بازدید 5072

«23 نفر» فیلم برگزیده سال کمیسیون ملی یونسکو

این اثر سینمایی پس از داوری از بین آثار ارائه شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توسط گروهی از مشاوران کمیسیون ملی یونسکو انتخاب شده است. وی انتخاب فیلم سال کمیسیون ملی یونسکو را یکی را از برنامه هایی نام برد که امسال برای نخستین بار از آن رونمایی می شود و در سال های آتی نیز ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 05 March 2019

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از انتخاب فیلم «23 نفر» ساخته مهدی جعفری به عنوان فیلم سال این کمیسیون با محوریت «صلح و دفاع» خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الله ایوبی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اثر سینمایی پس از داوری از بین آثار ارائه شده در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توسط گروهی از مشاوران کمیسیون ملی یونسکو انتخاب شده است.

وی انتخاب فیلم سال کمیسیون ملی یونسکو را یکی را از برنامه هایی نام برد که امسال برای نخستین بار از آن رونمایی می شود و در سال های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

به گفته ایوبی، داوری برای انتخاب فیلم سال، با رویکر «سینمایی و محتوایی» بوده است. وی اعلام کرد که آیین رونمایی از فیلم سال کمیسیون ملی یونسکو هفته آینده برگزار می شود.

دبیرکل کمسیون ملی یونسکو با بیان اینکه در سال های آتی انتخاب فیلم سال از میان گزینه های «مستند، کوتاه و حتی بلند» نیز انجام خواهد شد، افزود: امکان دارد فیلم سال در مورد جنگ باشد اما پیام آن صلح آمیز است.

وی خاطرنشان ساخت: کمیسیون ملی یونسکو در ایران تلاش دارد فیلم های انتخابی سال خود را به جز ملت های حوزه نوروز، در کشورهای حوزه جاده ابریشم و اروپا نیز نمایش دهد.

ایوبی گفت: کمیسیون ملی یونسکو در ایران همچنین قصد دارد تعدادی فیلم کوتاه و مستند به همراه فیلم های بلند را انتخاب و آنها را در قالب «یک بسته سالانه» ارائه کند.

وی افزود: این فیلم ها از نظر هنری و محتوا با مفاهیم «سبک زندگی، گفت وگو، صلح و آشتی، معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی و چهره زیبای ایران» به عنوان پیام رسانان و سفیران کمیسیون ملی یونسکو ایفای نقش خواهند کرد.

دبیرکل کمسیون ملی یونسکو در ایران گفت: گرچه امکانات محدود است اما تلاش می کنیم از اعتبار خود استفاده و این فیلم ها را به عنوان زبان گفت و گو به دنیا معرفی کنیم.

فیلم '23 نفر' به کارگردانی مهدی جعفری و با سرمایه گذاری سازمان هنری اوج، اقتباسی از خاطرات گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ هشت ساله در سال 1361 به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

خاطرات این گروه از دوران اسارت که در آن زمان بین 13 تا 17 سال سن داشتند پیشتر در قالب کتاب «بیست و سه نفر» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود.

فیلم سینمایی '23 نفر' در سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر سمیرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را کسب کرد. همچنین یک سیمرغ بلورین نمادین به نماینده ۲۳ آزاده اهدا شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر