بازدید 5581

سندرز؛ ترامپ؛ روانی، متقلب و نژادپرست است

کد خبر: ۸۸۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 03 March 2019

سندرز گفت: ما در برابر رئیس جمهوری قدعلم می‌کنیم که دروغ گویی روانی، متقلب، نژادپرست، جنسیت گرا و بیگانه ستیز است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت پویش انتخاباتی خود را برای به دست آوردن نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا آغاز کرد.

سندرز هفتاد و هفت ساله که خود را دموکراتی سوسیالیست می داند، در سال دو هزار و شانزده نیز تلاشی ناکام برای ریاست جمهوری داشت که انگیزه های زیادی را در نسل جوان آمریکا برانگیخته بود.

وی در شروع مراسم اعلام حضور خود در میان نامزدهای حزب دموکرات گفت ما در برهه ای حساس و خطرناک از تاریخ آمریکا به سر می بریم، ما در برابر رئیس جمهوری قد علم می کنیم که یک دروغ گویی روانی، یک متقلب، نژادپرست، جنسیت گرا، بیگانه ستیز و کسی است که مردم سالاری آمریکا را تضعیف می کند و کشور را در مسیر خودکامگی پیش می برد؛ حال بیش از هر زمان دیگر نیازمند هدایت گری هستیم که به جای ایجاد تفرقه، ما را متحد سازد".

این سناتور دموکرات با اشاره به سیاست هایی که وی در برنامه تبلیغاتی خود دنبال می کند، برنامه هایی همچون "بهداشت و درمان برای همه، افزایش حداقل دستمزد و مقابله با تغییرات آب و هوایی، گفت "پویش ما برای گذار کشورمان و ایجاد دولتی است که براساس اصول عدالت اقتصادی، اجتماعی، نژادی و محیط زیستی باشد".

وی وعده داده است اقداماتی جدی علیه گروه های دارای منافع خاص از جمله وال استریت، شرکت های بیمه بهداشت و مجتمع های نظامی صنعتی که بر زندگی اقتصادی و سیاسی در آمریکا چیره شده اند، بردارد.

ترامپ در واکنش به اخبار ورود سندرز به این رقابت ها گفته است از ورود وی به این رقابت ها استقبال می کند. خیلی ها در این رقابت شرکت می کنند ولی در نهایت یک نفر برنده می شود و من امیدارم بدانید که این یک نفر کیست.

ستاد ترامپ با رد کردن سیاست های سندرز گفته است در حالی که دمکرات ها از سیاست های سندرز استقبال کرده اند، مردم آمریکا روی خوشی به آنها نشان نمی دهند.

در حال حاضر؛ سندرز با حمایت مردمی گسترده ای روبرو شده است؛ وی در 2016 نیز با استقبال بسیار گسترده مردمی روبرو بود ولی در نهایت رقابت را به هیلاری کلینتون باخت.

سندرز درباره انتقادهایی که از سیاست های اعلام شده اش می شود گفت به ما می گویند سیاست هایی مانند بهداشت و درمان برای همه، افزایش حداقل دستمزد به پانزده دلار در هر ساعت یا رایگان شدن هزینه تحصیلات دانشگاهی بسیار افراطی هستند ولی در حال حاضر اینها سیاست هایی هستند که بیش از هر زمان دیگر با حمایت اکثریت مردم آمریکا همراهند. ما در کنار همدیگر در 2016، انقلابی سیاسی به راه انداخته ایم و اکنون زمان آن رسیده است که این انقلاب را با اجرای این دیدگاه که برایش مبارزه می کنیم، کامل کنیم.

سندرز برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات باید با نامزدهای بسیاری دیگری از جمله با الیزابت وارن، کامالا هریس، ایمی کلوبوچار و کریستن گیلیبرند مبارزه کند. نظرسنجی های اولیه حاکی از پیشتازی سندرز در میان نامزدهای دیگر است و جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز که هنوز تصمیمی برای ورود به عرصه انتخابات نگرفته است، در رده بعدی قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان