بازدید 52898
۴

افشای حقه «منتالیست» برنامه «عصر جدید»

کد خبر: ۸۸۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 23 February 2019

به گزارش «تابناک» روزنامه خراسان در شرح آنچه در نخستین اجرای برنامه «عصر جدید» از سوی شرکت‌کننده‌ای با موضوع فکرخوانی رخ داد، نوشت:

روش اجرا: در این شعبده که هفته گذشته در برنامه «عصر جدید» از شبکه 3 سیما پخش شد، شما به عنوان شعبده بازسوال هایی از بینندگان (داوران) می پرسید و پاسخ هایشان را روی تخته ای که مقابل دید همه قرار دارد، می نویسید. قبلش از یک تماشاچی می خواهید به کنار شما بیاید و بعد پاکتی در بسته را به گردنش می اندازید. پس از پایان پرسش ها، پاکت را از گردن بیننده باز می کنید و به داوران یا تماشاچیان دیگر می دهید تا با پاسخ های نوشته شده روی تخته ای که بالای صحنه است، مقایسه کنند. پاسخ ها یکسان است!

لوازم مورد نیاز: یک تخته سیاه، دو پاکت همسان و یک همکار ریزجثه که درون جعبه یا زیر میزی که روی صحنه اجراست، جا شود.

توضیح تردستی: ابتدا با صحبت کردن اعتماد تماشاچیان را جلب می کنید. بعد یک نفر را به عنوان شاهد و همکار روی صحنه می آورید و یک پاکت خالی به گردنش می اندازید تا جلوی چشم همه باشد. سپس از دیگر تماشاچیان سوال می کنید و جواب هایشان را روی تخته ای که کنارتان است، می نویسید. پس از پایان پرسش ها، پاکت را از گردن بیننده باز می کنید و در یک لحظه آن را از روی میز یا جعبه کنار دست تان عبور می دهید. این جا مهم ترین بخش تردستی است! پاکت را باید طوری از روی میز عبور دهید که همکار شما که زیر آن مخفی شده است بتواند در یک چشم به هم زدن پاکتی را که در آن پاسخ های بینندگان را نوشته است به دست شما بدهد. سپس پاکت را به بینندگان می دهید تا آن را باز کنند و جواب های خود را که در اصل همکارتان همان زمان نوشته است، ببینند و تعجب کنند! اگر دقت کرده باشید منتالیست «عصر جدید» جواب ها را دستنویس تحویل داد که خود این موضوع ثابت می کند به جای پیشگویی و ذهن خوانی، در همان لحظه نوشته شده اند.

البته اصل این تردستی در سطح جهانی به این صورت است که شعبده باز حدس هایی را که درباره پاسخ های بینندگان زده است، همان جا روی صحنه نشان می دهد و حتی از ویدئوهایی که قبلا ضبط کرده و حتی خود بینندگان هم در آن ها حضور داشته اند، استفاده می کند که به نوعی مهارت ذهن خوانی یک منتالیست را نشان می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
آقای علیخانی اطلاع داشتند یا خیر ؟ اگه اطلاع داشتند به شعور بینندگان که در صحنه حضور نداشتند توهین شده
باهوش !! اين همه استعداد رو از كجا آوردي ؟؟ پ ن پ ؛ علم غيب دارن و اجنه بهشون كمك مي كنند .
براي همينه كه بهش مي گن تر دستي !
آقا برنامه كپي شده هستش ! قبول ... همينكه دلش رو داشته كه برنامه پر حاشيه اي مثل آمريكن آيدل رو اجرا كنه و تا چند قسمتش هم پخش شده و صدا سيما رو به توپ نبستن خودش خيليه .
اينجا ايران هستش عزيز دل برادر . عادت كرديد به عليخاني و ماه عسل و گريه هاش ؟؟؟
برنامه کپی ، دکور کپی ، تردستی کپی ... چی شو باید دید و دنبال کرد ؟
در سایه تحریم و ممنوع بودن این همه آیین ملی و سنتی باید هم دنبال این کپی باشند تا بلکه بیننده جمع کنند.
این برنامه هم مثل برنامه مسابقه خوانندگی شبکه نسیم به جایی نمی رسه و جاش رو تو اذهان و گفتگوهای مردمی باز نمی کنه.
شما با این ذهن منحصر بفردتون برید ناسا و مجهولات کهکشانی رو کشف کنید.
آخه عزیز دل برادر!!!! این مچ گیری شما از شرکت کننه ذهن خوان معنیش اینه که مجری و داورا و همه و همه با هم دیگه هماهنگ بودن تا سر ملت رو کلاه بگذارن.
نکته ای رو که شما غافل شدی اینه که این یک برنامه سرگرم کننده برای مردم نبوده بلکه مسابق بوده و شرکت کنندگان دیگه ای هم بودن که با این حرف شما حق همشون خورده شده.
بد نیست که گهگاهی کمی فکر کنید و بعد حرف بزنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار