بازدید 3538
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه خط ریلی

کد خبر: ۸۸۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲ 25 February 2019

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی توسعه محور شرق در حال اجرا است، گفت: از کشورهایی که دوست دارند، در این کریدور سرمایه‌گذاری کنند، دعوت می‌کنیم در توسعه محور شرق و این خط استقبال کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در حاشیه آغاز به کارگیری هشت دستگاه مکنده غلات و پنج جرثقیل گنتری کرین که با حضور معاون وزیر حمل و نقل افغانستان و معاون وزیر حمل و نقل هندوستان به بهره‌برداری رسید، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا روز چابهار را به مردم این استان، کشور ایران و کشورهای همسایه و شرکای استراتژیک ما در بندر اقیانوسیه چابهار و این کریدوری ترانزیتی تبریک می‌گویم.

وی افزود: روز گذشته اولین محموله صادراتی برای استفاده از این کریدور در قالب بار کانتینری با حضور رئیس جمهور افغانستان بارگیری شد و ۲۳ کانیتنر حامل حبوبات و سنگ‌های قیمتی به چابهار رسید و در این کشتی کانتینری با حضور مقامات ایرانی و خارجی بارگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور شمال - جنوب و اتصال اقیانوس هند به آسیای میانه جزو برنامه‌هایی است که کشورهای منطقه هر کدام دارای برنامه و اراده مشخص برای آن هستند و ایران هم به عنوان یک کشور صلح‌جو همواره با صمیمت همکاری‌ خود را با کشورهای منطقه، افغانستان و هندوستان توسعه خواهد داد.

اسلامی افزود: این فعالیت‌ها به کشورهای ذی‌نفع در امور ترانزیت شمال - جنوب با محوریت چابهار کمک خواهد کرد.

وی گفت: پیام ایران به کشورها این است که ما دارایی و ثروت و قابلیت خود را برای تسهیل همکاری‌ها عرضه کرده‌ایم و با مشارکت کشورها آمادگی داریم همکاری‌ها را گسترش دهیم و بر شکوفایی اقتصادی در این منطقه از کره زمین سرعت دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای خط ریلی توسعه شرق که هم‌اکنون در حال اجرا است از کشورهایی که دوست دارند، در این کریدور سرمایه‌‌گذاری کنند، دعوت می‌کنیم و آماده‌ایم که از سرمایه‌گذاری آنها در توسعه محور شرق و این خط استقبال کنیم.

اسلامی افزود: ظرفیت بندر چابهار در سال گذشته به ۸ میلیون تن در سال افزایش یافت و با قدرت تخلیه و بارگیری کانتینری ۳۰۰ هزار TEU در حال انجام فعالیت‌ها است و در طرح توسعه ظرفیت این بندر به ۷۷ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی گفت: ایران با مشارکت این کشورها این اراده را دارد که طرح توسعه بندر چابهار را شتابان‌تر دنبال کند، امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌ها و شتاب دادن به پروژه خط آهن چابهار بتوانیم به این ظرفیت برسیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره خط آهن خواف - هرات و اتصال چابهار و افغانستان از طریق ریل بیان کرد: این مسیر ریلی چهار قطعه است و سه قطعه آن کار شده است یک قطعه هم دولت افغانستان باید اجرا کند.

اسلامی گفت: اتصال ریلی به پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و آذربایجان جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم سریع‌تر تکمیل شود.

وی افزود:‌یکی از اقدامات دشمنان مشترک ما و کشورهای منطقه ایجاد ناامنی در منطقه است، اما توسط مردم امنیت در کشور و استان سیستان و بلوچستان برقرار است و هیچ گونه مشکل امنیتی در این مناطق نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی