بازدید 2437

احتمال بالای وقوع رکود اقتصادی در آمریکا

کد خبر: ۸۸۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ 11 March 2019

با انتشار آمارهای جدید از کاهش اشتغال‌زایی و ریزش بازار سهام، نگرانی از رکود در بزرگ ترین اقتصاد جهانی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی تلگراف، مدل سنجیبانک "یو بی اس" از اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد به دلیل کاهش شدید مخارج خانوار بر کالاهای با دوام نظیر خودرو، لوازم منزل و آشپزخانه، شانس وقوع رکود در این کشور از ۳۷ درصد در دسامبر ۲۰۱۸ به ۷۳ درصد در فوریه ۲۰۱۹ رسیده است.

مخارج خانوارهای آمریکایی اصلی‌ترین محرک رشد اقتصادی آمریکا است که حدود ۱۷ درصد تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارد. وقوع رکود در آمریکا نه تنها این کشور که اقتصاد جهانی را شدیداً تهدید می‌کند مخصوصاً حالا که رشد اقتصادی بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان نظیر چین، آلمان، ژاپن، فرانسه و انگلیس کاهش یافته است.

دیان سونک، کارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه " گرنت تورنتون" گفت: در زمانی که اعتصاب معلم‌ها و تعطیلی دولت بر درآمد کارمندان تأثیر گذاشته بود، مشکلات ناشی از کاهش رشد اقتصاد جهانی نیز بر اقتصاد آمریکا فشار آورده است و اکنون سوال‌هایی در خصوص توانایی اقتصاد کشور برای مقاومت در برابر این فشار مطرح است.

طبق مدل سنجی بانک مرکزی آمریکا، نرخ رشد بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ به جای ۲.۱۷ درصد تنها معادل ۱.۰۸ درصد خواهد بود. نشانه‌هایی از آغاز ورود اقتصاد آمریکا به رکود، سیاستمداران بانک مرکزی آمریکا را وادار کرده است تا از سیاست خود در خصوص افزایش نرخ بهره عقب نشینی کنند.

با این حال برخی کارشناسان هنوز نسبت به آینده امیدوار هستند. جوزف لا ورگنا، کارشناس اقتصادی در مؤسسه "ناتیکسیس" گفت: فکر نمی‌کنم در افق پیش‌رو، وقوع رکود محتمل باشد. با توجه به تضعیف فضای کلان در عرصه جهانی، این کاهش رشد نمی‌تواند خیلی نگران کننده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس