بازدید 5260
۳

ازدواج‌هایی به عشق لباس عروس...

کد خبر: ۸۸۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 25 February 2019

رییس واحد میانجیگری دادگستری میبد، ازدواج‌ در سنین پایین را یکی از معضلات کنونی این شهرستان خواند و در مورد آسیب‌های اجتماعی این اقدام برای خانواده‌ها به ویژه دختران هشدار داد.

به گزارش «تابناک»، علیرضا آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از معضلات جامعه کنونی میبد را ازدواج‌های در سنین پایین خواند و گفت: ازدواج در سنین پایین به ویژه برای دختران همراه با آسیب‌هایی جدی است ولی متاسفانه اغلب خانواده‌ها از آن غافل هستند.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها در مورد پیامدها و آسیب‌های ازدواج در سنین پایین، از خانواده‌ها خواست تا در این رابطه آگاه باشند و به چنین ازدواج‌هایی بخصوص در مورد دختران ۱۴ و 15 ساله یا سنین پایین‌تر تن در ندهند.

آقایی، ازدواج در سنین پایین را زنگ خطری برای جامعه امروزی ذکر و در این باره تصریح کرد: یک دختر در سن پایین به هیچ وجه نمی‌تواند یک زن کامل محسوب شود و حتی بدن او نیز برای مسائل زناشویی آمادگی لازم را ندارد لذا پس از گذشت چند ماه از زندگی دلسرد می‌شود.

به گفه‌ی وی، از سوی دیگر دختران بسیاری از لذت‌های زندگی را به ویژه در سنین پایین، در خانه پدرشان تجربه خواهند کرد ولی با ازدواج این بخش از تجارب زندگی نیز از آنها سلب می‌شود لذا خانواده ها باید به این موضوع اهمیت دهند تا به مشکل بر نخورند.

رییس واحد میانجیگری دادگستری میبد خاطرنشان کرد: یک پسر در سن ۲۵ سالگی به عنوان یک مرد کامل نیازمند زنی کامل برای زندگی خود است و دختری با سن کم از بسیاری جهات چنین آگاهی و آمادگی را ندارند و انجام چنین پیوندهایی با مشکلات متعددی همراه خواهد شد.

وی ضمن توصیه مجدد به پرهیز از ازدواج‌های زودهنگام و در سنین پایین، اظهار کرد: در چنین مواردی خانواده‌ها حتماً باید همت کنند و با صرف هزینه و دریافت مشاوره،‌ معیارهای ازدواج، آنالیز شخصیت، جسمی و روحی طرفین، به صورت منطقی اقدام به ازدواج کنند.

آقایی، یکی از گلایه‌های اصلی از خانواده‌ها را اهمیت ندادن به نظرات مشاوران خانواده ذکر کرد و افزود: امروز افراد برای دریافت گواهینامه رانندگی هزینه‌های زیادی را صرف می‌کند؛ کتاب می‌خواند، در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت می‌کند، وقت می‌گذارند و آزمون می‌دهند تا این مدرک مهم برای رانندگی را کسب کنند.

وی ادامه داد: حتی برخی افراد با وجود نداشتن خودرو برای کسب این مهارت اقدام به صرف زمان و هزینه می‌کنند ولی برای مسئله‌ی مهمی مثل ازدواج و برگزیدن همسر به بهانه صرف هزینه و زمان حاضر به استفاده از نظرات مشاور نیستند.

وی عنوان کرد: اکثر دخترانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند، بعد از مواجهه با مشکلات زناشویی و در هنگام مراجعه به واحد میانجیگری اقرار می‌کنند که زمان ازدواجمان نبوده و فقط به عشق لباس عروس و بدون آگاهی ازدواج کردند.

این مسئول با تاکید بر اهمیت مشاوره‌های قبل از ازدواج، گفت: متاسفانه این موضوع در جامعه فرهنگ‌سازی نشده و بعضاً پدر عروس مخالف گفت‌وگو، مشاوره و بررسی روحیات طرفین قبل از ازدواج با حضور خانواده‌هاست.

وی از تلاش برای ایجاد یک مرکز مستقل برای مشاوره قبل از ازدواج در میبد خبر داد و تصریح کرد: نظر به وضعیت نامطلوب ازدواج‌های منطقی و اصولی در میبد، ایجاد این مرکز ضرورت دارد و تلاش داریم با تعریف ان در قالب یک مرکز مشاوره تفریحی، امکانی فراهم آوریم که خانواده‌ها و زوج‌ها با حضور در این مرکز و شرکت در جلسات متعدد با یکدیگر حرف بزنند و تفاوت‌ها و تفاهم‌های یکدیگر را با حضور مشاور بررسی کنند.

آقایی افزود: زندگی درخواست درس خواندن یا رفتن خانه پدر نیست بلکه زندگی ایثار، عشق و از خودگذشتگی است و بسیاری از مسائل پیش‌بینی نشده در طول زندگی به وجود می‌آید که دختران سنین پایین قادر به هضم آن نیستند.

رییس واحد میانجیگری دادگستری میبد تاکید کرد که حتماً انجام ازدواج به ویژه در موارد سنین پایین با مشورت مشاوران مرتبط صورت گیرد تا درصورتی که انجام آن به صلاح طرفین نبود، صورت نگیرد یا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری و از شدت آنها کاسته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
دختر بی چاره ست تو این جامعه
خواهشمند است به ترویج کودک همسری توسط صدا و سیما نیز مفصل پرداخته شود.
بنده در سن یازده سالگی دوسال در این شرایط سخت زندگی می کرده ام و ازدواج دوم بنده نیز به اجبار والدینم جهت اخاذی صورت گرفته است و با خشونت شدید.اما امروز که زیاده خواهی را از حد کذرانده اند به دلیل عدم ثبت قانونی ، تماما منکر شده و به یک نامزدی ساده بسنده می کنند.
اکثر این ازدواج ها به اجبار و غیرقانونی غیر اخلاقی و حتی غیر شرعی است. اما باید ریشه این سیاستگذاری های زشت در صداو سیما و نهادهای فرهنگی سوزانده شود.
حقیقتا فریاد هزاران دختربچه ی منطقه محروم که تحت شدیدترین آسیبها هستند به جایی نمی رسد و قبلا سیاستگذران توسط اولیا ایشان در نطفه خفه میشود. بنده خودم چنان تحت خشونت بودم که بارها مرگ را جلوی چشمانم دیدم و گلویم چنان فشرده شده بود که تا چند روز آب دهانم را نمیتوانستم قورت بدهم تا چه رسد به غذا خوردن.
الان که سن ازداوج بالاتر رفته ایا بر دوام زندگی ها افزوده شده؟خیر.بالارفتن سن ازدواج مساوی با سخت گیرتر شدن تو انتخاب همسر و... شما تو خلقت خدا هم دخالت میکنید. خدا نمیدونست که دختر هم مثل پسر به جای 9 سالگی بگه 15 سالگی به سن تکلیف رسیده.شما فکر نمیکنید که دختران الان دارن نیازاشون چطور براورده میکنن.کمی تفکر کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر