بازدید 3005

سه علامت مهم بارداری

کد خبر: ۸۷۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 16 February 2019

شناسایی علائم بارداری نه فقط به این دلیل مهم است که می‌تواند دل مادر منتظر را شاد کند؛ بلکه مهم است چون هر چه زودتر متوجه علائم بارداری شوید، بهتر می‌توانید مراقب خودتان و جنین باشید و نیازهایتان را به موقع برطرف کنید. در ادامه با سه علامت مهم بارداری آشنا خواهید شد.

درد نوک سینه‌ها در بارداری

یکی از شایع‌ترین علائم بارداری، درد نوک سینه‌ها و تغییرات آن‌هاست. اغلب خانم‌هایی که باردار هستند از حساس شدن سینه‌ها شکایت دارند یا تعجب می‌کنند چرا سایز سینه‌هایشان بزرگ شده است. همچنین ممکن رنگ هاله دور سینه‌ها تغییر پیدا کرده و کمی تیره شود. اگر هنوز از بارداری‌تان مطمئن نیستید؛ اما متوجه بروز این تغییرات در سینه‌هایتان شده‌اید و اتفاقا پریودتان هم عقب افتاده است، ممکن است باردار باشید. بنابراین بهتر است آزمایش خون بدهید یا با استفاده از بیبی چک بارداری یا عدم بارداری‌تان را چک کنید.

خستگی شدید و آزار دهنده در بارداری

از دیگر موارد موجود در لیست کامل علائم بارداری می‌توان به بروز خستگی شدید و آزار دهنده اشاره کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که خستگی به تنهایی دلیل باردار بودن نیست و ممکن است به عوامل دیگری برگردد؛ عواملی مثل مشکلات مربوط به تیروئید؛ اما اگر مدتی است که دچار خستگی می‌شوید و پریودتان هم عقب افتاده است؛ بهتر است احتمال بارداری را بدهید. چنانچه باردار نبودید، وضعیتتان را برای پزشک شرح دهید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید تا دلیل مشکل را پیدا و برطرف کنید.

تکرر ادرار در بارداری

سومین مورد از لیست کامل علائم بارداری، تکرر ادرار است. در صورتی که خانمی متوجه شد مدتی بعد از نزدیکی دچار تکرر ادرار شد و عادت ماهانه‌اش هم عقب افتاد، باید آزمایش دهد یا با استفاده از بیبی چک وضعیتش را بررسی کند. تکرر ادرار به دلیل افزایش جریان خون و بیشتر شدن فعالیت کلیه‌ها اتفاق می‌افتد. در حقیقت بدن خانم باردار در این مرحله در حال آماده کردن خودش برای مراحل بعدی بارداری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان