بازدید 4649
۱

عرضه مرغ ۱۱.۵۰۰تومانی در میادین

کد خبر: ۸۸۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 11 March 2019

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: توزیع گوشت قرمز و مرغ به صورت منجمد و گرم تا تثبیت قیمت‌ها در بازار ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حمید ورناصری اظهار داشت: عرضه گوشت مرغ به صورت تازه و منجمد در شهر تهران ادامه دارد و گوشت مرغ منجمد به هر میزان که لازم باشد در سطح میادین با برنامه ریزی درست توزیع می‌شود و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: عرضه گوشت مرغ گرم را افزایش دادیم تا در دسترس مردم باشد، مردم می‌توانند هر کیلو گوشت مرغ تازه را از سازمان میادین به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: امروز در تهران بالای ۲۰۰ تن گوشت مرغ در سطح میادین عرضه شد در حالی که روزهای قبل ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن عرضه داشته ایم.

وی گفت: این روند تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت، استمرار این عرضه متناسب با شرایط قیمت در بازار است و تا هر زمانی که بازار کشش داشته باشد و شرایط قیمتی متعادل شود این توزیع گوشت با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی ادامه دار خواهد بود.

ورناصری با بیان اینکه طبیعی است وقتی قیمت مرغ کاهش پیدا کند دیگر نیازی به توزیع مرغ منجمد نخواهد بود، ادامه داد: حتماً توزیع گوشت در این حجم اثرگذار بوده و ما در دو ماه گذشته چیزی حدود ۳۰ هزار تن گوشت گرم عرضه کرده ایم که در مقطع قبل قیمت به ۹.۸۰۰ تومان رسیده بود و در یک ماه اخیر هم تا امروز به ۱۱.۵۰۰ تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: یک سری نوساناتی در پایان سال اتفاق می‌افتد که به خاطر افزایش تقاضا است.

ورناصری افزود: عرضه حدود ۲۰۰ تن مرغ گرم در میادین و افزایش عرضه مرغ منجمد حتماً اثر خود را بر روی قیمت‌ها در روزهای آینده خواهد گذاشت و مردم می‌توانند مرغ منجمد را به ازای هر کیلو ۱۰.۵۰۰ تومان و مرغ گرم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: عددی که سازمان حمایت برای قیمت گوشت مرغ گرم اعلام کرده است ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و ما به دنبال این هستیم که قیمت را به این عدد نزدیک کنیم.

وی در خصوص گوشت قرمز هم گفت: واردات گوشت قرمز از کشورهای مختلف در حال انجام است علاوه بر آن دام زنده هم در حال واردات است که تا پایان همین هفته واردات گوسفند زنده را با کشتی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: اولین محموله گوسفند زنده با کشتی که ۵۰ هزار رأس است تا پایان این هفته وارد می‌شود و در مراحل بعدی حدود ۹۰۰۰۰ رأس وارد خواهد شد.

ورناصری ادامه داد: با واردات این دام‌های زنده و عرضه آن، کاهش قیمت گوشت قرمز را شاهد خواهیم بود ضمن اینکه در یکی دو روز گذشته هم ثبات نسبی قیمت گوشت قرمز را در بازار شاهد بودیم.

وی افزود: تعیین قیمت این گوشت‌ها بر مبنای اعداد و ارقامی است که سازمان حمایت اعلام می‌کند و با یک سود حداقلی برای واردکنندگان است که در حال حاضر چیزی حدود ۴۲ هزار تومان است و ممکن است افرادی قیمت‌هایی را طرح کنند که اطلاعی از عملیات واردات گوشت را نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص اینکه آیا همه افراد می‌توانند به واردات گوشت اقدام کنند، افزود: بر مبنای ضوابط و مقرراتی که اعلام شده برای ثبت سفارش و دریافت مجوزهای بهداشتی افراد متقاضی می‌توانند به معاونت توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی مراجعه کنند.

ورناصری گفت: واردکنندگان گوشت گوسفند حدود ۱۷۰ شرکت است و تعدادی هم گوشت گوساله وارد می‌کنند که در مجموع حدود ۲۶۰ شرکت تا الان واردکننده گوشت قرمز هستند، طبیعی است که برخی از این شرکت‌ها ممکن است از توان و ظرفیت بالاتر و سابقه بیشتری برخوردار باشند و برخی دیگر از شرکت‌ها تازه وارد و توان آن چنانی نداشته باشند، ولی در مجموع همه این ۲۶۰ شرکت صلاحیت واردات این کالا را دارند.

وی در ادامه گفت: امسال تقریباً دو برابر سال قبل گوشت گوسفند تأمین کرده ایم، واردات گوشت گوساله هم تقریباً معادل سال گذشته بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص تولید و عرضه گوشت مرغ هم گفت: آمار جوجه ریزی ما نشان می‌دهد که در دی و بهمن امسال چیزی حدود ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته ایم که در قیاس با سال قبل که ۱۰۴ میلیون قطعه بود، افزایش تولید را شاهد بوده ایم.

ورناصری افزود: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تأمین این اقلام را بر عهده دارد و باید سیستم نظارتی کار خود را به خوبی انجام دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این نوسانات قیمتی که ایشون می‌فرمایند به مناسبت ایام آخر سال هست توجیه خوبی نیست چراکه متاسفانه تو کشور ما همیشه یه بهونه ای برای عدم نظارت و پوششی برای بی مسئولیتی مسئولین وجود داره مثلا شب عید، ماه مبارک رمضان، ماه محرم،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان