بازدید 4568
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۱۴۶۳ واحدی شاخص کل بورس با حمایت فملی و فولاد/ فرابورس سبزپوش شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه نوزدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۴۶۳ واحدی معادل ۰.۹۰ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۷۰ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد رشد ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 10 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه نوزدهم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۴۶۳ واحدی معادل ۰.۹۰ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۷۰ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد رشد ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۲۳ واحدی معادل ۰.۹۰ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۶۱ واحدی معادل ۰.۸۵ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۱۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۸۳ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۷۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۳۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۱۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۱۳۹ واحد افزایش معادل ۰.۹۳ درصد به رقم ۱۲۳ هزار و ۴۱۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۲۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۹۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۶۴ هزار و ۴۷۰ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۰ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۰۶ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۲۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۳ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۸۱ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۷۶ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۵۳ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۵۲ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۴ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۷ واحد و همچنین نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۳۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۲۲ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۸ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۱۳ واحد و نماد حفاری متعلق به حفاری شمال با ۱۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، امروز در بازار فرابورس نیز شاخص با رشد ۱۹ واحدی به رقم ۲۰۷۰ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۲۵ میلیون و ۴۹۳ هزار برگه بهادار در قالب ۹۸ هزار و ۶۴۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۴۶ میلیارد و ۸۶۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
بورس تهران
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۵ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۳۰۲ میلیون تومان داد و ستد کردند. بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ با وجود اینکه طی روزهای معاملاتی اخیر حقوقی ها چتر حمایتی خود را بر سر بازار کشیده بودند، امروز حقیقی ها با تقاضای بیشتر مالکیت روزانه را به نام خود رقم زدند. ارزش تغییر مالکیت روزانه در روز یکشنبه به بیش از ۱۴ میلیارد تومان رسید و حاصل دست به دست شدن سهام از سوی بازیگران حقوقی به حقیقی بود.

"امین یکم" امروز بیشترین تقاضا را از سوی بازیگران خرد بازار داشت، این گروه امروز حدود ۴۰ میلیارد ریال از سهام این نماد را خریداری کردند. دومین نماد پرتقاضا مربوط بانک صادرات بود که ارزش خرید این گروه ۳۳ میلیارد ریال ثبت شد. در میان نمادهای تحت حمایت حقوقی ها، امروز "شپنا" در رتبه نخست بود و بعد از آن دو نماد "سپ" و "وتجارت" قرار گرفتند.

از ۴۰ صنعت بورسی، امروز ۲۸ صنعت سبزپوش شدند و با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند. بیشترین رشد قیمتی روزانه مربوط به گروه تامین آب، برق، گاز بود و بعد از آن گروه عذایی به جز قند بود.

با این حال از حیث ارزش معاملات، برترین گروه بازار بانک ها بودند که توانستند بیش از ۷۶ میلیارد تومان معامله به ثبت برسانند. فلزات اساسی و شیمیایی ها در رده های بعدی قرار گرفتند و بیشترین حجم و ارزش روزانه را رقم زدند.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
پتروشیمی صنعت همیشه برتر ایران و بورس کشور است . این را هر فعال اقتصادی میداند . سعی کنید بخشی از سبد خود را به شرکتهای خوش سابقه و قوی این صنعت اختصاص دهید . پتروشیمی زاگرس ، پتروشیمی خارگ ، پتروشیمی فارس و ....
پاسخ ها
جواد بورسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
سهمهایی که گفتید عالی هستند !
ارزش بسیار عالی معاملات !!!

ارزش معاملات امروز به عدد 1800 میلیارد تومان رسید !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس