بازدید 9511
۶
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با تابناک اقتصادی؛

چرا سکه امروز گران شد؟/ عدم تقاضا، حباب سکه را کاهش داد

بازار سکه تهران امروز شاهد افزایش قیمت‌ها بود. روندی که به رغم ثبات نسبی نرخ ارز، تحت تاثیر افزایش نرخ جهانی طلا قرار داشت و باعث شد در لحظه تنظیم این گزارش، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با رشد ۷۰ هزار تومانی نسبت به پایان هفته گذشته همراه شود. محمد کشتی آرای معتقد است در بازار امروز، کاهش تقاضا باعث کم شدن حباب سکه شده است.
کد خبر: ۸۷۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 16 February 2019
تابناک اقتصادیبازار سکه تهران امروز شاهد افزایش قیمت‌ها بود. روندی که به رغم ثبات نسبی نرخ ارز، تحت تاثیر افزایش نرخ جهانی طلا قرار داشت و باعث شد در لحظه تنظیم این گزارش، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با رشد ۷۰ هزار تومانی نسبت به پایان هفته گذشته همراه شود. محمد کشتی آرای معتقد است در بازار امروز، کاهش تقاضا باعث کم شدن حباب سکه شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در معاملات امروز (شنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۹۷) قیمت‌ها در بازار سکه و طلا همپای رشد نرخ جهانی اونس طلا، با افزایش همراه بود. به گونه‌ای که محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران معتقد است روند کاهشی نرخ جهانی طلا با پایان کنفرانس ورشو، تغییر جهت داده و شاهد رشد نرخ اونس در بازار جهانی فلزات گران بها هستیم.
 
سکه کشتی آرای قیمت

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو خبرنگار تابناک اقتصادی پیرامون روند بازار اظهار داشت: بعد شکست کنفرانس ورشو، شاهد کاهش ارزش دلار در بازار جهانی بودیم. در نتجیه‌ی این کاهش، قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد. به گفته کشتی آرای، این افزایش قیمت طلا در حالی رقم خورده است که هفته گذشته از ابتدای هفته تا پایان هفته، شاهد روند کاهشی نرخ جهانی طلا بودیم، اما بعد از کنفرانس ورشو، ارزش دلار به شدت کاهش پیدا کرد و در نتیجه، امروز شاهد جهش ۱۹ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها بودیم.  

این افزایش به طور مستقیم باعث رشد نرخ‌ها در بازار سکه تهران شد، در حالی که امروز قیمت ارز با تغییر قابل ملاحظه‌ای روبرو نبود و در محدوده ۱۲۲۰۰ تومان ارزشگذاری شد و به نظر می‌رسد تنها عامل اثرگذار در روند صعودی قیمت انواع سکه، رشد نرخ جهانی طلا بوده است.  

محمد کشتی آرای در ادامه گفتگو اظهار داشت: امروز شاهد کاهش حباب سکه در بازار بودیم. زیرا امروز تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود نداشت و بازار خیلی متعادل سپری شد. در نتیجه حباب سکه از رقم ۵۷۰ تومانی روز پنج شنبه به رقم ۵۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این کاهش تنها یک پیام داشت و آن عدم تقاضا برای خرید سکه در بازار امروز بود.  

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص آخرین قیمت‌ها در بازار سکه اظهار داشت: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم ۴,۱۸۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. قیمت هر قطعه سکه طرح جدید (سکه امامی) با ۷۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج شنبه گذشته به ۴,۳۳۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین نیم سکه بهار آزادی ۲,۳۳۰,۰۰۰ تومان، هر ربع سکه بهار آزادی ۱,۴۵۵,۰۰۰ تومان و سکه یک گرمی نیز ۷۷۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۸۷ هزار تومان بوده است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در حال حاضر ۱,۶۸۰,۰۰۰ تومان می‌باشد.  
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بعد عید ۲۰ میلیون میشه
مملکتی که رو به دلال بازی بره همینه. هر روز گرانتر از دیروز
کشوری که همه جوره حباب داره.
چون دلتمون قادر به کنترل نیست مسئولان هم در فکر لبنان سوریه
یک کلام ، پالرمو
چرا گران شد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار