بازدید 1652

نشست شورای مشترک سعودی - عراقی؛ توافق بر سر امنیت‌ مرزها و افتتاح دو کنسولگری در بصره و نجف

شورای هماهنگی مشترک سعودی - عراقی ضمن برگزاری نشستی برنامه کاری خود و اجرای توافق‌نامه‌های منعقد شده را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 11 March 2019

شورای هماهنگی مشترک سعودی - عراقی ضمن برگزاری نشستی برنامه کاری خود و اجرای توافق‌نامه‌های منعقد شده را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت، تیم شورای هماهنگی مشترک عربستان و عراق برنامه کاری خود برای مرحله آتی را در نشستی در بغداد بررسی کرد. دبیرخانه کابینه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این نشست مهدی العلاق، دبیرکل کابینه این کشور، نمایندگان طرف‌های ذی‌ربط از هیئت‌های عمومی گمرک‌ها، مالیات، گذرگاه‌ها و از طرف عربستان هم عبدالرحمن بن احمد الحربی، دبیرکل شورای هماهنگی این کشور، نمایندگانی از وزارت‌خانه بازرگانی و سرمایه‌گذاری و غیر آنها حضور داشتند.

براساس این بیانیه، دبیرکل کابینه عراق در نشست مذکور توافق‌نامه توسعه دو گذرگاه مرزی، پروژه آبیاری در استان المثنی، توافق‌نامه احداث مجتمع ورزشی با سرمایه‌گذاری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این، در این نشست مهم‌ترین یادداشت‌های تفاهم امضا شده با عربستان، اقدامات سابق درخصوص این یادداشت‌ها و مکانیزم‌های پیگیری آنها بررسی شد تا این یادداشت‌ها در نشست مشترک که قرار است سوم ماه آوریل در بغداد برگزار شود، به امضا برسد.

مشارکت‌کنندگان در نشست شورای هماهنگی مشترک سعودی – عراقی روند انحصاری کردن کالاها به منظور بررسی معافیت آنها از گمرک‌ و مالیات، تعیین طرف‌های مسؤول از بخش‌های انرژی، حمل و نقل و کشاورزی برای تسهیل صدور گواهی‌های مربوط به پروژه‌های خود و تعیین اولویت شورای هماهنگی برای سال‌های ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ را به بحث گذاشتند.

نشست‌های نمایندگان دو کشور با هدف توافق بر سر یادداشت‌های تفاهم که امضا خواهد شد، گشودن دو کنسولگری عربستان در نجف و بصره، تامین امنیت مرزهای مشترک و توسعه گذرگاه‌ها افزایش می‌یابد.

هفته پیش هم احمد الصحاف، سخنگوی وزارت‌خارجه عراق در نشست خبری گفت، روابط بغداد با عربستان استراتژیک است و وارد مرحله بالایی از هماهنگی شده و شاهد تحولات بزرگ در پرونده‌های بازسازی، سرمایه‌گذاری و توانمند ساختن بخش‌های صنعتی، کشاورزی و مقابله با ایدئولوژی افراط‌گرایی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی