بازدید 8727

تعقیب و گریز ناوهای روسیه و آمریکا در دریای سیاه

کد خبر: ۸۸۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷ 21 February 2019

مرکز ملی دفاعی وزارت دفاع روسیه بار دیگر خبر داد که ناوشکن های روسیه یک ناو آمریکایی را پس از ورود به دریای سیاه تحت نظر گرفته اند تا داستان تعقیب و گریز ناو های آمریکا و روسیه در ماه های اخیر در این پهنه آبی همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس خبرهای منتظر شده گویا ناو موشک انداز دونالد کوک از ساعت 17 دیروز به وقت مسکو باردیگر وارد دریای سیاه شده است تا مقابل روس ها به قدرت نمایی بپردازد.

براساس اخباری که از سوی منابع آگاه در رسانه های روسیه چاپ می شود، ناو تجسسی «ایوان خورس» و ناو «اورخووا زویوا» هم طبق معمول این شناور آمریکایی را زیر نظر گرفته اند.

ناو دونالد کوک یک ماه پیش در یک ماموریت دریایی در دریای سیاه شرکت کرد و پس از آن در بندر باتومی گرجستان لنگر گرفت.

این ناو در سال های اخیر بیش از 10 بار در ماموریت های در دریای سیاه شرکت کرده است و هر بار به آب های ساحلی شبه جزیره کریمه نزدیک می شود.

بر اساس قرارداد مونتری، ناوهای کشورهای خارج از دریای سیاه فقط حق سه هفته ماموریت در این پهنه آبی را دارند و پس از آن باید این دریا را ترک کنند و به همین دلیل ناوهای آمریکایی بطور منظم برای انجام ماموریت به این منطقه سفر می کنند.

فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه با ورود هر ناو آمریکایی به این دریا، چند ناو و ناوچه را برای تحت کنترل گرفتن آن اعزام می کند و این مساله در ماه های اخیر به شیوه معمول تبدیل شده است.

تعداد ناوهای این ناوگروه حداقل به پنج ناو می رسد و ماموریت اصلی آنها قدرت نمایی مقابل روسیه است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از سال 2014 با توجه به تغییرات در اوکراین و افزایش اختلاف ها میان کی یف و مسکو به دلیل الحاق کریمه به خاک روسیه، نیروهای خود را در دریای سیاه گسترش داد.

حضور نظامی غرب شامل افزایش تعداد ناوها و برگزاری منظم رزمایش های دریایی در دریای سیاه است و هر ساله برای بازداشتن روسیه از گسترش خاک خود برگزار می شود.

روس ها نیز برای مقابله با استراتژی افزایش حضور نظامی غربی ها بی کار نبوده اند و در نخستین گام مجموعه های موشکی ساحل به دریای باستیون، تسلیحات پدافند موشکی اس-400 و سامانه پدافند هوایی اس-300 را در شبه جزیره کریمه مستقر کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل