بازدید 2674

اگر پول نیست، برای همه نباشد ولی سر یک سفره بنشینیم

نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه "اگر پول نیست، برای همه نباشد ولی سر یک سفره بنشینیم"، افزود: همه بر سر همین سفره‌ای بنشینند که چیزی در آن نیست.
کد خبر: ۸۸۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 27 February 2019

حضور مسعود پزشکیان در نخستین همایش ملی آسیب شناسی پایان نامه ها و رساله ها در حوزه علوم انسانی

نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی-اسلامی، ظهر امروز (چهارشنبه، 8 اسفند) در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

در این همایش مسعود پزشکیان با اشاره به کتاب "حق و باطل از دیدگاه قرآن" شهید بهشتی گفت: ما که در قدرت و حکومت قرار داریم باید آنچه را خدا امر فرموده در رفتار خود و اداره مملکت و جامعه پیاده کنیم و این همان است که باید حرف راست را بزنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصص خود در حوزه پزشکی افزود: در حوزه پزشکی، بحث طبابت بر اساس شواهد و دلایل روشن مطرح است و البته وقتی به نظرات کارشناسی اشاره می‌شود، این معنا را دارد که ارزش آن در پزشکی در سومین رتبه است زیرا آن چیزی ارزش نخست را دارد که برای تمام جامعه مخاطب و هدف درست باشد و به یک نتیجه واحد برسد.

وی ادامه داد: باید به آنچه بهتر و درست‌تر است، عمل شود؛ این امر قابل متر و اندازه‌گیری است و بحث و چالشی در آن وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبنا حق است، تصریح کرد: اگر بتوان این مفهوم را به صورت شفاف و روشن درآورد، هر چیزی قابل اندازه‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور اسلام باید به "حق" و "عدالت" عمل کرد، گفت: حضرت علی(ع)، تقوا را حرکت بدون خطا توصیف می‌کند و شهید مطهری نیز می‌گوید اگر تقوا داشته باشید، زمانی که از گل و لای رد می‌شوید، هیچ کثافتی به او نخواهد رسید.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه "اگر بر اساس این تعریف عمل شود، دیگر اوضاع اینگونه نخواهد بود"، ادامه داد: باید تقوا را در تمام شئون زندگی در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان به 2 دستور عمل کنند، سعادتمند خواهد شد؛ نخست آنکه آنچه را نمی‌دانند تکذیب نکنند و در مقابلش نایستند و دوم آنکه جز حق نگویند.

پزشکیان خطاب به شرکت‌کنندگان در این همایش افزود: باید تحقیقات و ابزار کار شما پاسخگوی نیاز جامعه باشد؛ اینکه عدالت و حق در جامعه کمرنگ است بدان دلیل است که بتوان اصل آن را مشخص و تعریف کرد.

وی اضافه کرد: تمام تحقیق و استدلال و حجت‌های شما باید به این دلیل باشد که حق را ثابت و عدالت را پیاده کنید؛ در این صورت نتیجه کار بسیار روشن خواهد بود.

نایب رییس مجلس ادامه داد: وقتی در جامعه بی‌عدالتی وجود دارد، نمی‌توان پذیرفت آن فرد مسئولی که آن کار را انجام می‌دهد، عادل است ولی به عدالت اعتقاد دارد؛ مردم آن رفتار اجتماعی و عملکرد را می‌بینند و همان است که دلیل و حجت او به عنوان یک انسان خواهد بود و نمی‌توان برای اعتراض مردم در این خصوص توجیه و برهان آورد.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اینکه در جامعه مشکل وجود دارد باید همه برای حل آن به تناسب موقعیت و مقام خود تلاش کنیم؛ اگر مردم را از یکدیگر جدا کردیم و با دسته‌ای، به‌گونه‌ای و با دسته دیگر به گونه دیگر رفتار کردیم و بر اساس انصاف نبود، هیچ توجیه و استدلالی قابل قبول نیست و دلیل این کار باطل است.

وی افزود: وقتی ما برای خودمان و قوم و خویش و جناح و دار و دسته خود به‌گونه‌ای رفتار می‌کنیم و برای به مردم که می‌رسد طور دیگری عمل می‌کنیم، هیچ‌کس حرف ما را نخواهد پذیرفت.

پزشکیان با اشاره به مسئولیت‌های خود در حوزه‌های مختلف از وزارت بهداشت تا نایب رییسی مجلس، گفت: اگر برای خودمان در مجلس و دولت و قوه قضاییه یک سفره پهن کردیم و برای مردم عادی سفره دیگری، مردم از ما قبول نمی‌کنند؛ اگر پول نیست، برای همه نباشد ولی همه سر یک سفره بنشینند و آنها هم در قوای دیگر بر سر همین سفره‌ای بنشینند که چیزی در آن نیست.

وی افزود: نمی‌شود برای خودمان سفره مجلل و تسهیلات و سرویس‌های خدماتی در نظر بگیریم و به مردم که رسید بگوییم نداریم.

نایب رییس مجلس خطاب به حاضران تاکید کرد: تحقیقات و بررسی‌های شما باید بر اساس نیاز و اهدافی که پیامبران و امامان بر اساس آن آمده‌اند، باشد؛ آنها را شفاف و روشن کنید و به دست سیاستگذاران و مسئولان بدهید و به آنها بگویید بر اساس این مستندات، شما به باور و اعتقاد جامعه و سرمایه اجتماعی که ما باید داشته باشیم، ضربه زدید و در حال از دست دادن آن هستیم.

گفتنی است در این همایش شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس نیز حضور داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل