بازدید 3138
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد

معاملات الگوریتمی سدی در برابر اغوای قیمت و شایعه/ ردیابی مسائل خارج از بازار سرمایه به کمک الگوریتم ها

این روز‌ها تب و تاب تازه‌ای در بین فعالان بازار سرمایه به راه افتاده ابزار جدیدی که می‌رود تا دریچه تازه‌ای به روی سهامداران گرفتار درهزار توی کانال‌های تلگرامی و غوغای شایعات و شنیده‌ها و نشنیده‌ها بگشاید. مدیران بورس معتقدند با عملیاتی شدن معاملات الگوریتمی بار روانی سرمایه گذاران بورسی کاسته شده، الگوریتم‌های بورسی قرار است با ردیابی موارد تعریف شده و فیلتر شده سهامداران را به ساحل امنی رهنمون سازند. حال باید دید که با توجه به برخی مشکلات زیر ساختی در بورس این ابزار نوین با استقبال چشم‌های خیره به تالار شیشه‌ای خیابان حافظ مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵ 11 March 2019

معاملات الگوریتمی سدی در برابر اغوای قیمت و شایعه/ ردیابی مسائل خارج از بازار سرمایه به کمک الگوریتم هااین روزها تب و تاب تازه ای در بین فعالان بازار سرمایه به راه افتاده ابزار جدیدی که می رود تا دریچه تازه ای به روی سهامداران گرفتار درهزار توی کانال های تلگرامی و غوغای شایعات و شنیده ها و نشنیده ها بگشاید. مدیران بورس معتقدند با عملیاتی شدن معاملات الگوریتمی بار روانی سرمایه گذاران بورسی کاسته شده، الگوریتم های بورسی قرار است با ردیابی موارد تعریف شده و فیلتر شده سهامداران را به ساحل امنی رهنمون سازند.حال باید دید که با توجه به برخی مشکلات زیر ساختی در بورس این ابزار نوین با استقبال چشم های خیره به تالار شیشه ای خیابان حافظ مواجه خواهد شد.

به گزارش بورس تابناک، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین اختتامیه نخستین معاملات الگوریتمی این ابزار را وسیله ای برای کسب اتوماتیک ثروت در بازار سرمایه دانسته، گفت: این گونه معاملات با کمرنگ کردن نقش شایعات همچون سدی در برابر اغوای قیمتی، تقلید و شایعه های بازار عمل خواهند کرد.

شاپور محمدی با بیان اهمیت معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه اظهار کرد: معاملات الگوریتمی از پایه های اصلی روش های معاملاتی در دنیاست و اغلب کشورهای پیشرفته سهم عمده ای از معاملات را به معاملات الگوریتمی اختصاص داده اند و در ایران نیز خوشبختانه این تلاش با جدیت آغاز شده است .

سخنگوی سازمان بورس سپس با یادآوری نقش تامین مالی، افزایش کارآیی ، کشف قیمت و منصفانه بودن معاملات به عنوان وظایف این سازمان افزود: با وجود معاملات الگوریتمی، تعداد دفعات کشف قیمت و در نتیجه کارایی در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه معاملات الگوریتمی دانشگاهیان و نخبگان را به بازارهای مالی نزدیک می کند، ادامه داد: در قالب الگوریتم ها می توان سفارش های متعدد خرید و فروش را به آسانی ارسال کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات الگوریتمی ابزار اتوماتیک کسب ثروت در بازار سرمایه بوده و همچنین این گونه معاملات با کمرنگ کردن نقش شایعات همچون سدی در برابر اغوای قیمتی، تقلید و شایعات عمل می کنند.

محمدی در تبیین ویژگی دیگر معاملات الگوریتمی خاطر نشان کرد: به واسطه معاملات الگوریتمی، ارتباط دارایی های پایه و مشتقه بهتر برقرار می شود و در نتیجه از اغوای قیمتی، شکل گیری اطلاعات نهانی و دیگر جرم ها جلوگیری می کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این مطلب که در معاملات الگوریتمی نقش عوامل انسانی به شدت کمرنگ می شود، افزود: به مدد این معاملات حتی ردیابی مسائل خارج از بازار سرمایه نیز میسر خواهد بود.

محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که این مسابقات در سال های آتی نیز با قوت تمام برگزار شود و حتی با برنامه ریزی در مقاطع مختلف سال، شاهد برگزاری فینال فینالیست ها باشیم.

بر اساس این گزارش ،اولین مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه در سه بخش رقابت در سهام، رقابت در اوراق بهادار با درآمد ثابت و رقابت در حل مساله این برگزار شد . در رقابت سهام تیم اول ۳۰ میلیون ، تیم دوم ۲۰ میلیون و تیم سوم ۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید سهام دریافت کردند .

همچنین دراوراق بهادار با درآمد ثابت، تیم اول ۲۰ میلیون ، تیم دوم ۱۵ میلیون و تیم سوم ۱۰ میلیون اعتبار خرید سهام دریافت کردند . در بخش حل مساله نیز ۷ میلیون، ۵ میلیون و ۳ میلیون تومان اعتبار خرید سهام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به تیم های اول و دوم و سوم تعلق گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی