بازدید 5316

بازگشت بیماری سرخک به آمریکا

کد خبر: ۸۸۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 28 February 2019

شش کانون شیوع سرخک با 159 نفر مبتلا از روز اول ژانویه در ایالت های واشنگتن، کلرادو و نیویورک شناسایی شده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا روز چهارشنبه نسبت به بازگشت بیماری سرخک به این کشور به خصوص در میان جوامعی که به دلایل مذهبی یا شخصی اعتقادی به واکسیناسیون ندارند، هشدار دادند.

شش کانون شیوع سرخک با 159 نفر مبتلا از روز اول ژانویه در ایالت های واشنگتن، کلرادو و نیویورک شناسایی شده اند. از سال 2000 میلادی همه ساله بین 50 تا چند صد نفر بیمار مبتلا به سرخک گزارش می شوند این در حالیست که این بیماری در اوایل قرن 21 در آمریکا ریشه کن شده بود.

آنتونی فوسی (Anthony Fauci)، مدیر مؤسسه ملی بیماری های عفونی، روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره گفت:‹‹بازگشت این بیماری قابل قبول نیست. حالا باید به نقطه صفر بازگردیم››.

ویروس سرخک یکی از واگیردارترین ویروس هاست. این ویروس حتی دو ساعت بعد از ترک محل توسط بیمار، در محیط باقی می ماند. شیوع مجدد این بیماری همه گیر در آمریکا به دلیل بازگشت شهروندان آمریکایی از سفر های خارجی است. سرخک در بسیاری از کشورهای دنیا شایع است. با ورود یک بیمار به آمریکا، شیوع بیماری در میان افرادی که واکسن نزده اند با سرعت آغاز می شود.

نانسی مسونیر (Nancy Messonnier)، مدیر مرکز ملی واکسیناسیون و بیماری های تنفسی آمریکا، در همین ارتباط گفت: گروه هایی از مردم آمریکا به واکسن رغبت نشان نمی دهند.

در پنج سال گذشته، 12 بیماری از 26 بیماری همه گیر (با بیش از پنج مورد ابتلا)، در میان جوامعی که اعضای آن در کنار هم زندگی می کنند گزارش شده است. سه چهارم بیماران از این جوامع هستند. برای مثال جامعه سومالیایی های مقیم ایالت مینه سوتا و یا جامعه یهودیان ارتدوکس مقیم بروکلین.

به گفته کارشناسان، ارائه اخبار غلط درباره واکسن یکی از عوامل واکسن گریزی است. برخی شبکه های اجتماعی در آمریکا پیوسته درباره خطرات واکسیناسیون سخن می گویند. فیسبوک، یوتیوب و پین ترست (Pinterest) به تازگی، تحت فشار کنگره، از اتخاذ تدابیری برای حذف هر گونه محتوای مخالف واکسیناسیون خبر دادند.

خانم نانسی مسونیر ادامه می دهد:‹‹ واکسن سه گانه سرخک، اوریون و سرخجه کاملاً قابل اعتماد است. از سال 1960 تا امروز میلیون ها نفر از این واکسن استفاده کرده اند. احساس درد در ناحیه دست، عارضه ثانویه این واکسن است که البته خیلی زود رفع می شود››.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر