بازدید 3461

توجه ویژه دانشگاه تهران به ورزش دانشجویی

کد خبر: ۸۸۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 07 March 2019

رئیس دانشگاه تهران گفت: محدودیت‌های بودجه بسیار زیاد است و سال و به سال اوضاع اقتصادی سخت‌تر می‌شود اما علی رغم این مشکلات دانشگاه تهران به ورزش توجه ویژه دارد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه تهران، با حضور رئیس کمیته ملی المپیک از مقام آوران دانشگاه تهران در چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور تجلیل شد.

در این مراسم، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران گفت: به یمن پیروزی بزرگی که شما دانشجویان برای دانشگاه تهران آفریدید، امروز را باید روز جشن ورزش دانشگاه بنامیم.

وی با قدردانی از حضور صالحی امیری و سایر مسئولان ورزشی کشور و دانشگاه تهران، افزود: دلیل اینکه دانشگاه تهران به ورزش بها می‌دهد این است که ورزش دیگر تنها در کلمه تربیت بدنی خلاصه نمی‌شود، تربیت بدنی گویای اثربخشی و نقش ورزش در جامعه نیست. امروز ورزش بخشی از سلامت در زندگی شهرنشینی و ماشینی است، سلامت ما به دلیل عدم تحرک به شدت دچار اخلال شده است. در این شرایط ورزش بخشی از راه حل داشتن سلامت و مقابله با بیماری‌ها است.

رئیس دانشگاه تهران، ادامه داد: امروز ورزش بخشی از شبکه‌های اجتماعی است. یکی از بهترین راه‌هایی که شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد، ورزش است و انسان به عنوان یک فردی که اجتماعی زندگی می‌کند می‌تواند با استفاده از ورزش شبکه اجتماعی خودش را شکل بدهد. ورزش بخش مهمی از اقتصاد کشورها است. ورزش در تعامل با تکنولوژی، الهام بخش تکنولوژی‌های جدید است.

وی تاکید کرد: آنچه که برای دانشگاه مهم است، بحث مهارت‌های نرمی است که یک دانشجو باید یاد بگیرد ما در کنار آموزش و پژوهش، مهارت‌های نرم را بخشی جدایی ناپذیر از آموزش در دنیا می‌بینیم و ورزش به دلیل قابلیت‌هایی که دارد، مهارت‌های نرم را هم ارتقا می بخشد. پس ورزش تنها یک تربیت بدنی نیست و جنبه‌های بسیار متنوعی دارد.

نیلی احمدآبادی تصریح کرد: زمانی ورزش در یک محله شکل می‌گرفت، بعد شهر، کشور و امروز ورزش بخشی از فعالیت‌های بین المللی محسوب می‌شود. وقتی که یک ورزشکار در یک میدان جهانی پرچم کشورش را برافراشته می‌کند، یک افتخار ملی می‌آفریند پس بخشی از حیثیت و شأن ملت‌ها به ورزش گره خورده است. ما هم به عنوان دانشگاه تهران که فعالیت‌های بین المللی و ارتقا جایگاه بین المللی دانشگاه جز برنامه‌های مان است، بخشی از توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه را در حیطه ورزش می‌بینیم.

وی ادامه داد: محدودیت‌های بودجه بسیار زیاد است و سال و به سال اوضاع اقتصادی دارد سخت‌تر می‌شود و بر دانشگاه هم سخت می‌گذرد اما علی رغم این مشکلات، ما تیم ورزشی خود را به عنوان نماینده ورزشکاران دانشگاه تهران به مسابقات بسکتبال بین دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه اتحادیه (AUAP) و ورزشکاران ما هم آنجا آبروی دانشگاه را خریدند و اثربخشی بالایی در بین دانشگاه‌های شرکت کننده داشتند، زیرا برای ما حضور در میادین بین المللی مهم است.

رئیس دانشگاه تهران، افزود: همچنین بخشی از اخلاق در میادین ورزشی شکل می‌گیرد و ارتقا می‌یابد. ما همیشه ورزش را مترادف با جوانمردی و انسانیت در فرهنگ ایرانی دیدیم و شنیدیم و به آن معتقدیم. لذا همه اینها به ما می‌گوید که همه ما باید ورزش کنیم، مهم‌ترین پایه ورزش، ورزش همگانی و بعد ورزش قهرمانی است. ورزش به تنهایی هدف نیست بلکه نتایج مرتبط به آن هدف ما خواهد بود.

وی تاکید کرد که علی رغم همه محدودیت‌ها، دانشگاه تهران به ورزش توجه ویژه خواهد داشت و گفت: فکر می‌کنم بهترین جایی که نهادهای ملی ورزشی می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند، دانشگاه‌ها هستند. اگر دنبال آینده‌ای مطمئن برای کشور هستیم و اگر می‌خواهیم توسعه همه جانبه در کشور ایجاد کنیم؛ قطعاً بزرگ‌ترین سرمایه‌ها دانش آموختگان دانشگاه‌ها هستند و هر چه جنبه‌های مختلف این دانش آموختگان بهتر و بیشتر پرورش پیدا کند، آینده کشور تضمین خواهد شد. امیدواریم این نهادها دانشگاه تهران را به عنوان بزرگ‌ترین نماد آموزش عالی در کشور چون گذشته حمایت کنند.

در این مراسم، از ۲۶۹ ورزشکار مقام آور، مربیان و سرپرستان تجلیل شد؛ در مجموع مقام‌های کسب شده تیمی توسط دانشجویان دانشگاه تهران در ۲۴ رشته ورزشی، ۱۱ رشته ورزشی در بخش دختران و ۱۳ رشته ورزشی در بخش پسران، از مجموع ۲۵ رشته برگزار شده در المپیاد، در ۲۳ رشته ورزشی موفق به کسب مقام اول تا ششم شده‌اند.

گفتنی است، دانشگاه تهران در چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور، هم در بخش دختران و هم در بخش پسران به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و در مجموع قهرمان این المپیاد ملی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان