بازدید 3103
۴

قیمت انواع گوشت، مرغ و ماهی در بازار تهران

روند افزایشی قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران نسبت به هفته گذشته متوقف شده، اما باید دید که آیا روش جدید دولت برای تنظیم بازار محصولات پروتئینی که قرار است به جامعه هدف داده شود، مؤثر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 23 February 2019

به گزارش فارس، طی روزهای گذشته برنامه‌های تنظیم بازاری دولت برای کنترل قیمت گوشت و مرغ کارساز نبود و قیمت‌ها روزبه‌روز بالاتر رفت تا حدی که در حال حاضر توان خرید برای قشر متوسط جامعه بسیار کاهش یافته است.

گزارش فارس از بازار گوشت، مرغ و ماهی حاکی است، اگرچه روند افزایشی نسبت به هفته گذشته متوقف شده‌، اما قیمت در اوج ایستاده و مردم و خریداران توان خرید ندارند. دولت در جدیدترین برنامه تنظیم بازار اعلام کرد که روش‌های گذشته کارساز نبوده و در جدیدترین شیوه می‌خواهد گوشت را بین جامعه هدف توزیع کند.

آن طور که علی‌اکبرمهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهادی، اعلام کرده، جامعه هدف شامل دهک‌های پایین جامعه، شامل خانوارهای کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، تعاونی‌های کارگری، فرهنگیان، نظامیان و کارمندی می‌شود. 

وی همچنین تصریح کرد: در کنار این نوع عرضه، قرار است بخشی از گوشت کشور با ارز نیمایی وارد کشور شود و خارج از شبکه تنظیم بازار و در کنار گوشت تولید داخل در اختیار بازار قرار گیرد تا بازار متعادل شود که مبنای قمیتی آن نرخ تمام‌شده کالا خواهد بود.

مسئولیت توزیع این گوشت‌ها به عهده وزارت صنعت است و وزارت جهاد کشاورزی قرار است تأمین‌کننده باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا وضعیت تنظیم بازار در آستانه شب عید چگونه خواهد بود و آیا روش جدید کارساز خواهد شد؟

در روش قبلی گوشت تنظیم بازاری در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شد، نتیجه‌بخش نبود. صف‌های طولانی تشکیل می‌شد و به دست جامعه هدف نرسید. صف‌ها را بیشتر دلالانی تشکیل می‌دادند که به فکر جیب‌شان بودند و در نهایت این گوشت‌ها که قرار بود در سفره نیازمندان واقعی باشد، سر از رستوران‌ها درمی‌آورد و باز به کام ثروتمندان شد. 

گزارش میدانی خبرنگار فارس، حاکی است، امروز در بازار تهران قیمت هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۸۱ هزار تومان، ران و دست گوساله ۸۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان، ران مرغ ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، سینه کبابی ۲۵ هزار تومان، فیله مرغ ۲۸ هزار تومان، کمر مرغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان کتف و بال ۱۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت ماهی هم در روزهای گذشته از این افزایش قیمت‌ها بی‌نصیب نبود، به طوری که ماهی تیلاپیا تقریبا دو برابر شده و ماهی قزل‌آلا هم رشد تقریبا دو برابری داشته است.

امروز در بازار تهران هر کیلو ماهی تیلاپیا ۵۷ هزار تومان، ماهی قزل آلا ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می رسد. 

در همه کشورها حمایت از بخش تولید و کشاورزی به عنوان راهکار پایین آوردن قیمت‌ها و تنظیم بازار استفاده می‌شود. 

کشورهای پیشرفته معتقدند با محصولات وارداتی تنظیم بازار پایدار در بازار شکل نمی‌گیرد. حتی آنها راه مقابله با تحریم‌ها حمایت جدی از بخش کشاورزی مطرح می‌کنند. نمونه آن روسیه است.

در حالی که آمریکا این کشور را تحریم‌ کرده پوتین رئیس جمهور این کشور دستور داده تا بخش کشاورزی با تمام ظرفیت‌ها به پیش برود و دانش و تکنولوژی در خدمت بخش کشاورزی باشد و این طور شد که امسال ۴۴ میلیون تن گندم تولید کرد و بزرگ‌ترین صادرکننده گندم جهان شد.

مسئولان این کشور اعلام کردند: رشد کشاورزی در روسیه بسیار قابل توجه بوده و برای مقابله با تحریم‌ها کاملا موثر بوده است. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
الابرکت اله
چقدر پر روئید اخه. تا کی؟ چه اتفاقی داره میفته تو مملکت؟ مملکت رو به تاراج بردید. داریم میشیم عین ونزوئلا
به داد مردم برسید ل
وقتی مردم ساکت هستند چرا ادامه ندهند.
پس چرا قیمت گوشت گوسفندی رو نزدین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر