بازدید 5127

وزیر بهداشت: وزارت بهداشت نباید بنگاهداری کند

کد خبر: ۸۷۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 18 February 2019

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه به بنگاهداری و شرکت داری از سوی وزارت بهداشت اعتقادی ندارم، گفت: سال ۹۸ سال بسیار سختی از نظر اقتصادی است. اینکه در شرایط مالی مناسب، مدیر موفق باشیم که هنر نیست.‏ در نتیجه باید صرفه جویی و با نگاه به خرج کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: همه می‌دانند که آمدنم به وزارت بهداشت با میل نبود اما میل به خدمتگزاری بنده را به این میدان پر مشکل کشاند. یکی از افکارم این بود که معاونان وزارت بهداشت نگه دارم و بر همین اساس چند نفر از معاونان را ابقاء کردم، به طوری که برخی کانال‌ها به تمسخر نوشتند برای دکتر هاشمی هم یک حکم بزن.

وی افزود: در عین حال عادت ندارم در دستگاه‌هایی که می‌روم با خودم نیرو ببرم و این جزو مرام من نیست و اعتقاد دارم که نیروهایی که در یک سازمان تلاش کرده‌اند باید بمانند. در عین حال طی چهار دهه مدیریتم به این نتیجه رسیده‌ام که نباید سیاست زده باشیم و نباید واگن دستگاهی را که در آن خدمت می‌کنیم به لوکوموتیو سیاست گره بزنیم زیرا سیاست‌زدگی آفت بسیار بزرگی است که بسیار مخرب محسوب می‌شود و مار را به سیاه چاله‌های تاریک می‌اندازد.

نمکی با بیان اینکه دکتر صدرالسادات از یکی از پاکیزه‌ترین، پیگیرترین و خوشنام ترین مدیرانی هستند که می‌شناسم، افزود: حتماً از مشورت‌هایشان بهره می‌برم چراکه نیروهای نظام متعلق به یک دستگاه نیستند بلکه جزو سرمایه‌های ملی هستند. در عین حال سیاست‌ها و تدابیر مدیران مبتنی بر نوعی خرد ممکن است متفاوت باشد.

وی ادامه داد: دکتر تقوی نژاد هم از مهره‌های کم نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و به محض تقاضای من اعلام کردند که در کنارم هستند.

نمکی تاکید کرد: باید بدانیم سال آینده سال سختی است. گرچه این مملکت سختی‌های فراوانی را طی کرده است اما سال ۹۸ سال بسیار سختی از نظر اقتصادی است.

وی افزود: ما مدیر نفت شش هفت دلاری هستم و ایامی را در سخت‌ترین شرایط جنگی مدیریت کردیم و ان شاءالله به حرمت خون شهدا و بویژه شهدای پاسدارمان که مظلومانه در سیستان شهید شدند بر مشکلات فایق می‌آییم اما به عنوان مردان عرصه اجرایی کشور باید کمربندها را سفت‌تر ببندیم و به جیبمان نگاه و خرج کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: مدیریت قابل قبول در شرایط مالی مطلوب، هنر نیست و مدیریت در شرایط سخت هنر است. حال درست است که سال سختی در پیش داریم اما در کشور انسان‌های بزرگی داریم که با هیچ چیز نمی‌توان آنها را عوض کرد.

نمکی با بیان اینکه بزرگ‌ترین خواسته من از معاون توسعه و مدیریت این است که از معیشت پرسنل و نیروی انسانی وزارت بهداشت غفلت نکند، اظهارکرد: کارکنان حوزه سلامت نباید مشکل معیشت داشته باشند و مورد هجمه دستگاه‌های دیگر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دومین خواسته من از معاون توسعه و مدیریت شفاف عمل کردن است، گفت: ما باید شفاف عمل کنیم و نگذاریم در ذهن افرادی خارج از حوزه سلامت نقطه کوری وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: من به شرکت‌داری و رقیب بخش خصوصی شدن معتقد نیستم. ما نباید رقیب بخش خصوصی باشیم و بنگاه‌داری کنیم چراکه بنگاه‌داری با سیاست دولت و برنامه ششم توسعه مغایر است البته شرکت‌هایی را که بتوانیم به عنوان ابزاری مهم ازآن‌ها استفاده کنیم و صورتحسابشان شفاف باشد، نگه می‌داریم اما عطای مابقی شأن را به لقایشان خواهیم بخشید.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات من در سازمان برنامه و بودجه شرکت‌های دولتی بود که وزنه‌های پای دولت محسوب می‌شوند. این شرکت‌ها گوساله‌های استخوانی هستند که نمی‌توان آنها را به کشتارگاه فرستاد و سر برید و از طرفی نمی‌توان آن‌ها را برای شیردهی نگه داشت.

وزیر بهداشت افزود: ما باید در وزارت بهداشت وزنه‌ها را از پای خود باز کنیم. زمانی سازمان‌های منطقه‌ای را در دانشگاه‌ها ادغام کردیم و رؤسا به کار عمرانی پرداختند و آموزش و پژوهش مغفول ماند.

نمکی در پایان گفت: درباره تغییر ساختار معتقدم که باید ساختار را تغییر دهیم اما وقت زیادی نداریم چرا که کارهای به جای مانده زیادی داریم و وقتی برای شخم زدن بیش از حد ساختار وزارت بهداشت نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان