بازدید 12293
پیمانه اقتصادی؛

سیگنال دلار از دیدار ترامپ و اون/ مردم کشور‌های دیگر در هنگام گران شدن کالا چه می‌کنند؟/ معاون وزیر: مردم گران فروشان را معرفی کنند/ برای خرید آپارتمان کمتر از ۸۰ متر چقدر باید هزینه کرد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج ارز برای واردات ۴۶ تن لوازم آرایشی ناخن، طلای جهانی از صعود بازماند، بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را ۳.۲۵ درصد قرار می‌دهد، شدیدترین افت هفتگی «تسه‌ها» در زمستان، طلای سیاه به ۶۷ دلار نزدیک می‌شود، فروشندگان باید در چنین شرایطی به مردم رحم کنند و احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای فروش به آسیا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 02 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خروج ارز برای واردات ۴۶ تن لوازم آرایشی ناخن، طلای جهانی از صعود بازماند، بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را ۳.۲۵ درصد قرار می‌دهد، شدیدترین افت هفتگی «تسه‌ها» در زمستان، طلای سیاه به ۶۷ دلار نزدیک می‌شود، فروشندگان باید در چنین شرایطی به مردم رحم کنند و احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای فروش به آسیا را در بر دارد.

خروج ارز برای واردات ۴۶ تن لوازم آرایشی ناخن

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط گمرک در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، چیزی حدود ۴۶ تن "فرآورده‌ها برای آرایش ناخن دست و پا" به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به کشور وارد شده است. در ۱۰ ماهه نخست سال جاری واردات "فرآورده‌ها برای آرایش ناخن دست و پا" ۴۶ تن معادل ۳۲۷ هزار دلار و به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. این فرآورده‌ها عمدتاً از سه کشور آلمان، فرانسه و ترکیه وارد شده‌اند. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط گمرک ایران، در این مدت همچنین چیزی حدود ۲۷ تن دستمال مرطوب بهداشتی و آرایشی وارد کشور شده است که ارزش دلاری آن حدود ۱۹۱ هزار دلار یعنی ۷۳۰ میلیون تومان بوده است. میزان واردات "ظروف بسته‌بندی برای محصولات آرایشی و بهداشتی" نیز هزار و ۶۰۰ تن معادل سه میلیون و ۲۳۵ هزار دلار و به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

لوازم یدکی اگر از طرف خودروسازها اظهار شود در مسیر سبز گمرکی قرار می‌گیرد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در واکنش به دپوی قطعات یدکی در بنادر و اماکن گمرکی گفت: مسئولیت گمرک پس از اظهار کالا شروع می شود و لوازم یدکی اگر بوسیله خودروسازها ثبت سفارش شده باشد در مسیر سبز تعریف و بلافاصله ترخیص می‌شوند. مهرداد ارونقی با اشاره به اینکه این کالاها مشکل دریافت کد رهگیری بانک و اسناد خرید را از فروشنده دارند؛ افزود: قطعات یدکی دپو شده مشکل دریافت اسناد بانکی و کد رهگیری بانک را دارند و به گمرک اظهار نشده اند و تا زمانی که کالای وارداتی به گمرک اظهار نشود امکان انجام تشریفات گمرکی وجود ندارد. وی افزود: یکی از مواردی که می تواند ترخیص کالا را به درازا بکشاند نداشتن مجوزهای قانونی است. گمرک مسئول اخذ مجوزهای قانونی مطابق با قوانین و مقررات است و ممکن است صدور این مجوزها از سوی سایر دستگاه‌ها چند روز زمان ببرد. گمرک تا مجوز را به صورت سیستمی دریافت نکند اجازه ترخیص نمی‌دهد. ارونقی به کمبود نقدینگی صاحبان کالا بعنوان علت دیگر ترخیص نشدن کالا اشاره کرد و گفت: به محض پرداخت الکترونیکی وجوه گمرک پروانه الکترونیکی ترخیص کالا صادر می شود. معاون فنی گمرک گفت: طبق ماده 38 قانون گمرک از لحظه اظهار نامه صاحبان کالا تا ترخیص کالا گمرک مسئول بررسی آن است که تاکنون مشکل گمرکی جهت ترخیص قطعات یدکی از گمرکات گزارش نشده و صرفا مشکلات مربوط به دریافت اسناد بانکی و ثبت سفارش است. مهرداد جمال ارونقی درباره مشکل ترخیص نشدن لوازم یدکی واحدهای تولیدی گفت: سیاست های اتخاذ شده وزارت صمت ارتباطی با گمرک ندارد. تا زمانی که کالای وارداتی به گمرک اظهار نشده است، گمرک پاسخگو نیست و امکان انجام تشریفات گمرکی وجود ندارد .

سیگنال دلار از دیدار ترامپ و اون

دیدار رییس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی و پیشرفت مذاکرات با چین، دلار را صعودی کرد. به نقل از رویترز، رابرت لایتیزر، وزیر بازرگانی آمریکا که در جمع نمایندگان مجلس آمریکا حاضر شده بود گفت هنوز برای پیش بینی نتیجه مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا زود است و مسائل جدی در مذاکرات وجود دارد. امیدواری‌ها نسبت به موفقیت مذاکرات بین چین و آمریکا پس از آن شدت گرفت که ترامپ اعلام کرد آماده به تعویق انداختن مهلت در نظر گرفته شده برای مذاکرات است. پیش تر وی تهدید کرده بود در صورت نرسیدن به توافق با چین تا پایان ماه جاری میلادی، بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین، تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع خواهد کرد. به گزارش ایسنا؛ در معاملات دیروز، دلار از شرایط حاکم بر بازار برای بازگشت از روند نزولی روز قبل خود بهره برد و با وجود سخنانجروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه این بانک در خصوص افزایش نرخ بهره رویکرد محتاطانه تری را در پیش خواهد گرفت، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۶ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

طلای جهانی از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا و رشد دلار، به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر سقوط کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۳۱۲.۶۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۳۱۱.۶۱ دلار عقب نشسته بود که پایین‌ترین قیمت در بیش از دو هفته گذشته بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۳۱۴.۳۰ دلار رسید. دلار از پایین‌ترین رکورد خود در سه هفته گذشته فاصله گرفت و در برابر ین به بالاترین حد در ۱۰ هفته گذشته رسید. بر اساس گزارش رویترز، آمار وزارت بازرگانی آمریکا عملکرد بهتر از حد انتظار در سه ماهه چهارم سال گذشته را نشان داد که رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۸ را به میزان ۲.۹ درصد بالا برد. بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز اظهار کرد: اگرچه طلا فعلاً از رشد ارزش دلار و بازده اوراق قرضه تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته است اما عوامل بنیادین در بلندمدت از روند افزایشی این فلز ارزشمند پشتیبانی می‌کنند.

مردم کشور‌های دیگر در هنگام گران شدن کالا چه می‌کنند؟

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون انواع کالاها در بازار به وفور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا وقتی کالایی گران می‌شود مردم از خرید آن خودداری می‌کنند، اما در کشور ما وقتی که حتی زمزمه گرانی کالایی به گوش می‌رسد، مردم چنان برای خرید آن هجوم می‌برند که قیمت آن کالا دو برابر می‌شود. عبدالرضا یاری به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان (۹ اسفند) در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شرایط بد اقتصادی که امسال برای مردم و مصرف کنندگان پیش آمده و آنها را تحت فشار قرار داده، افزود: در روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان امسال دل پر از غصه‌ای داریم. به حرمت شرایط اقتصادی بدی که مردم با آن مواجهند، امسال مراسم روز ملی حمایت از مصرف کننده را برگزار نخواهیم کرد. وی ادامه داد: اگر چه بخشی از مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از ضعف‌های مدیریتی و نظارتی است، اما نباید این نکته را در نظر نگرفت که خود مصرف‌کنندگان نیز تا حدودی در این زمینه مقصرند. رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از افرادی که به این کار دست می‌زنند مصرف‌کنندگان واقعی نیستند و دلالانی هستند که خود را به عنوان مصرف کننده نشان می‌دهند، یادآور شد: این افراد با کاری که انجام می دهند آب در آسیاب دشمنانی می‌ریزند که یک جو روانی را از بیرون کشور هدایت می‌کنند و قصد دارند بازار داخلی ما را به هم بریزند. یاری معتقد است، اگر چه بعضی از افراد از سر ناآگاهی دست به خریدهای بی انصافانه می‌زنند، اما عده‌ای نیز از سر آگاهی و منفعت طلبی وارد این عرصه می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند منافع ملی و بلندمدت همه کشور به منافع یک فرد یا گروه خاص ارجح است و نباید با اقدامات اینچنینی و هجوم برای خرید یک کالا به التهابات بازار دامن بزنند.

بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را ۳.۲۵ درصد قرار می‌دهد

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند انتظار می رود بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را بدون تغییر ۳.۲۵ درصد قرار دهد. همچنین ۱۳ کارشناس اقتصادی شرکت کننده در پیش بینی نرخ بهره بانک مرکزی مالزی اعلام کردند باوجود کاهش تورم در ماه ژانویه که برای اولین بار در تقریبا ۱۰ سال اخیر در مالزی رقم خورد، نرخ بهره بدون تغییر باقی خواهد ماند. اچ اس بی سی اعلام کرد تورم بر روی تصمیمات بانک مرکزی مالزی تاثیر قابل توجهی ندارد و کاهش قیمت‌ها نمی‌تواند تصمیم بانک مرکزی را تغییر دهد و تازمانیکه نرخ رشد اقتصادی موثر باقی بماند، تاثیری بر روی سیاست بانک مرکزی این کشور نمی گذارد. در ماه گذشته میلادی، بانک مرکزی مالزی اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی با رشد ثابتی حرکت کند که علت آن به پشتیبانی تقاضای داخلی و بهبود تقاضای خارجی برای صادرات مالزی است. در ماه ژانویه شاخص قیمت مصرف کننده مالزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد؛ اما تحلیل گران و بانک مرکزی بر این باور است که قیمت ها در سال جاری میلادی افزایش خواهند یافت؛ ضمن اینکه تورم مالزی در سال ۲۰۱۸ میلادی یک درصد اعلام شد.

شدیدترین افت هفتگی «تسه‌ها» در زمستان

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) طی معاملات هفته گذشته ریزش 1/ 8 درصدی را به ثبت رساند و در نهایت به سطح 51 هزار و 525 تومان رسید. سایر سررسید‌‌های وام نیز اوضاع مناسبی نداشتند و تمام آنها با ثبت بازده هفتگی منفی به کار خود خاتمه دادند و میانگین قیمت آنها به مرز 53 هزار تومان سقوط کرد. رکود بازار «تسه‌ها» ناشی از رشد ادامه‌دار قیمت خانه و محدود شدن سهم واحدهای نوساز دارای وام از کیک بازار مسکن است.  بر اساس گزارش تحولات بازار مسکن تهران بانک مرکزی در بهمن ماه متوسط قیمت خرید یک متر مربع زیر‌بنای واحد مسکونی ۹۷/ ۹ میلیون تومان بوده که نسبت به دی ماه و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸/ ۱ و ۱/ ۸۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. فروش خانه‌های تا ۵ سال ساخت نیز نسبت به بهمن سال گذشته ۴/ ۴ درصد کاهش داشته است.

برای خرید آپارتمان کمتر از ۸۰ متر چقدر باید هزینه کرد؟

گزارش رسمی بانک مرکزی از وضعیت توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی حاکی از آن است که  بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ و ۶۰ تا ۷۰ مترمربع هر کدام با سهم یکسان ۱/ ۱۵ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ متر و ۴۰ تا ۵۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۴/ ۱۲ و ۴/ ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

قیمت مسکن 80 متری آپارتمان تهران

بررسی‌های میدانی دنیای اقتصاد از وضعیت خرید و فروش ملک در مناطق ۲۲گانه شهر تهران نیز مشخص می‌کند با توجه به وضعیت رشد قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید متقاضیان مصرفی، بخش زیادی از متقاضیان به خرید آپارتمان‌های کمتر از ۱۰۰ مترمربع تمایل دارند. مطابق با آمار رسمی، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران به بیش از ۱۰ میلیون تومان رسیده است. اگرچه شیب رشد ماهانه قیمت‌ها نسبت به نیمه نخست سال جاری کاهش پیدا کرده اما همچنان روند رشد صعودی قیمت‌ها ادامه دارد و متوقف نشده است. مطابق با آمار بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک تهران در بهمن ماه معادل ۷/ ۱ درصد نسبت به ابتدای زمستان رشد داشته است.

طلای سیاه به 67 دلار نزدیک می شود

از آنجایی که با کاهش تولید اوپک، عرضه نفت در بازار کم شده است، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما افزایش عرضه آمریکا و نگرانی در مورد رکود در رشد جهانی اقتصاد مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد. هر بشکه نفت برنت با 51 سنت افزایش 66.82 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 45 سنت افزایش 57.67 دلار معامله شد. به گفته تاجران، بازارهای نفتی در حال حاضر با کمبود عرضه مواجه هستند. صادرات نفت ونزوئلا از زمان اعمال تحریم های نفتی آمریکا علیه این کشور در 28 ژانویه، حدود 40 درصد کاهش یافته و به حدود 920 هزار بشکه در روز رسیده است. اوپک نیز از ابتدای ژانویه توافق کرده است تا میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. بازارهای سرمایه RBC کانادا در یادداشتی در مورد بازارهای نفتی نوشت: «به نظر می رسد بازار نفت بیش از چیزی که انتظار می رفت در این موقع از سال با کمبود عرضه مواجه شده است اما تعداد بشکه های فروخته نشده می تواند به سرعت افزایش یابد و مناطق را اشباع کند.»

معاون وزیر: مردم گران فروشان را معرفی کنند/ فروشندگان باید در چنین شرایطی به مردم رحم کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه گفته می شود کارخانجات شکر را به نرخ مصوب ۳۰۰۰ تومان عرضه نمی کنند و این کالا با قیمتی حدود ۵۵۰۰ تومان عرضه می شود، گفت: این بحث مربوط به کارخانجات است اما در مراکز خرده فروشی گرانفروشی شکر مورد تایید نیست چراکه ما به اندازه کافی شکر در بازار توزیع کرده ایم. سیف با بیان اینکه برای صنف و صنعت نیز از ۲۳ بهمن ماه در حال توزیع شکر هستیم، افزود: مصرف شکر در کشور ماهانه ۱۸۰ هزار تن است  ضمن اینکه از نیمه دوم بهمن ماه بیش از ۲۳۰ هزارتن شکر در بازار توزیع شده  و روزانه حدود ۵۷ هزارتن آن عملیاتی شده است. وی اضافه کرد: متاسفانه کسانی که شکر دارند، با ایجاد یک کانال تلگرامی روزانه قیمت شکر را اعلام می کنند و در پی افزایش قیمت این کالا هستند. سیف گفت: کارخانجات شکر را تحویل دلال می دهند و آنها نیز شکر را کیلویی ۳۰۰۰ تومان فاکتور می کنند و علاوه بر این به ازای هرکیلوگرم محصول، ۱۵۰۰ تومان اضافه به صورت نقدی می گیرند تا ردی از آنها باقی نماند و تعزیرات نتواند موضوع را پیگیری کند. وی با بیان اینکه شکر در فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های منتخب اصناف با قیمت هرکیلوگرم ۳۶۰۰  تا ۴۰۰۰ تومان عرضه می شود ضمن اینکه ۴۰۰ مرکز منتخب اصناف این شکر را توزیع می کنند. سیف گفت: قیمت مصوب شکر ۹۰۰ گرمی حداکثر ۴ هزارتومان و شکر یک کیلوگرمی ۴۲۰۰ تومان و فروش کالا با قیمتی بیش از این تخلف است و با گرانفروشان برخورد می شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توزیع شکر دولتی در بازار ادامه دارد، اضافه کرد: با گران فروشان این کالا برخورد شدید صورت می گیرد و ما از مردم می خواهیم گران فروشان را معرفی کنند. وی با بیان اینکه فروشندگان باید در چنین شرایطی به مردم رحم کنند، افزود: در مواردی بازرس های تعزیراتی به مغازه هایی برخورد کردند که شکر را به قیمت ۳۶۰۰ تومان خریداری کرده اند اما آن را ۶۰۰۰ تومان به مردم می فروشند که این تخلف است و عده ای دارند در حق مصرف کنندگان اجحاف می کنند. متاسفانه در حال حاضر جو روانی جامعه به نفع گرانفروشان است و مردم این مساله را به راحتی قبول می کنند درحالی که نباید اینگونه باشد. /مهر

احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای فروش به آسیا در ماه آوریل

رویترز به نقل از چند منبع تجاری نوشت به دنبال تقویت قیمت شاخص نفت دبی در ماه گذشته، انتظار می‌رود عربستان در ماه آوریل قیمت انواع نفت فروشی خود در بازار آسیا را افزایش دهد. به گفته چهار منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش (OSP) برای نفت سبک عربستان در ماه آوریل می تواند تغییر نکند یا تا 35 سنت در هر بشکه به نسبت ماه گذشته افزایش یابد. سه نفر از 4 نفری که در نظرسنجی رویترز در این باره شرکت کردند، گفتند انتظار می رود با توجه به کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، عربستان قیمت نفت سنگینش را بیش از نفت سبک افزایش دهد. کم تر بودن عرضه نفت سنگین در بازار و حاشیه سود بالای سوخت، قیمت نفت ترش شاخص دبی و عمان را در ماه جاری میلادی بالاتر از قیمت نفت برنت قرار داده است. همچنین از دیگر عوامل بالا رفتن قیمت، توقف عرضه نفت از یکی از بزرگ ترین میدان‌های نفتی جهان یعنی السفانیه عنوان شده است که نفت سنگین عربستان از آن تامین می شد. مدیر ارشد اجرای آرامکوی عربستان روز سه شنبه گفت که این میدان دوباره به فعالیت بازگشته است. به گفته منابع آگاه، نفت سنگین عربستان برای ماه آوریل احتمالا تا 50 سنت در هر بشکه افزایش می یابد. یک منبع آگاه در یک پالایشگاه شمال آسیا گفت: «آنها ماه گذشته قیمت ها را افزایش دادند و من مطمئن نیستم که چه میزان اختلال در عرضه نفت ایران و ونزوئلا هم اکنون بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.» به گفته شرکت کنندگان در نظر سنجی رویترز، انتظار می رود نفت بسیار سبک عربستان 20 تا 25 سنت در هر بشکه افزایش یابد. قیمت رسمی نفت عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می شود و قیمت های نفت ایران، کویت و عراق را تعیین می کند و بر بیش از 12 میلیون بشکه نفت در روز به مقصد آسیا تاثیر می گذارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۵
مردم کشورهای دیگر به این دلیل با دولت همکاری میکنند چون دولت آنها همیشه به مردم نهایت خدمت رو انجام میدن حالا یه روز هم که دولت تو تنگنا قرار میگیره مردم بهش کمک میکنن در کشور ما که دولت متاسفانه به مردم به دیده رقیب مینگرد مطلقا نمیتوان از مردم انتظار داشت در مواقع نیاز به دولت یاری رسانند.
بزرگترین گرانفروش دولت است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
موافقم
آپارتمان ها به لعنت خدا نمي ارزه يه مشت دلال جو دادن قيمت رو بردن بالا مردم عادي توان خريد متري 6 ميليون بالاتر رو ندارن تو محله هاي متوسط تهران اخه تهراني كه نه آب داره نه هوا داره نه دريا نه رودخانه هيچي جز شلوغي و ترافيك ارزش اين همه قيمت رو نداره. يه سرچي تو گوگل بزنيد و شهرهاي دنيا رو ببنيد چي دارن بعد جو بدين
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اونایی که میگن حقوق باید یک میلیون اضافه بشه خوب فرض که شد آنوقت این حجم اسکناس کجا میره؟ خیلی راحت قیمت خانه میشه متری سی میلیون. نیازی به دریا و هوای پاک این چیزها ندارن.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
۱۰.۱۹
مرفه بیدردی؟حقوق ۱ تومن افزایش خرج خوراک و پوشاک و ملزومات اولیه زندگی میشه.اگر راست میگید و نگران قیمت خونه هستید باید حقوق بالای شش و هفت میلیون افزایش پیدا نکنه نه حقوق کارگری که همین الان هم بزور تلاش میکنه فقط زنده بمونه.۱ میلیون افزایش برای کسانی که زیر ۱.۵۰۰ میگیرن حداقل کاریه که دولت میتونه در حق خودش و بقیه مردم و نیروی انتظامی(که با جرایم روز افزون ناشی از فقر دست به گریبانه)انجام بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
متاسفم برای رای به لیست امید مجلس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
اشتباه نکنیداین قیمت مسکن نبوده که افزایش پیداکرده ارزش پول ملی هست که ساعت به ساعت کم میشه
یک از گران فروشان خود دولت است . مثلا خودرو. حالا ببینیم برخورد می کنند یا خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
احسنت
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه توجه داشته باشند گرانی در دیگر کشورها عمدتا ناشی از سود جویی تولید کنندگان است ولی گرانی در اینجا ناشی از پیش بینی نایاب شدن
جا دارد مسئولین یه کمی با مطالعه صحبت کنند چرا که این سخنان نتیجه منفی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
گرانی حاصل از چاپ گسترده اسکناس بدون حساب و کتاب تفسیر گران فروش نیست.
قیمت ارز۴۰۰ درصدرشدکرده اماقیمت مسکن فقط ۱۰۰ درصدرشدداشته پس حالاحالاها برای رشدجاداره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
تازه اگر شخصی بخواد همین ارز چهار برابر را بخرد بازداشت میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
زمین ومسکن درتمام دنیا امن ترین بازار برای سرمایه گذاریه وهیچکس بخاطرسرمایه گذاری دراین بازار هرگزبه خاک سیاه ننشسته
شما این همه ارگان نظارتی دارید که وظیفشون کنترل و نظارت قیمت هاست و بابت این مسئله حقوق می گیرند. بعد می فرمایید گرون فروش هارو مردم معرفی کنند. مگه شما در این جامعه زندگی نمیکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
آقای مسئول پس وظیفه این سازمانها و ادرات عریض و طویل که وظیفه مبارزه با گرانفروشی را دارند چیست؟ ابتدا دولت در مورد مبارزه با گرانفروشی با خودش مبارزه کند که متاسفانه زیاده خواه شده و تماماً ازجیب مردم به تاراج میبرد
می گویند در زمان گرانی قیمتها ، مردم کشورهای دیگر چه می کنند ، لطفاً این را هم بنویسید که در زمان گرانی ، دولتهای کشورهای دیگر چه می کنند.
مردم گرانفروشان را معرفی کنند ، اول و آخرش خود دولت .
معاون وزیر جهاد کشاورزی فرمودن گرون فروش ها رو معرفی کنین ... دیگه دردتون چیه!! ... لازم به ذکر هست که خود ایشون 24 ساعته سر کوچتون تو دسترس هستن تشریف بیارین گرون فروشها رو معرفی کنین ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
احسنت خیلی خوب گفتید
سلام خدمت دوستان.
من کارمند ساده ای هستم.قبلا با حقوق خودم توی یک ماه با مدیریت گوشت ومرغ و میوه را هر هفته از بازار میوه و تربار تهیه میکردم.بعد از گرانی های بوجود آمده این خرید برای من تبدیل به خرید ماهیانه شده است. هرهفته به بازار سری میزنم به قسمتی که فروشنده میوه ها را ارزان گذاشته میروم و با خجالت انها را برمیدارم .البته خیلی ها هم پول خرید دارند نمیدانم چطور مدیریت می کنند.
یه خواهش دارم از دوستان پولدار دارم اگه چیزی گران شد شما هم نخرید تا شاید ارزان شود اگر میخرد تا تتمه آن را نخرید بگذارید برای بقیه هم بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
امیدوارم با خوندن نظر شما برخی نمایندگان مجلس و مسئولان که خودشون با درامد بالای بیست میلیون در حال مقاومت هستند و افزایش حقوق امثال شما رو باعث تورم میدونن کمی خجالت بکشن
گرانفروش؟چشم /
برترین گرانفروش و ظالم:خودروسازان /ومهمترین عامل :وزیر صنعت وخلاصه دولت
جناب وزیر چه کسی را معرفی کنیم وقتی همه و همه گران فروش هستند؟!
مردم گرانفروش ها رو معرفی کنن؟؟
پس این همه نهاد نظارتی و سازمان تعزیرات چه کاره ان که حقوق های بالا میگیرن که حالا وظیفه معرفی گرانفروش به مردم افتاده؟؟؟
کم کاری مسئولا که از جیب مردم برداشته میشه...معرفی گرانفروشم با مردم باشه اونوقت پول جریمه گرانفروشی شو دولت بخوره؟؟
جناب وزیر زمان شعار دادن دیگه سپری شده من خودم یک مورد تخلف را به سازمان حمایت کنندگان و مصرف کنندگان اعلام کردم تنها کاری که کردن پاسکاری کردن به شورای حل اختلاف اونجا هم رفتم گفتن به ما مربوط نیست ،

بگید یه سری دوست و آشناها دارن تخلف میکنن ما هم نمیتونیم چیزی بگیم چون اگه بگیم یا بیکار میشیم یا اونام تخلفهای ما و فامیلامونو رو میکنن اونوقت نمیشه تو این مملکت زندگی کرد !!!!
معاون وزیر: مردم گران فروشان را معرفی کنند!

سايپا و ايران خودرو ، جيگر داريد بريد جلوشون وايسيد!
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
عزیزم منظورشون نورچشمیهاکه نیست ،ازمردم عادی معرفی کن
این که گفته شده مردم گرانفروشان را معرفی کنند سیاست کهنه همه دولتها در هنگام بروز مشکلات هست که از تجار و بازاریان هزینه میکنند برای پوشش خطاهای خودشان
مردم را به بازاری و وارد کننده و تاجر و کاسب بدبین میکنند تا خودشان در حاشیه امن قرار گیرند
گرانفروش میخوای من همینجا معرفی میکنم
بانک مرکزی سکه رو 3 برابر سال قبل داره میفروشه
خودروسازهای دولتی خودرو را 2 الی 3 برابر سال قبل دارند میفروشند
بانکها دلار را سه برابر سال قبل قیمت زدند
و....
دولت یکی از دلایل اصلی افزایش ارز را افزایش قیمت جهانی طلا بهانه می کرد امروز قیمت جهانی اونس طلا نسبت به هفته قبل ۵۰ دلار ارزان شده است اما در ایران ارز و طلا باز هم بالا می رود
دولت خود گرانفروشی می کند معاون وزیر می ید گرانفروشان را معرفی کنید ...
من گرانفروش هستم،اگه میتونی بیابامن برخوردکن ،دیگه ماشماهاراشناختیم فقط شعارمیدید
می گوید در زمان گرانفروشی، مردم کشورهای دیگر کالاها را نمی خرند. منتها نمی گویند که در کشورهای دیگر که همه چیز گران نمی شود. ما اگر بخواهیم کالای گران نخریم، هیچ چیزی نباید بخریم و با دی اکسید کربن بایستی تغذیه کنیم.
من 34 سالمه مجرد و بیکار فوق لیسانس ساکن تهران............من نه زن میخوام نه خانه نه تفریح نه سفر.....فقط یه قبر رایگان بهم بدید ممنون میشم. بابا من 1 سال کار کنم که 1 متر خانه بخرم تازه اگر هیچ خرجی نکنم و از هوا تغذیه کنم و تورم هم بیشتر نشود!!!!
8 سال کار کردم نه بیمه نه اضافه کاری نه سنوات نه عیدی

خدایا بسه دیگه
‏یه جوک بگم دلمون شاد شه دورهم بخندیم:

" انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده "
اولین گران فروش وزیرصنعت دومین وزیر مسکن .
گوشت ران گوسغدی در تمامی قصابی ها بالا 1200زار تومان است .لذا معرفی کردم برو یکی از انها را بگیر . مرغ بالای 15500 است برو بگیر .
مردم رو غارت کردین گرون فروشها خودتونید
جناب معاون ، اینجانب در یکی از شهرهای آذربایجانغربی زندگی میکنم که بهترین سیب در سردخانه های آن سه هزار تا سه هزار و پانصد تومان هست و قیمت همان سیب در بازار همان شهر و یا سایر شهرهای همین استان بین هشت الی ده هزار تومان هست شما زحمت بکشید و گرانفروش را مجازات کنید
فکر کنم مردم ارزان فروشان را معرفی کنند راخت تر باشید. تعدادشان بسیار بسیار بسیار کمتر است.
--- از اواسط فروردین تا به این لحظه که قیمت ها صعودی است، تمامی مسئولین به این بسنده کردند که باید چاره ای اندیشید. مردم در فشارند. سفره ها کوچک شده است و امثالهم.
من نمیدانم اگر قراره همه انتقاد کنند پس کی باید کار کنه؟

- حمید خان من هم مثل شما یک کارمندساده هستم. ولی مسئولین میگن ملت پولدار هستند ملت چند هزار خودرو را در چند دقیقه پیش خرید میکنند برای خرید سکه صف میکشند و .... ولی من میگم مرگ بر امریکا. ترامپ لعنتی همه چیو گران کرد.
آقاي معاون وزير، هميشه گرانفروشان از كسبه و تجار نيستند بلكه اغلب دولت و برخي از نهادها عامل گرانفروشي هستند . با آنها چه بايد كرد؟
مردم سر مسئله خودرو نخریدن ولی در نهایت چه اتفاقی افتاد؟دولت اعلام کرد وام خودرو میدهد و باعث شکسته شدن اتحاد مردم شد!!!حالا همون اعتماد نداشتن مردم به همدیگه سر اون قضیه، باعث دردسر دولت شده!(قانون کارما)
درود بر شما.مقایسه ی رفتار مردمان کشورها از جمله موضوع مورد اشاره در خبر بالا زمانی درست است که مانند هر مقایسه ی دیگری میان پدیده ها ، قابلیت مقایسه وجود داشته باشد.آیا در این مورد چنین شرطی رعایت شده است؟ بنابراین:
یکم- باید میان گرانی مقطعی و افزایش بهای یک یا دو قلم کالا (که به هیچ وجه به معنای تورم نیست) و تورم در اقتصاد ملی تفاوت قائل شد.
دوم- میان تورم با نرخی محدود به عنوان نمونه زیر پنج درصد با شرایط تورمی نزدیک به ابر تورم(پنجاه درصد و بیشتر) تفاوت معنی دار اقتصادی و مالی وجود دارد.
سوم- نگاه و نظر مردم کشورها به میزان صداقت ، توانایی و درایت سیاستمداران و تصمیم گیران و در یک کلام درجه ی اعتماد ملی به دولت در مورد قابلیت رفع مشکلات و سامان دادن به اوضاع ،عامل جدی و به شدت اثرگذاری است.
چهارم- تجارب پیشین و ذهنیت مردم در مورد شرایط مشابه را نیز نباید نادیده گرفت که قطعن در جهت دهی رفتارها دارای نقش و تاثیر قابل ملاحظه است.
حال با در نظر گرفتن این موارد و بدون هیچ گونه تمایلی به توجیه رفتارهای احتمالن ناصواب یا ناپسند در حوزه ی رفتارهای جمعی ، باید دید آیا شرایط ملت رنج دیده و قدرنادیده ی ایران با شرایط مردمان کشورهایی که موضوع مقایسه ی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه قرار گرفته اند دارای مشابهت و همسانی است؟
فرموده اند«در کشور ما وقتی که حتی زمزمه گرانی کالایی به گوش می‌رسد، مردم چنان برای خرید آن هجوم می‌برند که قیمت آن کالا دو برابر می‌شود».بسیار خوب باید از ایشان پرسید در مورد کدام کالا زمزمه ی گرانی موجب هجوم مردم شده و چرا؟تجربه ی مردم در مورد لوازم خانگی و خودرو و خانه و سایر اقلام چه می گوید؟اگر هجوم فرضی نبود قیمت ها افزایش نمی یافت؟«حامیان مصرف کنندگان»در حفظ آرامش بازارها چه نقشی داشته اند؟اکنون که به لطف کاهش شدید قدرت خرید مردم بازهم قیمت بسیاری از کالاها و خدمات در حال افزایش است چه باید کرد؟ کاهش قدرت خرید و هجوم که سنخیتی با یکدیگر ندارند.مردم مظلوم ایران به قدر کافی رنجور ناشایستگی های اجرایی و اخلاقی هستند.با افاضات و مقایسه های بی وجه تحقیرشان نکنیم.و در آخر - ملت های خوشنام و خوش سابقه ای مانند ژاپنی ها و آلمانی ها یا سوئدی ها را برای مدت چند دهه در شرایط مشابه مردم ایران قرار دهید و رفتارشان را بررسی کنید.اگر تفاوت معنی داری مشاهده شد گردن ما باریک و زبان شما درازترباد.
لازم نیست گران فروشان را مردم معرفی کنند خودتون برید از بازار خرید کنید اون موقع ببینیم چه بر خوردی با گران فروشان میکنید . همتون نان روز خورید مردم را رها کردید این مردم بی گناه کمشون در زیر این همه گرانی شکسته است مردم توان ندارند ؟در عرض چند ماه این مردم مظلوم یا دچار سوء تغذیه میشوند ویا دق مرگ میشوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان