بازدید 10902
عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با «تابناک»؛

همه ما در ایجاد شرایط موجود مقصریم

مردم نمایندگان مجلس را مقصر اوضاع می‌دانند و نمایندگان نیز ادعا دارند، دخالتی در امور اجرایی ندارند و دولت باید اوضاع را سروسامان دهد؛ اما از سوی دیگر، دولتی‌ها دخالت نهاد‌های دیگر را عامل کندی روند کارشان می‌دانند و می‌گویند، نهاد‌های موازی باعث می‌شوند تا اقدامات دولت به نتیجه نرسد.
کد خبر: ۸۸۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 10 March 2019

همه ما در ایجاد شرایط موجود مقصریماوضاع اقتصادی کشور فشار‌های بسیاری برای مردم و به ویژه افراد عادی وارد کرده است. برخی مردم حتی برای تهیه نان شب هم دچار مشکل هستند؛ اما با اینکه همه این مشکلات را قبول دارند، عملا هیچ کار عملی درباره برون رفت از وضعیت موجود انجام نمی‌گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از مسئولان کشور در گفته‌های خود مشکلات موجود را باور دارند؛ اما تقصیرات را به گردن همدیگر می‌اندازند و درواقع به نوعی با فرافکنی خود از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

مردم نمایندگان مجلس را مقصر اوضاع می‌دانند و نمایندگان نیز ادعا دارند، دخالتی در امور اجرایی ندارند و دولت باید اوضاع را سروسامان دهد؛ اما از سوی دیگر، دولتی‌ها دخالت نهاد‌های دیگر را عامل کندی روند کارشان می‌دانند و می‌گویند، نهاد‌های موازی باعث می‌شوند تا اقدامات دولت به نتیجه نرسد.

نتیجه این تقابل نیز افزایش فشار روزافزون بر مردم است و همین باعث می‌شود تا نهاد‌ها اقدامات یکدیگر را خنثی کنند. اکنون برخی نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده اند که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، تعامل بین قوا و نهاد‌های موازی هم است. اگر زمانی این کار صورت گیرد، شاید با یک برنامه ریزی کوتاه مدت بسیاری از مشکلات رفع شود.

عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه وضعیت اقتصادی بدتر از آن است که ما فکرش را هم می‌کنیم و گفتار درمانی‌ها و کار‌هایی که ما به عنوان نماینده مجلس می‌کنیم و می‌گوییم که وضعیت سخت است یا درک می‌کنیم و یا مسائل دیگر نیست.

وی گفت: زمانی که در یک موقعیت واقعی قرار می‌گیریم، آن موقع می‌فهمیم چقدر وضعیت متفاوت است. دو موضوع این وضعیت را برای مردم سخت کرده است؛ یک زمانی حضرت فاطمه به علی (ع) گلایه می‌کنند که به فرزندانشان قدری توجه بیشتر نشان دهند، ایشان می‌فرمایند در این شرایط اگر ما مثل دیگران نباشیم تحمل سختی برای مردم بیشتر هم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به نظر من فاصله زیادی در سبک زندگی ما مسئولان و مردم عادی وجود دارد؛ بنابراین حتی احساس این تفاوت در نوع زندگی نیز تحمل سختی برای مردم را بدتر می‌کند. اگر ما می‌گوییم که کمتر بخوریم و سختی بکشیم، باید همه این گونه باشیم.

این نماینده در ادامه یادآور شد: موضوع بعدی نیز این است که برنامه‌ای برای برون رفت از شرایط فعلی نداشته باشیم. مردم منتظرند ببینند ما کی می‌خواهیم اوضاع را درست کنیم و چه زمانی قرار است از این وضعیت خلاص شوند. نبود برنامه و انتظار بیش از حد مردم را به شدت نگران می‌کند. من به دنبال مقصر نیستم؛ اما اعتقاد دارم که همه ما به اندازه خودمان سهمی در وضعیت موجود داریم. اعتقاد من هم این است که تحریم باید به فرصت تبدیل شود و نمونه عینی آن نیز وجود دارد. سحابی در مجلس اول که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بود، موضوع کاهش وابستگی اقتصاد به نفت را مطرح کرد. اما امروز چهل سال از آن زمان گذشته و ما هنوز همین حرف را تکرار می‌کنیم. اگر ما از روز اول این کار را عملیاتی کرده بودیم، همین اقتصاد مقاومتی که امروز باز فقط حرف آن را می‌زنیم، عملیاتی شده بود، ولی متأسفانه نتوانستیم هیچ کاری بکنیم. هم اکنون نیز باید همه نهاد‌ها ـ چه نظامی و چه اقتصادی و سایر نهاد‌ها ـ بخشی از پلتفرم خروج از بحران را طراحی، تبیین و اجرا کنیم و مسئولیت آن را بپذیریم و برای آن زمان تعیین کنیم. مردم به دنبال جواب پرسش هایشان هستند و برای آن‌ها مهم است و ما باید به آن پاسخ دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۷
شما ها اوضاع درست کن نیستید دلیلش اینه که اوضاع را خرابتر کرده اید
اگر همه در شرایط یکسان بودیم میتوانستیم علت را دشمن خارجی و تحریم ها بدانیم ولی فاصله طبقاتی موجود نشاندهندهٔ رانت ، فساد ، سوء مدیریت و ناکارآمدی برخی مسئولان ، بستگانشان و دوستان آنان است.
مردم مقصر نیستند
از اعتماد مردم سوء استفاده شده
توپ را در زمین مردم نیندازید.
با این اوضاع تنها مردم مقصرند. !!! البته به حد مقصرند زیرا مطالباتی ار مسئولین ندارند و هر بالیی سرشان می آید شاکرند که بدتر نشد. عکسل عمل کارهای بی تدبیر خود را نمی بینند. مردم مطالبه گر دولت مردان مسئولیت پذیر ایجاد می کنند.
توی دولت محمود نمایندگان مجلس برای کوچکترین چیز بی اهمتی سرصدا و لابی راه مینداختن علیه دولت نهم و دهم


بیشتر وزیران رو با کوچکترین تخفیفی استیضاح میکردن...

ریس جمهور وقت رو برای بی اهمیت ترین موضوعات و از روی جنجال و فشار های سیاسی چندباره ب مجلس میکشاندن


حالا نمایندگان مدعی اند هیچ کاره اند؟

وزیر بی کفایت دولت فعلی رو چندباره تایید صلاحیت میکنند

دیگه امثال مطهری یغه جر نمیدن...سکوت پیشه کردن نایب ریس مجلس!!!!
غیر از کارگرا و کارمندا و کشاورزا و دامداران ساده و روستایی و بازنشستگان بقیه بنحوی مقصرند
ما ملت مقصر ایران از مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی پوزش می خواهیم و از اینکه اوضاع مملکت را به اینجا رساندیم طلب بخشش داریم.
البته همه که می گن منظورشون مسولینه نه مردم چون مردم همیشه سنگ تموم گذاشتن
همه شما اصلاح طلب اصولگرا چپ راست پایین بالا مقصرید وباید کار رو به کاردان بسپارید
امروز دردنیا اقتصاد حرف اول را میزند اقتصادسالم وروابط اجتماعی خوب هم مستلزم چارت سازمانی چابک وعدالت اجتماعی وشفافیت است قوانین موجود من بکش توبکش باکسر با و آب گل آلودی جهت ارگان سازی وتولید دستگاههای موازی میباشد شرائط فعلی بهار اختلاس ودزدیهای کلان است این که همه مسولین میگویند بایستی چنین وچنان شود خوب چه کسی یا کسانی بایستی مجری این دستورات باشند مثل عده ای اسیر دربیابانی بی آب هستیم که همه به هم میگویند یکنفر بایستی آب بیاورد ولی هیچ داوطلبی پیدا نمیشود اول بایستی قوانین را اصلاح ومسولیتهارا مشخص وبه احدی اجازه عدم پاسخگویی داده نشود دوم بایستی مردم درانتخابات 100درصد آزاد باشند این که نمیشود مرتبا چندنفری کاندید و مردم به قول خودشان وبه تعبیر محترمانه ازمیان کارنابلد وکارنابلدتر اولی را انتخاب کنند الان تعدادی ازمسولین رده یک کشور نزدیکانشان با وثیقه آزادند خوب مردم عذر دارند ؟ دست ما درانتخاب مدیران بسته است.
در اینکه باید روی پای خودمون بایستیم و احترام و عظمت چند هزار ساله کشورمون رو دوباره زنده کنیم هیچ شکی نیست. اما شرایط امروز نشان‌‌دهنده عدم داشتن برنامه و دوراندیشی است. پس چطور بدون هیچ برنامه ربزی و دوراندیشی میخوایم در مقابل کشور‌‌هایی که برای نیم قرن آیندشون برنامه دارن بایستیم؟ این شرایط فرسایشی کشور رو از درون کم کم از بین می‌بره. پس دلیلی واسه‌‌ی حمله نظامی به ما نیست.
دولتی‌ها دخالت نهاد‌های دیگر را عامل کندی روند کارشان می‌دانند و می‌گویند، نهاد‌های موازی باعث می‌شوند تا اقدامات دولت به نتیجه نرسد.


همون بهتر ک اقدامات ویران کننده دولت ب نتیجه نرسه
برادر بزرگوار استعفای دسته جمعی و سپردن کار به افراد شایسته و دلسوز اولین گام برای بهبود وضعیت کنونی کشور است.
شهامت داشته باشید.
اظهار تأسف چه فایده ای دارد؟
شما به عنوان نماینده چرا نسبت به انحلال سازمانهای موازی اقدام نمیکنید؟
شما هم با دریافتهای میلیونی از بیت المال در زمره همان اشرافگرانی هستید که آنها را نفی میکنید و میگویید "به نظر من فاصله زیادی در سبک زندگی ما مسئولان و مردم عادی وجود دارد".
باور کنید که ناتوانید، و همین ...
حل مشکل کشور فقط با تصویب واجرای قانون از کجا آورده ای انهم توسط غیر خودی به سرانجام خواهد رسید والا با گرسنه نگهداشتن ملت کار بدتر هم شده
مگه برخی سواد این کارها رو هم دارند؟!!!
هیچ یک از اینها عامل مشکلات نیست ، سیاست خارجی ما بر اساس دیانت تعیین میشود در حالی که در تمامی کشورها حتی کشورهای مسلمان بر اساس منافع ملی پایه ریزی میشود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
سیاست خرجی ما بر پایه دین نیست بر پایه منافع عده ای محدود است از انزوای کشور وبحرانهای دائمی سود می‌برند
مثل همیشه بندازید گردن مردم مشکل حل میشه آخه نه که مردم سیاستهای خارجی و داخلی و کلی کشور را تعیین میکنند در به وجود امدن این اوضاع مقصر صددرصدن !!!!
عجب، موقع جیک جیک مستانه از درآمدهای سرشار نفتی ملت سهمی ندارند اما در شرایط بحران زده فعلی کشور همه مقصرند!
تحریم ها فرصت است البته برای افرادی که می توانند به بهانه دور زدن تحریم ها میلیاردها به جیب بزنند در این سال های تحریم فقط بدبختی نسیب مردم عادی شده است
فکر نکنم شما نماینده محترم و یا سایر نمایندگان محترم زندگی و سختی آن که مردم الان گرفتارش هستند برای شما حتی به اندازه دانه خردل اهمیت داشته باشه چون نه شنا قانون خوب تصویب می کنید نه نظارت خوبی نه بر کارهای دولت و نه شرکتهای خصوصی و دولتی دارید والا وضع مملکت این نبود فقط حرف درمانی دارند میکنند و فقط به فکر منافع خودشان هستند
تا صد سال دیگه هم اوضاع همینجوره هر شخصی فکر منافع شخصیه ایران یه لفظه که هر از گاهی سالار عقیلیها میان میخونن و میرن کجایند مردان بی ادعا
اگر مسئولین و اقازاده ها و اقوام وایل وتبار آنها می گذاشتند در این مملکت مدیران شایسته و سالم وصالح و با دانش و با تخصص و دلسوز حاکم شوند ونیز دست از غارتگری و چپاول بر میداشتند و فرمایشات رهبری اجرا می شد این مصایب عظمی برای مملکت بوجود نمی آمد؟!!
حال هم که اوضاع بسیار وخیم کرده اند حتی حاضر به کنار رفتن نیستند!!!
با دولت موازی و البته همه کاره واین هیچ کاره ها صد سال دیگر هم همینطور و بلکه بدتر هم خواهد شد
این ؛همه ما در ایجاد شرایط موجود مقصریم، همون «ما» نیست که به بعضی مسائل خارجی افتخار میکنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
ای اقا میخواستیم ریشه فقررا بسوزانیم داریم فقرا را میسوزانیم که دیگه فقیر نداشته باشیم چی میخواستیم چی شد
مقصر اصلی مردم هستند که بجای مطالبه گری ، بفکر گلیم خود هستند ،و اکثریت قریب به اتفاق ریاکار ،و متظاهر هستند ؟ فقط با مطالبه گری میشود فساد ،و‌رانتخواری ،و دزدی ،و اختلاس را از میان برد ؟ آری مردم مقصر هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل