بازدید 2300

چین: جامعه جهانی کمک سازنده به ونزوئلا ارائه کند

وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی کمک سازنده‌ای به ونزوئلا بر پایه احترام به حاکمیت ملی این کشور ارائه کند.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 25 February 2019

وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی کمک سازنده‌ای به ونزوئلا بر پایه احترام به حاکمیت ملی این کشور ارائه کند.

به گزارش ایسنا، به گزارش خبرگزاری رویترز، بیانیه وزارت خارجه چین پس از آن مطرح می‌شود که نیروهای ونزوئلایی کاروان کمک‌های خارجی را بازگرداندند. درگیری‌های خشونت‌بار روز شنبه میان نیروهای امنیتی ونزوئلا و اپوزیسیون تحت حمایت آمریکا در نزدیکی مرز برزیل برای وارد کردن کمک‌ها به این کشور آمریکای لاتین، ۳۰۰ زخمی و سه کشته بر جای گذاشته است.

ایالات متحده آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرده است و برزیل از متحدانش خواسته است تا به "تلاش‌های آزادی‌خواهی" بپیوندند.

وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد ونزوئلا همچنان "آرام و صلح‌طلب" باقی بماند و مجدداً بر "مخالفت بر مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا یا استفاده از کمک‌های به اصطلاح انسانی برای اهداف سیاسی" تاکید کرد. این وزارتخانه گفت: ما دوباره از دولت و اپوزیسیون ونزوئلا درخواست می‌کنیم تا به دنبال یک راهکار سیاسی طبق چارچوب قانون اساسی و قانون باشد و از جامعه جهانی درخواست داریم تا دست به اقداماتی بزنند که بیشتر به نفع ثبات، توسعه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم ونزوئلا باشد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: چین امید دارد جامعه بین‌المللی کمک سازنده‌ای براساس احترام به حاکمیت ملی ونزوئلا در اختیار این کشور قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار