بازدید 9710
۸
پیمانه اقتصادی؛

موافقت با افزایش سقف تسهيلات ساخت مسکن/ افزایش تقاضای طلا به دلیل ناملایمات ژئوپولتیکی/ کاهش ۵۹.۶ تولید انواع خودرو/ قاچاق روزانه بیش از ۱۲۰۰ رأس دام

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار آمریکا به ۱۲۶۰۰ تومان رسید، ریزش شاخص کل بورس، سکه دوباره گران شد، سایه خوش‌بینی در مورد توافق تجاری میان آمریکا و چین بر بازار طلا، بازار اوراق مسکن؛ کف تاریخی «تسه ۹۵۱۲»، عقب‌گرد بهای نفت همسو با پسرفت چین، شانزده خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند و افت سهام آسیایی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 March 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار آمریکا به ۱۲۶۰۰ تومان رسید، ریزش شاخص کل بورس، سکه دوباره گران شد، سایه خوش‌بینی در مورد توافق تجاری میان آمریکا و چین بر بازار طلا، بازار اوراق مسکن؛ کف تاریخی «تسه ۹۵۱۲»، عقب‌گرد بهای نفت همسو با پسرفت چین، شانزده خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند و افت سهام آسیایی را در بر دارد.
 
موافقت با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن

افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانک‌های تجاری و بانک مسکن توسط شورای پول و اعتبار تصویب شد. به گزارش بانک مرکزی، گزارش معاونت اقتصادی این بانک با موضوع آخرین تحولات شاخص‌های بخش مسکن و راهکار‌های تقویت تأمین مالی این بخش در جلسه چهاردهم اسفندماه سال جاری شورای پول و اعتبار مطرح و اعضای شورا در راستای کمک به تداوم رونق بخش مسکن در گام اول با پیشنهاد «افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانک‌های تجاری و بانک مسکن» به شرح زیر موافقت کردند؛

«قابلیت انتقال سهم‌الشرکه بانک در تسهیلات اعطایی ساخت مسکن به خریداران این واحد‌ها در کلیه بانک‌های تجاری (دولتی و خصوصی) و بانک مسکن به ازای هر واحد مسکونی در چهارچوب رعایت تعادل منابع و مصارف بانک‌ها در قالب سقف‌های ذیل امکان‌پذیر است؛

شهر تهران: انفرادی معادل ۱۰۰۰ میلیون ریال و زوجین معادل ۱۶۰۰ میلیون ریال (هریک از زوجین حداکثر ۸۰۰ میلیون ریال)

شهر‌های بزرگ بالای ۲۰۰ هزار تن جمعیت: انفرادی معادل ۸۰۰ میلیون ریال و زوجین معادل ۱۲۰۰ میلیون ریال (هریک از زوجین حداکثر ۶۰۰ میلیون ریال)

سایر مناطق شهری: انفرادی معادل ۶۰۰ میلیون ریال و زوجین معادل ۱۰۰۰ میلیون ریال (هریک از زوجین حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال)»

همچنین در راستای حمایت و تشویق ساخت واحد‌های کوچک و متوسط مقیاس، سقف تسهیلات جدید صرفاً ناظر بر تأمین مالی ساخت واحد‌های مسکونی با حداکثر زیربنای مفید ۱۰۰ متر مربع می‌باشد. ضمن آن‌که امکان تقسیط بلندمدت این تسهیلات برای خریداران واحد‌های ساخته شده تا ۱۵ سال توسط بانک‌ها امکان‌پذیر است.

دلار آمریکا در بازار سه شنبه به ۱۲۶۰۰ تومان رسید

در معاملات روز سه شنبه بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۲۵۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با افت ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو نیز بر اساس اطلاعات سامانه سنا، بدون تغییر به نرخ ۱۴۶۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و به قیمت ۱۴۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

ریزش شاخص کل بورس در میانه اسفند

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۱۶۴۵ واحدی معادل ۱ درصد به رقم ۱۶۲ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۷۶ واحدی معادل ۱ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۲ واحدی معادل ۰.۲۷ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۸۲۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۷ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۵۰ واحد کاهش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۱ هزار و ۶۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۱ واحد کاهش معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۱۲۱ هزار و ۹۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۷۶ واحد کاهش معادل ۰.۵۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۶۹۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 
موافقت با افزایش سقف تسهيلات ساخت مسکن/ افزایش تقاضای طلا به دلیل ناملایمات ژئوپولتیکی/ کاهش ۵۹.۶ تولید انواع خودرو/ قاچاق روزانه بیش از ۱۲۰۰ رأس دام

افزایش تقاضا، سکه را دوباره گران کرد

به گفته محمد کشتی آرای، بازار دیروز بر خلاف ثبات نرخ جهانی، با روند افزایشی همراه بود؛ موضوعی که تحت تاثیر افزایش تقاضا در بازار رقم خورد. هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با رشد ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۴،۵۵۰،۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۴،۳۸۰،۰۰۰ تومان فروخته شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، ۸۰ هزار تومان گران شد بود. هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۸۰ هزار تومان افزایش به نرخ ۱،۶۱۰،۰۰۰ تومان رسید. همچنین هر سکه یک گرمی، ۸۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۹ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در بازار تهران، یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

سایه خوش‌بینی در مورد توافق تجاری میان آمریکا و چین بر بازار طلا

قیمت طلا در معاملات دیروز در نزدیکی کمترین رقم ۵ ماه گذشته که روز گذشته رقم خورد، در نوسان بود. تقویت دلار و خوش‌بینی در مورد توافق تجاری میان آمریکا و چین از جذابیت طلا کاسته است. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۱.۰۱ دلار کاهش ۱۲۸۵.۷۳ دلار فروخته شد. روز دوشنبه طلا به ۱۲۸۲.۵۰ دلار رسید که کمترین میزان از ۲۵ ژانویه به شمار می‌رود. دلار در برابر ۶ ارز مهم در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته گذشته در نوسان است. جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «از آغاز سال پول زیادی در طلا سرمایه‌گذاری شده است که در انتظار مشخص شدن وضعیت تعرفه‌های (آمریکا بر کالا‌های چینی و بالعکس) است. اکنون ما شاهد اندکی خوش‌بینی در مورد وضعیت تعرفه‌ها هستیم.» مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که فکر می‌کند آمریکا و چین در آستانه توافق برای پایان دادن به جنگ تجاری هستند.

با کاهش هدف‌گذاری رشد اقتصادی چین؛ سهام آسیایی افت کرد

روز سه‌شنبه، در حالی‌ که چین در مواجهه با افزایش چالش‌های مربوط به بالا رفتن سطح بدهی و جنگ تجاری با آمریکا، نرخ هدف رشد اقتصادی خود را کاهش داد، سهام آسیایی یک گام به عقب بازگشت. پکن سطح هدف رشد اقتصادی خود را که در سال گذشته ۶.۵ درصد بود، همان‌طور که انتظار می‌رفت به ۶.۵-۶ درصد کاهش داد و مشوق‌های مالی جدیدی را اعلام کرد که شامل کاهش مالیات برای شرکت‌ها، کاهش هزینه‌های امنیت اجتماعی، افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت و وام‌های شرکت‌های کوچک، است.

سهام اروپایی با آغاز معاملات بدون تغییر ماندند یا با اندکی افت مواجه شدند. فوتسی انگلیس و کاک فرانسه بدون تغییر باز شدند، در حالی‌ که داکس آلمان ۰.۲ درصد افت کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. سهام استرالیا ۰.۲۹ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۲ درصد افت کرد. درحالی‌که بازار‌های آسیایی به طور گسترده افت کردند، مشوق‌های مالی دولت چین باعث شد سهام این کشور تقویت شوند. شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ با رشد ۰.۵ درصدی، از بالاترین سطح ۹ ماهه‌ای که روز دوشنبه ثبت کرده بود هم بالاتر رفت.


بازار اوراق مسکن؛ کف تاریخی «تسه ۹۵۱۲»

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات دیروز ضمن ثبت ریزش سنگین ۹/ ۴ درصدی، پس از ده هفته بار دیگر مرز روانی مهم ۵۰ هزار تومان را واگذار کرد و به قیمت ۴۹ هزار و ۲۴۵ تومان معامله شد. سنگین‌ترین افت «تسه ۹۵۱۲» از ۵ آذر ماه بهای این اوراق را به کف تاریخی خود رساند. نزدیک شدن به موعد اتمام «تسه ۹۵۱۲» عامل اصلی کاهش شدید این اوراق محسوب می‌شود. با این حال، سایر سررسید‌های وام نیز اوضاع مناسبی نداشتند و بیشتر آن‌ها (به غیر از سه مورد) در محدوده منفی معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمتی آن‌ها در کانال ۵۴ هزار تومان قرار گرفت. حجم معاملات مسکن در بهمن گذشته نسبت به دی‌ماه ۳۹ درصد افزایش یافته است، اما مقایسه تعداد معاملات با مدت مشابه سال قبل بیانگر افت ۴۹ درصدی است که حکایت از رکود عمیق در بازار مسکن دارد.

عقب‌گرد بهای نفت همسو با پسرفت چین

قیمت نفت روز سه‌شنبه که چین دورنمای رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ را تنزل داد و احتمال تقاضای کمتر برای سوخت را تقویت کرد، کاهش پیدا کرد با این حال کاهش تولید اوپک پلاس همچنان از بازار پشتیبانی کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش نسبت به روز دوشنبه، به ۵۶.۲۸ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۴ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، به ۶۵.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. تحلیلگران در شرکت تحقیقاتی "تی اس لومبارد" اظهار کردند: در کوتاه مدت دشوار بتوان نسبت به افزایش قیمت نفت خوش بین بود. بازار‌ها همچنان سرگرم هضم مازاد عرضه‌ای هستند که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ایجاد شد و سطح ذخایر کشور‌های عضو OECD را بالای متوسط پنج ساله برد.

افزایش تقاضای طلا به دلیل ناملایمات ژئوپولتیکی

بانک مونترال کانادا اعلام کرد: تولید جهانی طلا تا سال ۲۰۲۱ میلادی روند کاهشی خواهد داشت و از طرفی هم تقاضا برای طلای فیزیکی در سال جاری میلادی به دلیل ناملایمات ژئوپولتیکی افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران بازار‌های سرمایه در بانک مونترال کانادا گفتند: با نگاهی به عرضه جهانی طلا می‌توان گفت که تولید طلا در سال گذشته میلادی با کاهش قابل توجهی روبه رو شد و این برای دومین سال متوالی است که تولید جهانی طلا کاهش پیدا کرده است. به گفته این تحلیلگران، انتظار می‌رود این روند تا دو سال آینده تداوم داشته باشد. کارشناسان بانک مونترال گفتند: باتوجه به عملیات‌های فعلی در زمینه تولید طلا، حجم عرضه جهانی طلا کاهش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تولید طلا در چین هم روندی کاهشی دارد؛ بنابراین، اکتشاف برای توسعه بیشتر و پروژه‌های طولانی مدت طلا ضروت خواهد داشت. کارشناسان بر این باور هستند، علیرغم افزایش تخصیص بودجه اکتشاف طلا از سوی شرکت‌های معدنی، مشکل به کمبود ذخایر طلا بر می‌گردد. زمانی که به پنج سال آینده نگاه می‌شود، پروژه‌های جدید طلا در مقیاس بزرگ بسیار کم هستند. حتی اگر ذخایر بزرگ طلا هم اکتشاف شود، همچنان موانعی برای توسعه بر سر راه آن وجود دارد. تصویب پروژه‌های جدید مشکلاتی دارد. برای مثال دو پروژه بزرگ در چند سال اخیر به دلیل توجه بیش از حد دولت‌ها به مسائل زیست محیطی متوقف شدند و گرفتن مجوز‌های محیط زیست و مرتبط با مسائل اجتماعی سخت است. /ایبنا


شانزده خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند

بر اساس گزارش ارزشیابی ملی خودرو‌های ساخت داخل، پرستاره‌های رده‌های کیفی در بهمن ماه امسال مشخص شدند و شانزده خودروی سواری ۴ ستاره کیفی گرفتند. در دسته قیمتی یک گروه خودرو‌های سواری پژو ۲۰۰۸ و سوزوکی گرند ویتارا و نیو مزدا ۳ و در دسته قیمتی ۲ کیاسراتو، هیوندای accent، موفق به دریافت ۴ ستاره کیفی شدند. در دسته قیمتی سه B. ۳۰ و چانگان CS ۳۵، آریو اتوماتیک و در دسته قیمتی ۴ رنو ساندرو اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، برلیانس H. ۲۳۰، پارس تندر، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ و آریو دنده‌ای ۴ ستاره گرفتند. در دسته قیمتی ۵ هیچکدام از خودرو‌های ساخت داخلی نتوانستند در رده کیفی بالا قرار بگیرند و سایپا ایکس ۱۱۱، سایپا ایکس ۱۳۱، سایپا ایکس ۱۳۲ و سایپا ایکس ۱۳۱ پارس خودرو دو ستاره گرفتند. همچنین در بخش وانت و در دسته قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون سه ستاره و در دسته قیمتی ۲ وانت تندر ۳ ستاره دریافت کرد.

کاهش ۵۹.۶ تولید انواع خودرو

بر پایه اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع خودرو در بهمن ماه سال جاری به ۵۹ هزار و ۸۲ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۴۶ هزار و ۴۲۴ دستگاه بوده، ۵۹.۶ درصد کاهش داشته است. این آمار به تفکیک نوع خودرو بدین شرح است که تولید انواع اتوبوس بیشترین کاهش تولید را در بهمن ماه سال جاری داشته است.

بنابراین، در بهمن ماه امسال ۱۷ دستگاه اتوبوس تولید شده که نسبت به تولید ۱۵۵ دستگاهی مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۸۹ درصدی را تجربه کرده است. همچنین تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در بهمن ماه سال جاری به رقم ۲۵۲ دستگاه می‌رسد که نسبت به تولید هزار و ۸۳۵ دستگاهی تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۸۶.۳ درصدی داشته است. در این مدت، تولید انواع ون نیز ۳۵ دستگاه بوده که نسبت به بهمن ماه سال گذشته که ۱۳۳ دستگاه بوده است، ۷۳.۷ درصد کاهش تولید داشته است. همچنین تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در بهمن ماه امسال ۷۳ دستگاه بوده که به نسبت تولید ۲۴۷ دستگاهی در بهمن ماه سال گذشته، کاهش ۷۰.۴ درصدی را تجربه کرده است. علاوه بر این بر اساس آمار‌های اعلام شده تولید انواع سواری نیز در بهمن ماه با کاهش ۶۰.۴ درصدی روبه رو شده است. میزان تولید سواری در بهمن ماه امسال به ۵۴ هزار و ۹۶۵ دستگاه رسیده، در حالی که میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ هزار و ۹۱۳ دستگاه بوده است. کمترین کاهش تولید نیز به مربوط به وانت است که از پنج هزار و ۱۴۱ دستگاه در بهمن ماه سال گذشته به سه هزار و ۷۴۷ دستگاه در بهمن امسال رسیده و کاهش ۲۷.۱ درصدی را تجربه کرده است. آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که هیچ نوع خودرویی در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید نداشته است. همچنین تولید انواع خودرو در یازده ماهه نخست سال جاری نیز کاهش ۳۷.۸ درصدی داشته است؛ به‌گونه‌ای که تولید انواع خودرو از یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته به ۸۷۳ هزار و ۲۴۳ دستگاه رسیده است.

قاچاق روزانه بیش از ۱۲۰۰ رأس دام

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد طی هشت ماه گذشته، روزانه ۴۰۰ رأس کشفیات دام قاچاق داشتیم که طی ده روز گذشته، روزانه به بیش از ۱۲۰۰ رأس رسیده و نشان می‌دهد که سه برابر افزایش کشفیات داشته‌ایم. او اضافه کرد: به تازگی ضوابطی در راستای ساماندهی، حمل و نقل و جابجایی دام از یک ناحیه، منطقه و استان به استان دیگر تدوین و ابلاغ شده است که این ضوابط از سوی دولت و با پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و دستگاه‌های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه، سازمان دامپزشکی، نیروی انتظامی و ... هر یک وظایفی برعهده دارند و در نشست چند روزه که امروز بعدازظهر به پایان رسید، همه آن‌ها در این راستا توجیه شدند که نهایت همکاری و همدلی در راستای جلوگیری از خروج دام داشته باشند. به گفته وی، پلاک‌کوبی دام‌ها و هویت‌دار شدن آن‌ها یکی از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در راستای این ضوابط و نشست‌ها بوده که مقرر شده تا شش ماه آینده همه ۷۳ میلیون رأس دام سبک و سنگین هویت‌دار شوند که از کجا تولید و در کجا نگهداری می‌شوند. وی اضافه کرد: تعیین تکلیف هویت‌دار شدن و پلاک‌دار شدن دام‌ها با سازمان دامپزشکی است تا جابجای دام از یک شهرستان به یک شهرستان دیگر و از یک استان به استان دیگر را رصد کنیم. هم‌چنین دام‌های عشایر باید هویت‌دار شوند که بتوانیم آن‌ها را نیز رصد کنیم. /ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
دلار دیروز 13000 تومان بود ، جهت اطلاع
خیلی جالبه واقعا.ما آمار و میزان هر قاچاقی رو داریم چه وارد کنیم چه خارج.اینکه می دونیم از کجا و به چه میزان داره قاچاق صورت می گیره جلوش نمیگیریم جالبه .و فقط میتونه تو یه مملکت جهان سومی نه بلکه چهارمی مثل ایران انجام شه.و ادعامونم که ........
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
چون دستهای آقازاده ها تو کاره
با این تسهیلات مسکن نه کسی به قیمت تخیلی خونه میخره و نه میتونه بخره!!!! خودتونو سرکار نزارید!!!!!!!!!!!
(قاچاق روزانه بیش از ۱۲۰۰ رأس دام) سازمانها و نهادهای نظارتی و امنیتی هم برخورد نمیکنند !!!!!!!
ان وقت مردم برای یک کیلو گوشت باید ساعتها در صف بایستند
با کمال وقاحت سایپا میگه خودرو بهت نمیدم خرید قطعی 6ماه از زمان قراردادم گدشته میرم در نمایندگی خودمو اتیش میزنم نه کار دارم نه پول نه ماشینمو می دن نه خسارتمو .
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
برای خرید و ساخت مسکن نیاز به سرمایه هستش
باید تسهیلاتی چون آهن و مصالح قسطی داد به بساز و بفروش ها و از آن طرف آنها هر قراردادی برای فروش ملک میبیندن را تحت حسابی زیر نظر عاملیت یک بانک انجام دهند و در نهایت از منابع همون حسابها پول مصالح را داد.
کوتاه کردن دست واسطه،بروزرسانی تکنولوژی ساخت مسکن، کم کردن گیرهای اداری میتونه قیمت پایه مسکن کاهش بده.
همچنین اهدای زمینهای رایگان با قید عدم امکان فروش به مدت معلوم میتونه یک نیروی محرکه خوب باشه.
اهدای وام زمانی مناسبه که خونه ای باشه ولی الان بازار با کمبود مسکن مواجه هستش.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی