بازدید 14681
۵

اتفاقی خوب که نتیجه افزایش شدید نرخ یک کالاست!

به رغم آنکه «گرانی» پدیده‌ای نامطلوب است که همگان کم و بیش با آسیب‌های ناشی از آن آشنایی داریم، این پدیده‌ی آسیب‌زا به تازگی منشأ اتفاق مثبتی شده که سال هاست برخی درباره بی توجهی به آن هشدار می‌دهند و آرزوی تحققش را دارند؛ اتفاقی که بی توجهی به آن عواقب سختی در آینده خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ 10 March 2019
تابناک اجتماعی -
به رغم آنکه «گرانی» پدیده‌ای نامطلوب است که همگان کم و بیش با آسیب‌های ناشی از آن آشنایی داریم، این پدیده‌ی آسیب‌زا به تازگی منشأ اتفاق مثبتی شده که سال هاست برخی درباره بی توجهی به آن هشدار می‌دهند و آرزوی تحققش را دارند.

به گزارش «تابناک»؛ کافی است از والدین دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان خردسال درباره مشکلاتی که با آن دست به گریبانند و قادر به رفعش نیستند، بپرسیم تا در میان پاسخ هایشان به یک مسأله جالب توجه برسیم: کیف‌های سنگینی که دانش آموزان مجبور به حمل هر روزه آن هستند و خدا می‌داند چه آینده شومی برای این آینده سازان رقم خواهد زد.

اشکالی که به رغم قدیمی بودن، طی سال‌های اخیر شدت هم یافته، چون عناوین درسی افزایش یافته و بر تعداد و حجم کتاب‌هایی که دانش آموزان می‌بایست با خود حمل کنند افزوده شده است؛ کتاب‌هایی سنگین که در کنارشان همراه داشتن دفاتر و لوازم التحریر ضروری‌ است و به باور کارشناسان، آسیب‌های زیادی متوجه دانش آموزان می‌کند.

درباره آسیب‌هایی سخن می‌گوییم که قرار است در آینده بروز و نمود پیدا کنند و از این رو، هشدار‌ها درباره شان جدی گرفته نمی‌شود. آسیب‌هایی که ممکن است گاه تا آخر عمر گریبان افراد را رها نکنند و از این روی، مقابله با بروزشان بسیار ضروری و حیاتی است؛ گاه حیاتی‌تر از موفقیت دانش آموزان در مدارس و حتی از آن فراتر، حضور ایشان در دانشگاه.

مسأله‌ای مهم که بار‌ها در خصوص بی توجهی به آن انتقاداتی مطرح شده، اما ظاهرا گوش شنوایی برای توجه به آن‌ها وجود نداشته است. اتفاقی که به نظر می‌رسد، حالا به شکلی دیگر و با زمینه سازی عاملی نامطلوب قرار است رقم بخورد؛ تغییر اندازه و حجم کتاب‌های درسی مدارس در دوره ابتدایی.

رویدادی که زمینه ساز آن، نه هشدار‌ها در خصوص سلامت دانش آموزان، که افزایش شدید قیمت کاغذ است؛ افزایشی که ظاهرا تا حدود زیادی از کنترل خارج است، چون موجب به تعطیلی کشیده شدن برخی نشریات نیز شده و یار مهربان را از سبد خرید خانوار ایرانی دورتر از قبل کرده است. گرانی شدیدی که مسئولان را بر آن داشته تا فکری به حال کتاب‌های درسی مدارس کنند.

تدبیری که قرار است در فاز نخست با تغییر قطع کتاب‌های درسی دوره دوم ابتدایی رقم بخورد و آن گونه که گفته می‌شود، در فاز‌های بعدی به کاهش بیشتر حجم کتاب‌های درسی خواهد رسید. اتفاقی که اگر رخ دهد، از میزان باری که دانش آموزان ملزم به حمل آن در هر روز هستند، کاسته خواهد شد و در نتیجه، کمکی بزرگ در حفظ سلامت دانش آموزان محسوب می‌شود.

رویکردی که به گفته مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی موجب صرفه‌جویی دو هزارتن کاغذ در سال خواهد شد، اقدامی در راستای اقتصاد مقاومتی است و در آن ملاحظات زیست محیطی نیز لحاظ شده است؛ اتفاقات مثبتی که اگر کمک به حفظ سلامت دانش آموزان هم به شمارشان افزوده شود، با رویدادی به غایت نکو مواجهیم؛ رویدادی که زمینه ساز شکل گیری آن، افزایش شدید قیمت کاغذ است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵
این دیگه چجوری توجیه کردنه !!!
بعد از سرطان زا بودن گوشت قرمز و خطر قند برای دیابت و آجیل برای فشار خون حالا حمل کتاب هم مشکل زا شد. ای کاش لال می شدید به حق خدا.
كتاب نباشه پس چطور درس ياد بگيرند مگر از طريق مجازى و رايانه.
بجای کم کردن حجم کتابهای درسی ، کتابها رو سه قسمت کنند. هر ثلث یک قسمتش رو ببرند مدرسه.
واقعا این مطلب خنده داره .... یعنی هیچکاری سر جای خودش انجام نمیشه!! اگ قراره کتاب سبک بشه دلیلش توجه ب سلامتی دانش آموزا نیست!!! دلیلش گرونی کاغذه!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی