بازدید 11041

شهرداری فقط حقوق پایه مدیران را منتشر کرده!

کد خبر: ۸۸۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 22 February 2019

در حالی میزان حقوق مدیران شهرداری تهران با ادعای شفاف‌سازی منتشر شده که این ارقام بدون احتساب مزایایی است که آن‌ها در کنار حقوقشان دریافت می‌کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، شهرداری تهران در روزهای گذشته میزان حقوق دریافتی مدیران ارشد این سازمان را منتشر کرد.

ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهرداری پایتخت و بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در حالی مدعی‌ هستند، این اقدام در راستای شفافیت صورت گرفته که با مراجعه به قسمت حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت مشاهده می‌شود آنچه به عنوان حقوق مدیران و با ادعای شفافیت منتشر شده تنها حقوق پایه‌ مندرج در حکم آن‌ها است؛ حال آنکه حقوق دریافتی این افراد با احتساب مزایایی همچون حق تحصیل فرزندان و یا مواردی دیگر به مراتب بیشتر از رقم اعلامی می‌باشد.

ابراهیم شیخ معاون شهردار پایتخت درباره علت اکتفا کردن به عدد حقوق پایه در سامانه شفافیت و خودداری از اعلام اطلاعات مربوط به میزان حقوق دریافتی مدیران شهرداری گفت: یک بخش حقوق و مزایای کارکنان مستمر و بخش دیگر غیرمستمر است که حقوق و مزایای مستمر افراد براساس حکم حقوقی آن‌ها پرداخت می‌شود و این حکم هم بر اساس قوانین و مقررات است.

معاون حناچی با بیان اینکه کارکنان شهرداری تهران مشمول دو قانون متفاوت هستند، اظهار کرد: برخی از افراد، کارکنان ثابت شهرداری هستند که بر اساس قانون نظام هماهنگی پرداخت حقوق، حق خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: بخش دیگر کارکنان رسمی دولت هستند که از سایر دستگاه‌ها به شهرداری مأمور شدند و بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت هایشان صورت می‌گیرد.

شیخ خاطرنشان کرد: برخی از کارکنان که قراردادهای یک ساله دارند و بر اساس آن در سمت‌های مدیریتی قرار می‌گیرند هم بر اساس قانون کار حقوقشان پرداخت می‌شود.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مجموع پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد بر اساس حکم افراد است، خاطرنشان کرد: اگر تفاوت‌هایی در حقوق مدیران است به خاطر تفاوت در احکامشان می‌باشد.

وی ادامه داد: سایر پرداخت‌ها هم بر اساس قوانین جاری کشور صورت می‌گیرد که به شکل مزایای غیر مستمر افراد است.

شیخ با بیان اینکه مزایای غیرمستمر افراد متفاوت با یکدیگر است، گفت: این مزایا بستگی به اضافه کار و یا عوامل دیگر دارد و در هر ماه هم متفاوت است؛ لذا آنچه که در نظام اداری ما معیار می‌باشد حکم حقوقی افراد است.

معاون منابع انسانی شهرداری تهران با اشاره به مزایای غیر مستمری که به افراد پرداخت می‌شود، گفت: این موارد هم بر اساس حکم حقوقی افراد صورت می‌گیرد و در هر ماه متفاوت است؛ برای مثال حق تحصیل فرزندان تنها یک بار در سال صورت می‌گیرد و در فیش حقوقی افراد درج می‌شود.

همچنین بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران چند روز پیش با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود خبر از انتشار متوسط مزایای غیرمستمر مدیران در طول سال تا قبل از پایان سال ۹۷ داد.

وی اظهار کرد: دریافتی مدیران شامل حقوق و مزایای مستمر مندرج در حکم و مزایای غیر مستمر است. اکنون فقط حقوق و مزایای مندرج در حکم مدیران منتشر شده است. استدلال این بود که مزایای غیرمستمر ماهیانه متغیّر است لذا مقرر شد در پایان سال متوسط مزایای غیرمستمر مدیران در یک سال نیز محاسبه و منتشر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر