بازدید 3066

آمار پایین خرید مصرف‌کنندگان از رشد کم اقتصادی آمریکا خبر می دهد

برای نخستین بار در سه سال گذشته، سرانه درآمد شهروندان آمریکایی در ماه ژانویه کاهش یافت و از طرف دیگر شاخص خرید مصرف‌کنندگان دراین کشور نیز در ماه دسامبر به کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳ 11 March 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می‌دهد درآمد شهروندان آمریکایی در ماه ژانویه برای نخستین بار طی ۳ سال گذشته کاهش یافته است.

از طرف دیگر شاخص خرید مصرف کننده نیز در ماه دسامبر به کمترین میزان از سال 2009 تا کنون رسیده و همین امر اقتصاد آمریکا را در مسیر رشد اقتصادی ضعیف در سه ماهه نخست سال جاری قرار داده است.

البته کار به اینجا ختم نمی‌شود چرا که آمارهایی که روز جمعه منتشر شده نشان ‌می دهد فعالیت کارخانه‌ها در آمریکا در ماه فوریه به کمترین میزان در دو سال گذشته کاهش یافته است.

تولید کنندگان آمریکایی اعلام کرده‌اند که دریافت سفارش و استخدام کارگر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

با کمرنگ شدن تأثیر بسته 1.5 تریلیون دلاری کاهش دریافت مالیات در کنار افزایش هزینه کرد دولتی رشد اقتصادی آمریکا در حال از دست دادن سرعت خود است.

جنگ تجاری با چین و دیگر کشورهای جهان در کنار افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی جهان به همراه سایه مبهم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، چشم انداز آینده اقتصادی جهان و آمریکا را تیره و تار کرده است.

اریک وینوگارد، کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه AllianceBernstein  نیوریوک می گوید: کاهش نسبی رشد اقتصادی محتمل‌ترین مسیر برای سال 2019 در آمریکا است و ما حداقل تا نیمه دوم سال جاری نباید انتظار اقدامی از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی