بازدید 2452

پاسخ بطحایی به انتقاد دانشجویان به خصوصی سازی

کد خبر: ۸۷۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 17 February 2019

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر‌خصوصی سازی به معنای استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی و مردمی برای اجرای برنامه‌ها باشد جای بحث دارد.

به گزارش میزان، سیدمحمد بطحایی در نشست با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان که در مرکز شهید شرافت دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به شهادت مرزداران گفت: کشور ما تنها کشوری است که درمقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده است و این جنایت‌ها و ترور‌ها نشان زبونی این دشمن خونخوار و جنایتکار در مقابل ملت مقاوم ایران است.

بطحایی گفت: حضور در بین شما عزیزان بسیجی من را به یاد دوران ابتدایی حضورم در آموزش و پرورش انداخت و خاطرات آن دوران برایم زنده شد. به عنوان کسی که از اول انقلاب تا کنون افتخار بسیجی بودن را دارا هستم می‌گویم که قدر اینکه زیر پرچم بسیج فعالیت می‌کنید را بدانید. بودن زیر پرچم بسیج شما را از طوفان‌ها و حوادث زندگی حفظ می‌کند.

بطحایی به انتقادات معلمان درباره سند تحول اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک نوشته مفهومی و یا انتزاعی روی کاغذ نیست. سند تحول یعنی آن چیزی که آثار آن در مدرسه ما را یک قدم به تعلیم و تربیت اسلامی نزدیک کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل به همکارانم اعلام کردم دیگر اجازه تشکیل کارگروه مفهومی درباره سند را ندارند. مبانی نظری سند به اندازه کافی وجود دارد و هر آنچه وجود دارد باید عملیاتی شود.

بطحایی گفت: وظیفه من اجرای برنامه‌های زیرنظام سند تحول بنیادین است. سند در مسیر اجرا نواقصی خواهد داشت که رفع می‌شود. این برنامه‌ها کاملا عملیاتی است و اجرای آن شش زیرنظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنی استقرار سند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش به سخنان رهبری درباره یکپارچه اجرا شدن سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: سند تحول باید به صورت یکپارچه جلو رود و ما نباید بخشی را اجرا کنیم و بخش دیگر را کنار بگذاریم.

بطحایی درباره اجرای طرح معلم تمام‌وقت گفت: معلمی فرهیخته‌ترین قشر جامعه است. بالاترین مرجعیت جامعه معلمان هستند. اما همین معلم باید با بصیرت به اخبار توجه کند. در مورد بحث معلم تمام وقت انرژی زیادی از ما گرفته شد. این طرح به این معنا بود که اضافه تدریس به طور رسمی در حکم حقوقی معلم وارد شود. این طرح به نفع معلمان است، اما سازمان اداری استخدامی به خاطر همین هجمه‌ها در حال عقب نشینی بود.

بطحایی خطاب به دانشجویان بسیجی درباره انتقادشان درمورد خصوصی سازی گفت: در نظام آموزشی ما این مسأله که هزینه تحصیل دانش‌آموزان را مردم بدهند وجود ندارد. این حرف در هیچ کجا مطرح نبوده و نخواهد بود. اما اگر‌خصوصی سازی به معنای استفاده از پتانسیل بخش غیردولتی و مردمی برای اجرای برنامه‌ها باشد جای بحث دارد.

وی درباره صحبت‌های رییس جمهوری در این موردگفت: آقای رییس جمهور هم چنین منظوری نداشت و من به ایشان گفتم این مسأله به دلیل کمبود وقت در جلسه علنی مجلس و هنگام تحویل لایحه بودجه قابل طرح نبوده است و متاسفانه از صحبت‌های شما سوء برداشت شده است. در کشور‌های سرمایه‌داری نیز این مسأله وجود ندارد و هزینه آموزش عمومی بر عهده دولت‌ها است.

در ابتدای این نشست هشت نفر از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت دانشگاه فرهنگیان پرداختند و در پایان نشست دانشجویان بسیجی نماز مغرب و عشاء را با وزیر آموزش و پرورش اقامه کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر