بازدید 4113
در دیدار با سرپرست وزارت دفاع آمریکا؛

عبدالمهدی: با هرگونه پایگاه خارجی در عراق مخالفم

کد خبر: ۸۷۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 13 February 2019

دفتر نخست‌وزیر عراق از دیدار عادل عبدالمهدی و سرپرست وزارت دفاع آمریکا در بغداد و گفت‌وگوی دو طرف درباره مسایل منطقه و مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از  فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در بغداد با یکدیگر دیدار و درباره حضور نیروهای آمریکایی و مبارزه با داعش و تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای ابراز داشت: عبدالمهدی به شاناهان گفت که بغداد هیچ پایگاه خارجی را در عراق نمی‌پذیرد، در تصمیمات خود مستقل عمل می‌کند و تحت تاثیر هیچ طرفی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش السومریه نیوز، عبدالمهدی در این دیدار «بر داشتن روابط با آمریکا در مبارزه با تروریسم و داعش و محدود کردن آن به توافقات اساسی مانند مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای عراقی و نه هیچ چیزی دیگری» تاکید و «ایجاد هرگونه پایگاه خارجی در خاک عراق» را رد کرد.

وی خواستار حمایت آمریکا از تلاش‌های عراق برای ثبات، بازسازی و توسعه اقتصاد شد و اظهار داشت که عراق امروز پس از شکست داعش و با فداکاری‌های ملت عراق به ثباتی رسیده است.

از سوی دیگر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که «به عراق آمده تا از نزدیک نظر دولت عراق درباره آینده روابط بین دو کشور را بشنود.»

وی اظهار داشت که «ماموریت نیروهای آمریکایی مقابله با داعش و آموزش نیروهای عراقی و حمایت از آنها در نابودی بقایای این گروه تروریستی است.»

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در دیداری اعلام‌نشده به بغداد رفت. شاناهان پیش از سفر به عراق به افغانستان رفته بود.

این سفر پس از آن صورت گرفته که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه هفته گذشته به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود، نیروهای آمریکایی را برای رصد و زیر نظر داشتن ایران در عراق حفظ می‌کند.

این اظهارات ترامپ با انتقادات مسئولان عراقی و از جمله برهم صالح رئیس جمهور عراق مواجه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر