بازدید 4559

شورای امنیت درباره ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد

کد خبر: ۸۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 26 February 2019

رسانه ها از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه شنبه برای بررسی تحولات اخیر ونزوئلا خبر دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این جلسه عصر سه شنبه (به وقت محلی) و به درخواست آمریکا برگزار خواهد شد.

این اقدام پس از افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و کاراکاس و در پی عدم حمایت ارتش ونزوئلا از «خوان گوایدو» رهبر گروه‌های مخالف دولت این کشور صورت می‌گیرد.

شورای امنیت در ماه‌های گذشته، صحنه جدال آمریکا و روسیه برسر تحولات ونزوئلا بوده است.

از یک سو کاخ سفید بر حمایت از گوایدو تاکید می‌کند و از سوی دیگر، مسکو بر لزوم پایبندی به قوانین ونزوئلا و محترم شمردن رای مردم این کشور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری می‌گوید.

در شورای امنیت، روسیه و چین به عنوان کشورهای دارای حق وتو از نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا حمایت و استفاده ابزاری آمریکا از این شورا را محکوم کرده اند.

درخواست برگزاری این جلسه در شرایطی است که گوایدو برای شرکت در نشست سران کشورهای منطقه و دیدار با معاون رئیس جمهوری آمریکا، به کلمبیا سفر کرده است.

پیشتر «خورخه آرره آسا» وزیر امورخارجه ونزوئلا با انتقاد از سیاست خصمانه کاخ سفید، اقدامات مداخله ‌جویانه این کشور را نقض آشکار منشور ملل متحد خوانده و از جامعه جهانی خواسته بود تا علیه این اقدام موضع‌ گیری کنند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه اعضای دائمی و بلژیک، ساحل عاج، جمهوری دومینیکن، گینه استوایی، آلمان، اندونزی، کویت، پرو، لهستان و آفریقای جنوبی اعضای غیردائمی فعلی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل