بازدید 4817
در جريان بررسي بودجه 98

مجلس چند نرخی شدن قیمت بنزین را رد كرد

کد خبر: ۸۸۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 23 February 2019

نمایندگان مجلس در نشست علني امروز با چند نرخی شدن قیمت بنزین مخالفت کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس،‌ علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (شنبه) پارلمان در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، در پیشنهادی در خصوص تبصره 14 این لایحه، درباره نرخ بنزین اظهار داشت: وضعیت قبلی نرخ بنزین تا سال 83 به این صورت بود که هر سال 10 تا 15 درصد به قیمت بنزین اضافه می شد و مردم نیز با این افزایش طبیعی مشکلی نداشتند ولی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 84، مجلس هفتم قانون تثبیت قیمت ها را وضع کرد که به موجب آن قیمت بنزین ثابت ماند و همین مسئله موجب مشکلاتی برای کشور از جمله قاچاق بنزین شد.

وی افزود: به دنبال این موضوع قانون هدفمندی یارانه ها آمد که قائل به آن بود به دلیل افزایش قیمت ها باید یارانه بنزین را به مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها مصیبتی برای کشور شد، ادامه داد: باید فکری به حال مسئله بنزین کرد تا هم مصرف بی رویه بنزین کنترل شود و هم از قاچاق آن جلوگیری صورت گیرد.

در پیشنهاد علی مطهری عنوان شده بود که از تاریخ 98/3/1 بنزین با کارت سوخت و برای خودروهای شخصی به این صورت عرضه شود که مصرف بنزین تا 80 لیتر با مبلغ هر لیتر هزار تومان و برای مصارف بالاتر از 80 لیتر با مبلغ هر لیتر 3 هزار تومان در نظر گرفته شود و درآمد ناشی از این موضوع برای اشتغال، تولید و کمک به اقشار کم درآمد صرف شود.

علیرغم آنکه دولت با این پیشنهاد موافق بود سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه توضیح داد: کمیسیون با افزایش نرخ بنزین مخالف است زیرا 2 یا چند نرخی شدن بنزین در تورم و بازارهای دیگر تاثیرگذار است.

محمدمهدی مفتح افزود: با تصویب این پیشنهاد مبلغ 3 هزار تومان برای هر لیتر بنزین مبنای تصمیم گیری برای دیگر نرخ ها خواهد شد و این امر گرانی، تورم، فشار به مردم و فقیرتر شدن فقرا را به همراه خواهد داشت.

از میان 218 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس، 70 نفر با این پیشنهاد موافقت و 122 نفر با آن مخالفت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر