بازدید 12945
پیمانه اقتصادی؛

مدعیان واردات گوشت ۲۷ هزار تومانی از هرات/ ارزش دلار در برابر همتایانش کاهشی شد/ چانگان ۵۰ میلیونی به ۱۵۰ میلیون رسید/ پس از شش سال صادرات مرغ، کار به واردات رسیده است!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: ذخایر ارزی بانک مرکزی مطلوب است، کاهش ۵۰ هزار تومانی حباب سکه، پیش بینی از تداوم سیر صعودی طلا، روند نزولی شاخص کل بورس، پراید از ۲۲ میلیون و ۶۰۰ به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ رسید، معکوس ناگهانی گیربکس به دنده یک کار دست خودروساز آمریکایی داد، اولتیماتوم وزیر راه به شش ایرلاین برای قطع پرواز‌های چارتری، میانگین افزایش حقوق؛ ۲۰ درصد و هر کیلو زعفران بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون همتی: ذخایر ارزی بانک مرکزی مطلوب است، کاهش ۵۰ هزار تومانی حباب سکه، پیش بینی از تداوم سیر صعودی طلا، روند نزولی شاخص کل بورس، پراید از ۲۲ میلیون و ۶۰۰ به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ رسید، معکوس ناگهانی گیربکس به دنده یک کار دست خودروساز آمریکایی داد، اولتیماتوم وزیر راه به شش ایرلاین برای قطع پرواز‌های چارتری، میانگین افزایش حقوق؛ ۲۰ درصد و هر کیلو زعفران بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان را در بر دارد.


همتی: ذخایر ارزی بانک مرکزی مطلوب است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اکنون شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم است و ما باید بپذیریم درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اما با این حال ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و مطلوب است.  

مدعیان واردات گوشت ۲۷ هزار تومانی از هرات

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز و نحوه توزیع آن گفت: مسئولیت کنترل بازار با ستاد تنظیم بازار است؛ گوشت قرمز به میزان کافی حتی بیش از سال گذشته نیز وارد کشور شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وزیر کابینه دوازدهم در پاسخ به این پرسش خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه آیا قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا می‌کند، گفت: قیمت گوشت وارداتی پایین است؛ قیمت هر کیلو گوشت شقه در بازار تهران ۸۰ هزار تومان و در استان‌ها ۷۵ هزار تومان است. متأسفانه گوش‌های فیله و خاص گران‌تر هستند. امیدوارم با روند موجود قیمت‌ها به تدریج تثبیت شوند و نه تنها افزایش قیمتی ایجاد نشود بلکه کاهش قیمت نیز داشته باشیم.

محمود حجتی درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه می‌توان گوشت قرمز به قیمت ۲۷ هزار تومان از هرات وارد کرد، تأکید نمود: اگر می‌توانند وارد کنند مشکلی نیست؛ می‌توانند با قیمتی که سازمان حمایت تعیین می‌کند از هرات گوشت وارد کنند، هیچ محدودیتی نیست و نبوده است. وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه واردات گوشت به قیمت ۲۷ هزار تومان از هرات امکان پذیر است، گفت: حرف بسیار زده می‌شود باید دید افراد مدعی در عمل چه می‌کنند.

عدم تقاضا، حباب سکه را ۵۰ هزار تومان کاهش داد

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو تابناک اقتصادی پیرامون روند بازار اظهار داشت: پس از شکست کنفرانس ورشو، شاهد کاهش ارزش دلار در بازار جهانی بودیم. در نتیجه‌ی این کاهش، قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد. به گفته کشتی آرای، این افزایش قیمت طلا در حالی رقم خورده که هفته گذشته از ابتدای هفته تا پایان هفته، شاهد روند کاهشی نرخ جهانی طلا بودیم، اما بعد از کنفرانس ورشو، ارزش دلار به شدت کاهش پیدا کرد و در نتیجه، امروز شاهد جهش ۱۹ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گرانبها بودیم. این افزایش مستقیم باعث رشد نرخ‌ها در بازار سکه تهران شد، در حالی که قیمت ارز با تغییر قابل ملاحظه‌ای روبه رو نبود و در محدوده ۱۲۲۰۰ تومان ارزشگذاری شد و تنها عامل اثرگذار در روند صعودی قیمت انواع سکه، رشد نرخ جهانی طلا بوده است. محمد کشتی آرای در ادامه اظهار داشت: روز شنبه در بازار تقاضایی برای خرید سکه وجود نداشت و بازار متعادل سپری شد. در نتیجه حباب سکه از رقم ۵۷۰ تومانی روز پنجشنبه به رقم ۵۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم ۴،۱۸۰،۰۰۰ تومان بود. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید (سکه امامی) با ۷۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه گذشته به ۴،۳۳۰،۰۰۰ تومان فروخته شد.

پیش بینی از تداوم سیر صعودی طلا در هفته جاری

در نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۷ تن شرکت کردند که از میان آنها، ۱۳ تن یا معادل ۷۶ درصد افزایش قیمت طلا و دو تن یا ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند. از میان ۴۵۵ نفری که در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کردند، ۲۴۴ تن یا معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۱۵ تن یا ۲۵ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۹۶ تن یا ۲۱ درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

مدیر معاملات شرکت بازرگانی ام کی اس به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم در هفته جاری ما آماده حرکت به سوی ۱۳۵۰ دلار خواهیم بود؛ بنابراین هر گونه عقب‌گرد قیمت، فرصت خوبی برای خرید خواهد بود. شون لاسک، مدیر شرکت والش تریدینگ نیز پیش‌بینی کرد طلا در بحبوحه ابهامات ژئوپلیتیکی نظیر مذاکرات تجاری آمریکا و چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی، همچنان روند صعودی خواهد داشت به خصوص که طلا در معاملات اخیر همچنان در بالای مرز ۱۳۰۰ دلار مانده است. آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو نیز اظهار کرد: طلا افزایش پیدا خواهد کرد و در صورت ریسک گریزی به دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا و چین، طلا می‌تواند تا مرز ۱۳۶۵ دلار صعود کند.

روند نزولی شاخص کل بورس در یک ساعت پایانی بازار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۱۹۶ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۱۱۳ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته نیز شاهد افت ۰.۸ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۷ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۳ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۶۹۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۷ واحد کاهش معادل ۰.۱۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۸۵۶ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۲۸۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۲۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.

مدعیان واردات گوشت 27 هزار تومانی از هرات/ ارزش دلار در برابر همتایانش کاهشی شد/ چانگان ۵۰ میلیونی به ۱۵۰ میلیون رسیده است/ پس از شش سال صادرات مرغ، کار به واردات رسیده است!
سهام شرکت تولید کننده عروسک‌های باربی ۱۸ درصد سقوط کرد

شرکت آمریکایی متل اعلام کرد، تقاضا برای عروسک‌های باربی در جهان کاهش یافته است. این اعلام باعث شد تا ارزش سهام این شرکت ۱۸ درصد سقوط کند و بدترین روند معاملاتی آن در بیست سال گذشته رقم بخورد. در حالی این شرکت از پیش بینی کاهش قابل توجه فروش عروسک‌های باربی در سال ۲۰۱۹ خبر داده که هفته پیش گفته بود فروش بالا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ سود خوبی برای آن داشته است. جو یوتنر، مدیر مالی شرکت سازنده باربی، می‌گوید در شرایط خوب هم فروش عروسک‌های باربی در سال ۲۰۱۹ به میزان سال ۲۰۱۸ نخواهد رسید. یکی از دلایل کاهش فروش اسباب بازی، رفتن کودکان به سمت بازی‌های مجازی با تبلت و گوشی‌ها و کاهش اقبال اسباب بازی‌های سنتی در میان آن‌هاست.

پراید ۱۱۱ از ۲۲ میلیون و ۶۰۰ در ۲۰ روز گذشته به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ رسید/ چانگان ۵۰ میلیونی به ۱۵۰ میلیون رسیده است

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به افزایش قیمت پراید ۱۱۱ از ۲۲ میلیون و ۶۰۰ در ۲۰ روز گذشته به ۴۱ میلیون و ۳۰۰ در ۲ روز گذشته افزود: عرضه کم خودرو به بازار عامل اصلی این افزایش قیمت هاست و این موضوع سردرگمی مصرف کننده را برای خرید یا فروش به همراه دارد. وی با بیان اینکه در این بازار آشفته خودرو هیچ نظارتی وجود ندارد، گفت: در گذشته شورای رقابت وضعیت بازار خودرو را رصد می‌کرد، اما اکنون با کنار گذاشتن این بخش و نبود نظارت، مشکلات فعلی به وجود آمده است. موتمنی با بیان اینکه نظارت بر بازار خودرو می‌توانست مانع از افزایش ۷ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی شود، افزود: خودرو‌های ۲۰۶ تیپ ۲ که ۱۰ روز پیش ۵۹ میلیون و ۵۰۰ به فروش می‌رسید هم اکنون به ۷۶ میلیون تومان افزایش یافته است. وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو فقط بر روی کاغذ اعلام می‌شود، اما عرضه‌ای وجود ندارد، گفت: این رویه آشفتگی بازار را به همراه داشته است.
 
وی با بیان اینکه ما پیش از این به اعلام قیمت ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار اعتراض کرده بودیم، افزود: ما اعلام کردیم که با این طرح باز هم خودرو گران خواهد شد، زیرا خودروسازان برای دو سال آینده تولیدات خود را پیش فروش کرده و نمی‌توانند بیش از این نیاز بازار را تأمین کنند. موتمنی با اشاره به واردات خودرو‌های خارجی کارکرده در زمان جنگ تحمیلی برای­ تأمین نیاز بازار گفت: اگر ما به دنبال کاهش التهاب بازار و فروکش کردن قیمت هستیم باید اجازه ورود خودرو‌های خارجی کارکرده را به کشور بدهیم، زیرا اگر این اتفاق می‌افتاد خودروی چانگان که ۵۰ میلیون به فروش می‌رسید هم اکنون با قیمت ۱۵۰ میلیون به بازار عرضه نمی‌شد.

ارزش دلار در برابر همتایانش کاهشی شد

پس از آن که رئیس دفتر منطقه‌ای سن فرانسیسکو فدرال رزرو از احتمال توقف افزایش نرخ بهره خبر داد، ارزش دلار در برابر همتایانش کاهشی شد. به نقل از رویترز، ماری دالی در مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال گفت: بانک مرکزی آمریکا احتمالاً امسال به دلیل کاهش رشد اقتصادی و در جا زدن تورم، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد. وی افزود: اگر نرخ رشد اقتصادی امسال به 2درصد کاهش یابد و تورم در محدوده ۱.۹ درصد فعلی نوسان کند، جایی برای افزایش نرخ بهره در طول سال جاری باقی بماند. در معاملات بازار‌های ارزی، شاخص دلار که نرخ برابری آن مقابل سبدی از ارز‌های مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶.۹۰۱ واحد رسید.  ریچارد فرانلوویچ، استراتژیست ارشد ارزی مؤسسه " وستپک بنکینگ کورپوریشن" گفت: سخنان دالی متفاوت از سخنان دیگر مقامات بانک مرکزی آمریکا بود و روند افزایش قیمت دلار را متوقف کرد. به دنبال کاهش ارزش دلار در برابر یورو، رکورد سه ماهه دلار شکسته شد و هر یورو به ازای ۱.۱۲۹ دلار مبادله شد تا یورو بار دیگر به سطح ۱.۱۳ دلاری نزدیک شود. فرانلوویچ افزود: امروز روز اروپا بود و دلار از قله سه ماهه خود فاصله گرفت. دلار مقابل سایر ارز‌ها نیز عمدتاً نزولی بود، به گونه‌ای که هر پوند به ازای ۱.۲۸۹۰ دلار مبادله شد. همچنین هر دلار به ازای ۷۱.۳۶۴۱ روپیه هند، ۱.۴۰۰۱ دلار استرالیا، ۱.۳۲۴۴ دلار کانادا، ۱.۰۰۵۱ فرانک سوئیس، ۱۱۰.۴۸۰۴ ین ژاپن و ۶.۷۷۱۶ یوان چین مبادله شد.

بازار اوراق مسکن؛ کف سه هفته‌ای «تسه ۹۵۱۲»

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) در معاملات اولین روز کاری هفته بیش از ۹/ ۲ درصد افت کرد و به قیمت ۵۳ هزار و ۵۲۹ تومان به فروش رفت. به این ترتیب فضای کم رونق بازار اوراق تسهیلات  مسکن کف قیمتی را در سه هفته اخیر ثبت کرد. سایر سررسید‌های وام مسکن اوضاع متفاوتی را از هم تجربه کردند، اما «تسه۹۷۰۲» با افت روزانه ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کرد. بنا بر گزارش تحولات معاملات مسکن بانک مرکزی در دی ماه نیز شاهد تداوم افزایش قیمت و کاهش تعداد معاملات بودیم. با به پایان رسیدن فصل سرما و نزدیک شدن به سال نو به طور سنتی بازار معاملات مسکن گرم می‌شود. با این حال محدود ماندن قدرت خرید این اوراق وام نسبت به بهای نجومی واحد‌های مسکونی، چشم‌انداز مناسبی از رشد این اوراق در آینده نزدیک ارائه نمی‌کند.

معکوس ناگهانی گیربکس به دنده یک، کار دست خودروساز آمریکایی داد

دنیای اقتصاد: شرکت فورد می‌گوید حدود ۴۸/ ۱ میلیون دستگاه از برخی مدل‌های پیکاپ «اف۱۵۰» بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را در آمریکای شمالی فراخوان خواهد داد. مشکل این خودرو‌ها که مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هستند، معکوس ناگهانی گیربکس به دنده یک است. این نقص فنی ممکن است در سرعت‌های پایین مشکل خاصی ایجاد نکند، اما اخلال در سرعت‌های بالا می‌تواند باعث از دست رفتن کشش خودرو شود؛ چراکه چرخ‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی بچرخند. در این صورت احتمال از دست رفتن کنترل خودرو وجود دارد که همین موضوع سبب افزایش ریسک تصادف می‌شود. ممکن است که این مشکل پیش‌ر نیز منجر به تصادفاتی شده باشد. فورد در بیانیه خود اعلام کرده از پنج تصادف مرتبط با این مسأله آگاه شده است. در یکی از این تصادفات هم یک نفر مجروح گزارش شده است. دلیل این معکوس ناگهانی گیربکس، از دست رفتن سیگنال حسگر خروجی سرعت گیربکس است. این حسگر اطلاعات را به ماژول کنترل قوای محرکه خودرو ارسال می‌کند و اگر به هر دلیلی در این سیگنال اختلالی رخ دهد، احتمال معکوس غیرمنتظره گیربکس وجود دارد.

اولتیماتوم وزیر راه به شش ایرلاین برای قطع پرواز‌های چارتری
 
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از آشیانه شماره ۲ هواپیمایی ایران ایر در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه با وجود تأکید شما مبنی بر ممنوعیت پرواز چارتری، اما همچنان این نوع پرواز‌ها از سوی شرکت‌های چارتری فروخته می‌شود گفت: فروش بلیت پرواز‌های چارتری بدون بسته تخلف است و شرکت‌ها باید به همراه یک بسته سفر این پرواز‌ها را به فروش برسانند. وی ادامه داد: بر اساس ضوابط ایکائو و یاتا، چارتر کسی است که مسافر دارد و با استفاده از یک بسته سفر اقدام به جابجایی مسافران می‌کند. اینکه ایرلاین‌ها به دلیل آنکه سیستم فروش بلیت ندارند نمی‌توانند پرواز‌های خود را به فروش برسانند و آن را در اختیار یک آژانس یا چارترکننده‌ای قرار می‌دهند و این شرکت چارترکننده با نرخ بالا بلیت را به فروش برساند تخلف است. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اینکه اعلام شود پرواز‌های چارتری کنسلی ندارد و پول مردم را پس نمی‌دهند تخلف است. دی ماه امسال سازمان هواپیمایی کشوری به تمام شرکت‌ها یهواپیمایی اعلام کرده که از اول بهمن ماه فروش پرواز چارتری بدون بسته سفر ممنوع است، در این راستا نیز به شش شرکت اخطار داده‌ایم تا پرواز‌های چارتری خود را قطع کنند، در غیر این صورت مجوز این پرواز‌ها در مسیری که به آن چارتر می‌کنند قطع خواهد شد.

پس از شش سال صادرات مرغ، کار به واردات رسیده است!

یک عضو ستاد تنظیم بازار از وارد شدن نخستین محموله ۳۰ هزار تنی گوشت مرغ منجمد در هفته آینده خبر داد و گفت: این واردات با مصوبه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و مقرر شده تا هفته آینده با هدف تنظیم بازار شب عید با نرخ مصوب عرضه شود. وی گفت: نخستین محموله گوشت مرغ وارداتی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هفته آینده توسط بخش خصوصی وارد کشور می‌شود. این مصوبه مربوط به جلسه هفته قبل ستاد تنظیم بازار بوده و مقرر شده توزیع آن هفته آینده با نرخ مصوب تنظیم بازاری صورت گیرد. این عضو ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه این محموله وارداتی به صورت گوشت مرغ منجمد است، افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار که هفته گذشته جلسه آن برگزار شد، واردات ۳۰ هزار تن گوشت مرغ به تصویب رسیده و هدف از آن، تنظیم بازار این محصول پروتئینی در آستانه شب عید است تا مردم بتوانند در شرایط متعادل‌تری نیازمندی خود را تأمین کنند. آخرین واردات گوشت مرغ سال ۱۳۹۱ انجام شده بود و طی شش سال گذشته نه تنها واردات گوشت مرغ ممنوع شد بلکه ایران به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شده بود، اما دوباره افزایش قیمت‌ها کار را به جایی رساند تا مسئولان برای تنظیم بازار گوشت مرغ به نفع مردم نسبت به واردات این محصول اقدام کنند.

میانگین افزایش حقوق؛ ۲۰ درصد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه سال آینده ۲۰ درصد است. محمدحسین حسین زاده بحرینی در گفت وگو با برنامه گفت وگوی ویژه شبکه یک سیما افزود: بر این اساس حقوق‌ها تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مالیات ندارد و پس از آن مالیات در پنج پله به صورت تصاعدی ۱۰ تا ۳۵ درصد خواهد بود.  

نمی‌توانیم افزایش قیمت را پیش‌بینی کنیم!

حبیب الله انصاری، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، با اشاره به تأثیر نرخ دستمزد کارگران، نرخ ارز و همچنین قیمت مواد اولیه، حمل و نقل و انرژی در قیمت نهایی لوازم خانگی، تصریح کرد: نمی‌توانیم قیمت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۸ را پیش‌بینی کنیم. وی همچنین مهم‌ترین چالش فعلی صنعت لوازم خانگی را رکود و کاهش قدرت خرید مردم عنوان و اظهار کرد: بعد از آزاد شدن قیمت لوازم خانگی و تعیین آن بر اساس قیمت تمام شده، تولیدکنندگان این محصولات را با سود کم و حتی گاهی پایین‌تر از قیمت تمام شده می‌فروشند تا سرمایه در گردش خود را تأمین کنند.

هرکیلو زعفران بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان

عضو شورای ملی زعفران در خصوص آخرین وضعیت بازار زعفران گفت: هر کیلو زعفران با توجه به کیفیت بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در مدت اخیر افزایشی نداشته است. حسینی در گفت وگو با میزان در خصوص قاچاق محصول زعفران با توجه به نوسانات نرخ ارز خاطرنشان کرد: طبیعتا سخت گیری‌ها در زمینه صادرات باعث افزایش قاچاق می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۳
ایران ببین به کجا رسید کارت واردات گوشت از افغانستان !
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
سال دیگه هم‌باید بری افغانستان سر ساختموناشون کار کنی ! ارزش پولیشونم که بالاتر از ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
افغانستان برای ماحکم اروپا دارد در سال 98 افغانستان برای ما رویا می شود.
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
اینا همه از نتایج فهم بیش از حد زبان دنیا توسط دولته.! والبته ثمرات
!برجام= برنامه جامع انهدام ملت
صبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دولت بی کفایت با آن معاهده های بی تضمین ۶سال
و مدیران نالایقش مملکت را تعطیل کرد الان باید عزل شود
مرد حسابی کجای دنیا ولو یک نفر حقوق میلیاردی بگیره، ۳۵ درصد مالیات می گیرند. یعنی شما نماینده ها، با ابتکارات چندین سالتون از افزایش پلکانی تا مالیات پلکانی پدر طبقه متوسط در آوردید و انشاالله همه حقوق بگیران را تا سال بعد به طبقه فقیر تبدیل می کنید.
ميانگين افزايش حقوق 20% يعني چه؟ بايد حداقل افزايش حقوق 20% باشد تا از عهده هزينه هاي ناشي از تورم بر آييم. سال 97 حدود 6% به حقوق من كارمند اضافه كردند و در عوض 3.5% ماليات رو اضافه كردند . نتيجه اينكه در اين سال پر از تورم و گراني ، حقوق بنده فقط 2.5% افزايش داشته است !!!!!!! اگر مي خواهيد به دهك هاي پايين حقوق بگير كمك كنيد ، خيلي خوب است و اين كار را بكنيد ، نه اينكه در عوض از حقوق كارمندان با سابقه و يا كسانيكه در مناطق محروم كار مي كنند ، كم كنيد .
این روزها چقدر دلم برای کشورم میسوزد.
دولت محترم، کجاست تدبیر و امید؟ لیست امید آیا هنوز هم به شما باید امید داشت؟
آیا شماها در این کشور زندگی نمیکنید؟ چرا کاری نمیکنید؟
خنده داره تیترها. همه چیز افزایشی، فقط دلار کاهشی شد. سرتون رو از برف بیارین بیرون. با حلوا حلوا که دهن شیرین نمیشه.
دلیل این واردات (چه مرغ و چه گوشت و ...) باز هم رانت آقایان است. دامدار و گله دار جزء دنبال اینکارها نیست. این تجار بزرگ و مرتبط هستند که از یکسو کالایشان را با ارز آزاد صادر می کنند و خودشان از سوی دیگر با ارز دولتی همان کالا یا مشابهش را وارد می کنند. شما حساب کنید با یک ورود و خروج در گمرک چقدر درآمد عایدشان می شود. حالا رانت های اطلاعاتی نظیر کاهش عوارض گمرکی و ... بماند.
خدایا ما را از شر فساد نجات بده
اینقدر گوشت کوشت کوپنی وارد کنید فقط 1.5 میلیا رد دلار ارز بری داره
قبلا شایعه میدانستم اما حالا مطمئن شدم برخی مسئولان عمدا دارن کارشکنی میکنند.
آینده روشنی نمیبینم. با این عده از مسئولان نمیشه به آینده امید داشت
مردم فقط ناله میکنن ماشین فلان قیمت شده و بعد تو صف خریدش میرند! از ماست که برماست.عرضه دارید یکی دوسال نخرید.منتها اینقدر طمعکارید تا یه وام کوچک دولت برای تطمیعتون میده کمپین تحریم خودرو که هیچ درب کارخونه رو میشکنید که ثبت نام کنید پس حق اعتراض ندارید شماها.بخاطر طمع شماست که این دولت تا زانو خم شده جلوی اروپا داره اینطور با دلار و گوشت و میوه و... لگدکوبتون میکنه و به گروگان میگیردتون و جاش 6 ساله وعده "اونچنان رونق افتصادی!!" سر سفرهاتون گذاشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
قبول دارم.اکثریت انسانهای طمع کاری هستیم و دولت این موضوع رو خوب فهمیده
ماقشرکارگروقتی گوشت ۳۰تومان بودتوان خریدش رانداشتیم ،انشالله نایاب بشه یاکیلویی یک میلیون باشه
(پس از شش سال صادرات مرغ، کار به واردات رسیده است!)(نمی‌توانیم افزایش قیمت را پیش‌بینی کنیم!)
میدانید چرا نمیتوانید بازار مرغ و گوشت را مدیریت کنید ؟؟؟؟
فقط فقط به دو دلیل
1-اول اینکه خود مسولین مربوطه از این اشفته بازار سود کلانی میبرند (خودشان عامل اصلی این وضع هستند)
2- یا اینکه این مسولین مربوطه اصلا توانای و قدرت مدیریت بازار گوشت و مرغ را ندارند
که در هر صورت خیانت و ظلم اشکار به این مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
کجای کاری دوست عزیز . هر چی مرغ و گوشت قرمزه عین سیل داره صادر میشه کشورهای همجوار
از یه ور بیست درصد به حقوق ها اضافه می کنند و از یه ور دیگه همان را بابت مالیات کسر می کنند!! سیاست گذاری بهتر از این!
راست میگه اگه میتونید گوشت 27000 تومانی وارد کنید ؟ چون خودشون نمیذارند و اطمینان دارند که نمیتونید. آقا وزیر درست میگید حرف بسیار زده می‌شود باید دید افراد مدعی در عمل چه می‌کنند. خودتون که مدعی بودید این وضعتونه چه رسد به کسایی که مانعی مثل شما را هم پیش رو دارند
سلام ای اقایانی که در زمینه واردات و توزیع گوشت گرم دولتی مسول هستید و در قبال این مسولیت دریافتیهای ان چنانی دارید چرا نمیتوانید مشکل توزیع مناسب گوشت را مدیریت کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمندان و کارگران و اکثزیت مردم فقیر هستند و از کجا بیاورند گوشت کیلویی 110000 تومان را بخرند؟؟؟؟؟؟
شما باید جوابگو باشید و اگر نمیتوانید (که در این دوماهه اخیر هیچ نتوانستید) کاری انجام دهید از این کوتاهی و عدم توانایی در انجام مسولیت باید از مردم عذرخواهی نموده و استعفا بدهید
سازمانها و نهادهای نظارتی هم که عین خیالشان نیست و فقط دود این بی کفایتی و بی لیاقتی و بی مسولیتی و در نتیجه گرانی سرسام اور به چشم مردم (همیشه در صحنه ولی زیر خط ففر) میرود
ای اقایان مسول باید پاسخگو باشید به این مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
آخه استعفا بده کی بیاد؟؟
چه مدیر با لیاقتی وجود داره که این بره یه سالمه با سوادش بیاد؟؟؟
همه فامیلی با رانت سر کارن!!!
هشتاد میلیون جمعیت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
آره آقا اونا هم به مردم پاسخگو هستن به همین خیال باش
کار خود‌شونه اینها براشون واردات کلی رانت و سود سرشار داره والا با حمایت از تولید کننده و دامدارها و مرغداری ها و جلوگیری از قاچاق خیلی راحت میشه جلوی گرانی را گرفت ولی برنامه چیز دیگه ای.......
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
حسن جون ؛ راننده تاکسی هستی ؟؟؟؟؟
جلوی بلیط چارتری روبگیریدنگذاریدمردم رو دم عیدی سرکیسه کنن یه عده سودجوبافروش بلیط چارتری پول دارمیشن اما نام وزارت راه بد میشه ومردم وزارت راه وکنترل ناقص دولت رومی بینن
این جماعت خواب زده¿
ظاهراً برای برخی آنچه که مهم است مسائل عرب و اسرائیل است نه گوشت و مرغ و افزایش حقوق و شیرخشک و داروی مردم ایران!
الان چطور میشه حقوق رو زیاد کرد حالا چه 20 درصد چه 200! (که البته 500 درصدم جوابگو نیس)
کارگرایی که بخش خصوصی کار می کنن، که اونم فلج شده و نموتونه حقوق کارگرشو زیاد کنه مجبوره تعدیل نیرو کنه
با عرض سلام ... اگر حقوق معیشتی مردم کفاف نمی کند بس این هجوم برای

خریدن کوشت قرکز وسفید با هر قمیتی شده چرا . بس مردم پول دارند اما ادعای

فقر می کنند یا اینکه می خواهند جاوه منفی از اقتصاد ایران دهند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
عجب تحلیلی کردی بابا تو دیگه کی و کجا هستی که نمیبینی.متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
عزیزم شما همو چایتو بنوش
هنوز توی این مملکت نتونستند جلوی فروش کارتن با شیرینی رو در شیرینی فروشی ها بگیرند . یک چنین موارد جزعی که رفع نشه از دولت توقع کارهای بزرگ دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
من تونستم جلوی این قضیه جعبه شیرینی رو بگیریم.میدونی چطوری؟هر وقت که میخواهم شیرینی بخرم یک دیس کریستال زیبا یا ظرف مخصوص سرو شیرینی با خودم میبرم شیرینی فروشی و میگم شیرینی ها رو داخل اون بچینند.شیرینی فروش هم ظرف را داخل ترازو میگذاره و ترازو رو صفر میکند و بعد شروع به چیدن شیرینی درون ظرف میکند
باید واردات خودرو ازاد شود که قیمت ها متعادل گردد.
کاهش ستادتنظیم بازار ازتنظیم کردن بازار دست بردارد همه چیز گران می شود مثال پرتغال خوب کیلوی 1800 تومان بود ستاد آمد 5000تومان کرد واقعا خسته نباشید خدا قوت ستاد تنظیم بازار
برای سفرم نیاز به 2000 دلار داشتم. امروز رفتم صرافی بانک ملی در خیابان فردوسی ، صفی بود وحشتناک.
نتوانستم 2000 دلار بگیرم و هیچ کدام از صرافی ها هم دلار نمیفروختن و فقط خرید داشتن.
اونوقت میام تو تابناک میبینم نوشته کاهش ارزش دلار در مقابل رقبا!!!!!!

واقعا دلم برای کشورم و مردمم سوخت ...
باسلام خبر توزیع اینترنتی گوشت دیشب از باشگاه خبرنگاران جوان پخش شد خوب بود اما شهرستانها فراموش شدند مگه اونا ایرانی نیستند تهران البته کلان شهر بزرگیه و اهمیت زیادی داره ولی به بهای نابودی سایر شهرستانها
پراید45میلیونی.مفته یاگرون تر بشه بذار بشه کسی که کاری باهامون نداره مردم هم که میخرن
آقای حجتی در صحبتهاش میگه گوشت 80 تومن! یعنی فکر ارزانی نباشید! دولت کمر بسته تا کمر مردم را زیر بار گرانی بشکند! ........... آقای ظریف ما اینجور زندگی را انتخاب نکردیم!
تنها کشوری در دنیا که 40 سال پشت سرهم تورم دورقمی داشته و هر روز ارزش پول ملیش کم شده، ایران عزیز ماست! چه زمانی تورم نخواهیم داشت؟ .... زمانی که اولاً شفافیت بر تمام ارکان کشور حاکم شود، ثانیاً شایسته سالاری جای فامیل سالاری و حزب سالاری و باندبازی را بگیرد!
شما مگر نمی گویید ذخیره ارزی کشور مطلوب است. چرا همه اش حرف پس کجاست اقدام عملی و تدبیری که لاف آن را می زنید. اگر راست می گویید بیایید این ذخایر را تبدیل به ذخایر ریالی کنید و فرصت خوبی هم است که دولت در این افزایش حباب گونه دلار با تبدیل ارز به ریال سود هم ببرد که امیدوارم اگر تدبیر و دلسوزی باشد سود دولت یعنی سود مردم / با این کار و افزایش دلار در بازار و دلاری که در خانه مردم است مسلماً تقاضا نسبت به عرضه بالا رفته و موجب کاهش دلار می شود. / نمی دانم یا صداقت در کار مسئولین نیست و یا دستی و منفعتی در کار است که عده ای از این آشفته بازار سود ببرند یا اینکه در مملکت داری درمانده اند که تا دیر نشده باید راه استیضاح را در پیش گرفت.
در زمینه خودرو هم همینطور اگر صداقت دارید برای یک بار که هم شده خودرو خارجی را آزاد کنید تا خودروسازان داخلی هم به خودشان یک حرکتی بدهند و از این لجاجت و کم کاری دست بردارند عوارض گمرکی خودرو باید در حد 10 الی 15 درصد باشد نه 200 300 درصد (البته با احساب حباب دلار)
شما با ذلیل کردن پول ملی کاری به مردم کرده اید که مردم نه تنها به دولت خود اعتماد ندارند بلکه هرچقدر نسبت به دولت مقروض تر باشند به نفعشان است هرچند در قالب وام های با بهره 30 درصد باشد. بدترین دولتها دولتی است که سست عنصر و بی تدبیر باشد(حتی بدتر از دولت مستبد اما مقتدر) و ثروت ملت را به جای تقسیم عادلانه به ثروتمندان واگزار و فقیران جامعه را به خیرین بسپارند که اگر نبود این انبوه خیرین الان با انبوهی از گپرنشینان مواجه بودیم
فقط مونده بود گوشت از افغانستان وارد نشه که اون هم شد. زدن به سیم آخرا!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر