بازدید 10878

نشانه‌هایی از احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا/ سفر جان بولتون به کره جنوبی لغو شد!

خبر‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا تحرکاتی در مرز‌های ونزوئلا و در عرصه سیاسی آغاز کرده که می‌تواند به مداخله نظامی این کشور در ونزوئلا علیه دولت مادورو منجر شود. در همین زمینه، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا اعلام کرد، سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کره جنوبی به منظور «تمرکز بر تحولات ونزوئلا»، لغو شده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 23 February 2019

خبر‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا تحرکاتی در مرز‌های ونزوئلا و در عرصه سیاسی آغاز کرده که می‌تواند به مداخله نظامی این کشور در ونزوئلا علیه دولت مادورو منجر شود.

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، به موازات ادامه دخالت‌های همه جانبه واشنگتن در امور ونزوئلا و حمایت‌هایش از رئیس‌جمهور خودخوانده، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که سفر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کره جنوبی لغو شده تا او به «تمرکز بر تحولات ونزوئلا» ادامه دهد.

در حالی که آمریکایی‌ها از سفر رئیس‌جمهور این کشور به ویتنام برای دیدار با رهبر کره شمالی خبر داده‌اند، «سی‌ان‌ان» از لغو سفر از قبل برنامه ریزی شده بولتون به کره جنوبی خبر داد.

طبق گزارش این شبکه، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا اعلام کرد که سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به کره جنوبی به منظور «تمرکز بر تحولات ونزوئلا»، لغو شده است.

بولتون و دیگر مقام‌های آمریکایی بارها ضمن حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را به تشدید فشارهای اقتصادی و حملات نظامی آمریکا تهدید کرده‌اند.

نشانه هایی از احتمال مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا/ سفر جان بولتون به کره جنوبی لغو شد!

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که آمریکا طرحی برای ارسال سلاح و سربازان عملیات ویژه به نزدیکی ونزوئلا آماده کرده است.

وی همچنین گفت: «ما شواهدی داریم که شرکت‌های آمریکایی و متحدان آن‌ها از کشورهای عضو ناتو در حال انجام کار برای به ‌دست آوردن محموله عظیمی از سلاح و مهمات در یکی از کشورهای اروپای شرقی هستند تا متعاقباً آن‌ها را برای نیروهای مخالف دولت ونزوئلا ارسال کنند».

زاخارووا همچنین هشدار داد، برنامه آمریکا برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به ونزوئلا می‌تواند به درگیری و ایجاد بهانه‌ای مناسب برای سرنگون کردن دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا منجر شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان این‌که قرار است روز شنبه طرح «تحریک‌آمیز خطرناک و گسترده‌ای» از سوی آمریکا اجرا شود، اعلام کرد، برنامه ایالات متحده برای ارسال کاروان به‌ اصطلاح کمک‌های بشردوستانه به داخل مرزهای ونزوئلا، می‌تواند باعث درگیری میان طرفداران و مخالفان دولت ونزوئلا شده و زمینه را برای اقدام نظامی به‌منظور براندازی دولت قانونی کاراکاس فراهم کند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا بر تلاش این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا تأکید کرده است.

ولی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هشدار داد، آمریکا به‌ دنبال ضربه زدن به استقلال کشورش از طریق ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه است.

از حدود یک ماه پیش، خوان گوایدو، رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت، در خیابان خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به‌ رسمیت شناخت.

این در حالی است که ارتش و مقامات دیوان عالی قضایی این کشور، بر حمایت از مادورو تأکید دارند.

روزنامه انگلیسی «تایمز» نیز در گزارشی با مطرح کردن سؤالی درباره اینکه آیا پنتاگون قصد دارد از نیروی نظامی برای برکناری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا استفاده کند یا خیر، به نقل از یک مقام سابق در وزارت دفاع آمریکا آورده است، انجام عملیات نظامی در ونزوئلا نیازمند ۲۵ تا ۳۰ هزار سرباز آمریکایی است و دامنه و موفقیت این عملیات به میزان وفاداری نیروهای نظامی این کشور به مادورو بستگی دارد.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به موضع کشورهای همسایه ونزوئلا نسبت به عملیات نظامی احتمالی آمریکا در این کشور، آمده است: کلمبیا اعلام کرده که در چنین عملیاتی و حتی حمایت از آن مشارکت نمی‌کند اما برزیل که در حال حاضر به دنبال جلب رضایت آمریکاست، موضع دیگری خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۲
بولتون سیبیل، عاشق جنگه
اگر دوست دارید ایرانی هارا نزدیک خودتون مثل نتانیاهو ببنید همچین کاری را بکنید مثل اینکه همه چی داره به سمت اخر زمان پیش میره دشمنان ما نادان هستند
به امید سرنگونی مادورو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
آقای برهان
حتما خیلی هم ادعاهای روشنفکرانه داری و مثل آمریکای عزیزتون مدعی دموکراسی خواهی ، دفاع از حقوق بشر ، صلح‌طلبی و ضدجنگ بودن و .... داری ، ولی چطور الان با کسی که فقط چند ماه از انتخاب شدنش به ریاست جمهوری میگذره و با رای مردم انتخاب شده مخالف هستی ؟ چرا از کسی که بر خلاف قوانین ونزوئلا داره عمل می‌کنه و بجای اینکه اگر مخالفتی داره از راههای قانونی پیگیری کنه حمایت میکنید
اگه میخوای جواب بدی که مردم ونزوئلا دارند توی خیابون این حرف رو میزنند پس بفرمایید نظرتون درمورد همین شرایط در فرانسه چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
آمریکا و آمریکا دوستا هرجا به صلاح و صرفشون باشه عاشق صندوق رای و انتخابات و دموکراسی هستند ولی هرجا انتخابات و صندوق رای و دموکراسی نتیجه دلخواهشون رو حاصل نکنه عاشق کودتا و شورش خیابونی و دیکتاتورا میشن مثل الان توی ونزوئلا و یا عربستان بحرین و.... و اگر با این کارها مشکل حل نشد میره تو خط حمله نظامی و جنگ مثل یمن ایران سال ۵۹ و... کلا ملاک خوب یا بد بودن دموکراسی و حقوق بشر آزادی تروریسم از نظر اونها نظر آمریکاست نه نظر مردم اون کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
امریکا دنبال یه منبغ نفت تا خیالشون از نفت راحت بشه بعد مارا تحریم کنن بعد تو از گشنگی بمیری اصلا مادرو چیکار به تو کرده نادان هسته داره لختکی هم که هستن موشکم که نداره چیکارش دارید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
فعلا که مردم ونزوئلا گفتن نمیخوان ایشون رو
نه تصمیم آمریکا بوده نه هیچ کس دیگه
فقط مردم !!!!
در مورد فرانسه هم اگر اکثریت مردم خواهان تغییر دولت بودن مثل ونزوئلا اتفاقی میفتاد
مردم فرانسه خواهان تغییر در تصمیمات دولت بودند و هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
شما چه کاره هستی خودشان تصمیم می گیرند
ونژوئلا با بزرگترین ذخایر نفت جهان را به جایی رسانده است که مردم این کشور هر روز فقیرتر می شوند و مادوروبی کفایتی خودش را به گردن توظئه آمریکا می اندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
اگه آمریکا توی امور داخلی کشورها دخالت نکنه و بزاره مردم هر کشوری خودشون برای خودشون تصمیم بگیرند و زندگی کنند هیچ کسی توی دنیا دیگه مشکلی نخواهد داشت و اگر هم مشکلی داشته باشه خودش مقصره و خودش برای خودش ی فکری میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
امریکا اذیت میکند می فهمی هر روز یه اذیتی امریکا دنبال نفت ونزوئلاست
از طریق کودتا نتوانستند کاری بکنند رفتند به سمت تهدید نطامی و این کار هم راه به جایی نمی برد
الکی تحلیل ننویسید مقامات نظامی ما اعلام کردن امریکا توان راه اندازی هیچ جنگ جدیدی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
بله درست نوشتند ، آمریکا توان راه انداختن هیچ جنگ‌جدیدی را ندارد و فعلا توی جنگای افغانستان و عراق هم مونده و اگر توان داشت ی فکری به حال سوریه هم کرده بود
آمریکا توان راه انداختن جنگ جدید رو نداره ولی عاشق راه انداختن جنگهاییه که خودش دخالت مستقیم نداشته باشه و بصورت نیابتی دخالت داشته باشه مثل جنگ سوریه و یمن ، از یک طرف سلاح میفروشه و از طرف دیگه سعی می‌کنه یکی از طرف‌های جنگ رو که حمایتش می‌کنه حاکم کنه ولی توی این نوع جنگها هم تا حالا که موفق نبوده ولی خوب تونسته سلاح بفروشه
اینها بازی است ولی در برابر شیطان بزرگ راسخ واستی او گریزنده است اما تلاش و جنگ هم دارد عمرا نتوانند حمله کنند
چون خداوند وعده اگر جلوی دجال واستی او عقب می کشد
اگر این روسهای ترسو عقب نکشند

سوریه هم ما نبودیم اینها فرار کرده بودند خدایی
خدا کند مردم ونزوئلا از دست این خودخواه نجات پیدا کنند .
معنی ندارد که وقتی نتوانستی کشورت را اداره کنی باید اینقدر به مردم و کشورت خیانت نکنی و اجازه بدهی تا کس دیگری بیاید و این مردم مفلوک را نجات بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
بله مثل مردم لیبی خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
ادای دموکراسی به سبک امریکایی
خیلی باحالی
امیدوارم مردم ونزوئلا روی آسایش رو ببینن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
اگر کد خدا بزارد می بینن
عاقبت تکیه کردن به روسیه همینه دیگه مردم کشور را از دست می دهند
این مادورو که نمیتونه کشور را اداره کنه و مردم هم نمیخوانش برای چی قدرت را رها نمیکنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر