بازدید 10584

جسد خاشقچی در تنور ۱۰۰۰ درجه سوزانده شده

کد خبر: ۸۸۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴ 04 March 2019

شبکه الجزیره میگوید که بخشی از جسد جمال خاشقچی در تنوری در خانه سرکنسول سعودی در استانبول سوزانده شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، شبکه الجزیره گزارش داد، به شواهدی دست یافته است که نشان میدهد بخشی از جسد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در یک تنور گازی در خانه سرکنسول سعودی در استانبول سوزانده شده است.

الجزیره گزارش داده، شهادت کارگری که به درخواست مستقیم سرکنسول سعودی، تنوری با ویژگی‌های مشخص ساخته بود، را منتشر می‌کند. فر استفاده شده ظرفیت تحمل گرمای بالای 1000 درجه را داشته، دمایی که برای ذوب کردن فلزات به کار گرفته می‌شود.

پلیس استانبول پیش از این گفته بود: «در منزل سرکنسول دو تنور پیدا کردیم که با گاز و چوب مشتعل می‌شود. احتمال می‌رود، جسد خاشقچی بعد از تکه تکه شدن در این چاه‌ها سوزانده شده باشد».

الجزیره همچنین می‌گوید، تحقیقات بازرسان جنایی ترکیه نشان می‌دهد که علیرغم انکار سعودی‌ها، آثار خون خاشقچی روی دیوارهای کنسولگری عربستان در استانبول کشف شده است.

در این گزارش همچنین آمده است، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به درخواست سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه برای مشخص کردن سرنوشت پرونده خاشقچی هیچ پاسخی نداده است.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی روزنامه واشنگتن‌پست دوم اکتبر (دهم مهر) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، یکی از مقام‌های رده بالای سعودی، احتمالا محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها