بازدید 2165

دانشجویان فرصت‌های شغلی بهتر را می‌خواهند

کد خبر: ۸۷۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 16 February 2019

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هندی فرصت‌های شغلی بهتر را می‌خواهند تا بتوانند به نسبت تلاش خود در یک شغل مناسب استخدام شوند.

به گزارش فارس، به نقل از «universityworldnews»، آموزش عالی هند اعلام کرده است: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان فرصت‌های شغلی بهتر را می‌خواهند تا بتوانند به نسبت تلاش خود در یک شغل مناسب استخدام شوند.

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر هند که در روز 7 فوریه تظاهرات کرده و به خیابان‌ها ریخته بودند، خواستار آموزش بهتر و فرصت‌های شغلی مناسب هستند.

رامبیا لاکشمی، وزیر‌آموزش عالی هند می‌گوید: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به دنبال کار می‌گردند ولی موفق به پیدا کردن هیچ شغلی نمی‌شوند.

آمار و ارقام نیز حاکی از‌ آن است که هند دارای جمعیت جوان کثیری است؛ بیش از نیمی از جمعیت یک میلیارد و 300 میلیونی این کشور زیر 25 سال سن دارند و نسبت ثبت نام تحصیلات عالی از 19.4 درصد در سال 2010 به 25.8 درصد در سال اخیر افزایش یافته است.

آموزش عالی هند شمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در حال حاضر بیش از 36 میلیون و 600 هزار نفر اعلام کرده که این رقم از کل جمعیت کشور کانادا بیشتر است.

به گفته وزیر آموزش عالی، میلیون‌ها جوان فارغ‌التحصیل واجد شرایط بیکار هستند و این درحالیست که صدها هزار پست دولتی خالی است و دولت هیچ اقدامی برای استخدام این جوانان نمی‌کند.

معترضان همچنین از فساد در استخدام انتقاد کردند، خواستار پایان دادن به تبعیض جنسیتی در مؤسسات شدند و گفتند که دولت باید آزادی و آزادی بیان در دانشگاه ها را تضمین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل