بازدید 3084

گفتگوی مسئولان دانشگاه تهران با دانشجویان

کد خبر: ۸۸۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 06 March 2019

پس از اعتراضات دامنه دار دانشجویان متاهل خوابگاه جلال و با هماهنگی و حضور خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جلسه‌ای میان دانشجویان متاهل و شورای متآهلین دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش دانشجو، پس از اعتراضات دامنه دار دانشجویان متاهل خوابگاه جلال و با هماهنگی و حضور خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جلسه‌ای میان دانشجویان متاهل و شورای متآهلین دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه دانشجویان عمده انتقادات خود نسبت به وضعیت اداره خوابگاه‌ها و شورای متاهلین را مطرح کردند.دانشجویان معتقد بودند بی اعتمادی عمیق و تصمیمات بیگانه با زیست متاهلین که در شورای متاهلین دانشگاه اخذ می‌شود باعث این اعتراضات بوده، همچنین عدم پاسخ گویی طولانی مدت سبب به وجود آمدن حواشی غیر ضروری، اتلاف زمان درسی و پژوهشی دانشجویان و ناامنی روانی در میان آن‌ها شده است.

به طور مشخص دانشجویان نسبت به سیستم غیرشفاف و غیر قابل گفت و گوی اداره خوابگاه‌ها و ناکارامدی تحکم و بحران زایی تصمیمات یک جانبه هشدار دادند.

موضوعاتی، چون مشارکت نمایندگان واقعی دانشجویان در روند تصمیمات شورای متاهلین، تخصیص سرانه تغذیه، اسکان برابر با دانشجوی مجرد، تمدید خوابگاه در صورت قبولی دانشجو و همسرش در مقاطع تکمیلی، لغو جریمه‌های تحمیلی مصوب شورای متاهلین که مورد نقض دیوان عدالت اداری قرار گرفته، اعتراض به سهمیه ده درصدی دانشجویان دختر در استفاده از خوابگاه متاهلین، ضرورت جایگزینی مجتمع واگذار شده متاهلین غدیر و در نظر گرفتن واحد‌های اضافی برای دانشجویان بورسیه خارجی (با تاکید به برادری، نوع دوستی و ارتباط صمیمی با دانشجویان مهمان خارجی) با توجه به درآمد زایی دانشگاه از محل تحصیل آن‌ها و عدم استفاده از ظرفیت محدود خوابگاه‌های موجود برای این امر که موجب بروز حواشی می‌شود، اصلاح قرارداد‌های یک طرفه و ظالمانه، بازسازی زیرساخت‌های خوابگاه، تغییر رفتار اداره خوابگاه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان بود.

این جلسه با توضیحات حسن به نژاد، معاونت دانشجویی و صحبت‌های چالش برانگیز اسماعیلی، رییس اداره خوابگاه‌ها که با اعتراضات مکرر دانشجویان همراه بود دنبال شد. دانشجویان با اعتراض به صحبت‌های تکراری و رو در رو قرار دادن دانشجویان ساکن و در صف خواستار تغییر رویکرد اداره خوابگاه‌ها شدند.

در ادامه خضری با تاکید بر بیگانه نبودن با مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی بر مطالبات به حق دانشجویان و پیگیری آن‌ها علی رغم محدودیت‌های مالی و عدم تخصیص کامل بودجه دانشگاه در سال جاری سخن گفت.

همچنین مسئول نهاد کوی دانشگاه از ضرورت گفت و گوی شفافیت زا میان مسئولان و سعه‌ی صدر در موضوعات مربوط به دانشجویان متاهل سخن گفت.

در این جلسه دانشجویان ساکن و دانشجویان در صف خوابگاه حضور داشتند. یکی از دانشجویان در صف ماجرایی تکان دهنده از سقط جنین همسرش در سایه‌ی بی توجهی برای اسکان در خوابگاه را مطرح کرد. این موضوع در حالیست که همواره موضوع واحد‌های خالی و تعلل در آماده سازی واحد‌ها از سوی اداره خوابگاه‌ها مورد اعتراض دانشجویان متآهل بوده است. همچنین این موضوع از کم کارکردی و تعلل شورای متآهلین و اداره خوابگاه‌ها در اسکان فوری موارد استثنایی و اورژانسی خبر می‌دهد.

دانشجویان متاهل با تاکید به اراده به گفتگو و منطق در میان دانشجویان موضوع شکل گیری و تداوم اراده به گفتگو و حل مساله در میان مسئولین را مطرح کردند. آن‌ها خواستار این بودند که دانشگاه تهران به عنوان مرجع فرهنگی و علمی موضوع تکریم و احترام به دانشجویان را با جدیت بیشتری دنبال کند.

در پایان خضری با وعده پیگیری مشکلات و تشکیل مجدد جلسه با دانشجویان متاهل در محل خوابگاه جلال از اراده دانشگاه برای حل موضوعات مطرح شده خبر دادند.

همچنین دانشجویان از عزم خودشان برای پیگیری مطالبات به حقشان و انتظار برای تحقق فوری برخی و تحقق تدریجی برخی دیگر برای بازگشت اعتماد از دست رفته خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار