بازدید 12364
پرسشی که ضرورت دارد به سرعت به آن پاسخ داده شود؛

راز توقف گوشت مورد نیاز شش ماه استان تهران در گمرک چیست؟!

در روز‌هایی که صف خرید گوشت همگان را به تأسف واداشته و به تأکید بسیاری کارشناسان، تأثیرگرانی سرسام آور گوشت بر سفره بسیاری از ایرانیان دیده می‌شود، توقف ۱۷۰۰۰۰۰۰ کیلوگرم گوشت در گمرک را باید خبری شوکه کننده خواند!
کد خبر: ۸۷۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 12 February 2019
تابناک اجتماعی -
در روز‌هایی که صف خرید گوشت همگان را به تأسف واداشته و به تأکید بسیاری کارشناسان، تأثیرگرانی سرسام آور گوشت بر سفره بسیاری از ایرانیان دیده می‌شود، توقف ۱۷۰۰۰۰۰۰ کیلوگرم گوشت در گمرک را باید خبری شوکه کننده خواند!

به گزارش «تابناک»؛ این خبری است که ساعاتی پیش به نقل از مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران مخابره شده است؛ خبر توقف بیش از ۱۷ هزار تن گوشت در گمرک شهید رجایی. حجم بزرگی از کالای مصرفی که بر پایه برآوردها، با مصرف نیم سال گوشت مصرفی استان تهران برابری می‌کند؛ استانی که کسر بزرگی از جمعیت کشور را در خود جای داده است.

عددی که برای درک بزرگی آن کافی است بدانیم طبق گزارش‌های اعلامی، مصرف روزانه گوشت در استان تهران (پرمصرف‌ترین استان کشور) ۱۰۰ تن است و اگر سهم گوشت قرمز تولید داخل را کنار بگذاریم، این میزان گوشت متوقف مانده در گمرک شهید رجایی، می‌تواند پاسخگوی نیاز شش ماهه استان تهران به گوشت قرمز باشد؛ استانی که در قلب آن، پایتخت کشورمان قرار دارد که از جمله پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان است.

اعداد و ارقامی درشت که با یک حساب و کتاب سرانگشتی، می‌توان نتیجه گرفت تقریبا معادل یک ماه گوشت مورد نیاز کشور در گمرک رجایی متوقف مانده و خبری از ترخیص و توزیع آن در شبکه نیست؛ گوشت‌هایی که ارونقی تأکید دارد در ۶۱۹ کانتینر گوشت در منطقۀ ویژه اقتصادی شهید رجایی دپو شده و ناگفته پیداست، هرچه بیشتر متوقف بماند، هزینه‌های نگهداری آن افزایش خواهد یافت.

گوشت‌هایی که پیشتر اعلام شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند و به تأکید مسئولان گمرک، نگرانی بابت فاسد شدنشان وجود ندارد، چون یخچال‌های کانتینر‌ها به برق وصل هستند؛ اما نه نهاد‌های نظارتی برای ترخیص سریع تر و توزیعشان در بازار به خود زحمت می‌دهند و نه مدیران گمرک می‌کوشند، کاری برای الزام واردکنندگان به ترخیص هرچه سریع تر این گوشت‌ها انجام دهند.

وضعیتی که بی شک خوشایند آن‌هایی است که از بازار ملتهب گوشت در کشور سود سرشاری می‌برند و تمایل ندارند تغییری در آن به وجود آید. بازار ملتهبی که هرچند امثال سازمان تعزیرات حکومتی باید برای مقابله با آن پا به میدان بگذارند و اموری مانند توقف مشکوک حجم عظیمی از گوشت در گمرک را کنکاش کنند، آن گونه که خبرگزاری تسنیم از پیگیری اش از این نهاد خبر داده، هنوز به اطلاع این نهاد نرسیده است.

نکته‌ای ابهام برانگیز که وقتی بدانیم بنا بر تأکید مسئولان گمرک، بخش اعظم گوشت‌های دپو شده در گمرک به این نهاد اظهار نشده، مبهم‌تر به نظر می‌رسد تا جایی که ناگزیر از پذیرش این نکته خواهیم بود که تمایلی به کنترل بازار گوشت و مقابله با قیمت‌های روزافزون آن نیست، که اگر بود، می‌شد گوشت‌های دپو شده در گمرک را به سرعت ترخیص و روانه بازار کرد و روند واردات این محصول را که ظاهرا ساده است، پی گرفت تا هرچه سریع تر التهاب به وجود آمده فروکش کرده و گوشت به نرخ سابق بازگردد.

بازگشتی که مورد تقاضای عموم مردم است و ظاهرا به سادگی شدنی است، که اگر این گونه نبود، این حجم از گوشت در مبادی گمرکی کشورمان نمی‌رسید؛ اما برخی تمایل به رقم زدن آن ندارند؛ افرادی که ظاهرا خیالشان از توقف گوشت در کانتینر‌های یخچال دار و متصل به برق در گمرک و افشا نشدن هویتشان و تحت پیگرد قرار گرفتن، بسیار راحت است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۳
راز آن را در جیب مافیای گوشت بیابید.
احتمالا کار کسایی که دستشون با آمریکا و اسرائیل توی یک کاسه است . .
حالا که سرانه مصرف گوشت ما یک سوم دنیا اگه این پیشرفت بخش سلامتی نیست پس چیه؟
شما آیا ساکن ایران نیستی
اینجا ایران است یعنی سرزمینی که بعضی از دوستان گوشت که هیچ
کل استان تهران رو هم حاضرند برای منافعشون شش ماه در گمرک نگهدارند
کافیست یکم تو خبرها بگردی هزار مدلش رو پیدا میکنی من به شما سایت تابناک رو پیشنهاد میکنم بخون ببین تو ایران چه خبره
راز کجا بود !!!

رانت جدید که ماهیت آن بازی با کالاهای اساسی مخصوصا غذا و کسب درآمد از این راه است
امید است که ،عزمی راسخ برای مقابله با اینگونه خرابکاریها داشته باشد ،تا از نارضایتی مردم کاسته شود ؟ دولت شیخ حسن روحانی ناکارامدتریت دولت چهار دهه گذشته است که نارضایتی عمومی را باعث گردیده ؟،،
اینقدر نگه میدارن تا بگنده نمیدن مردم بخورن
احتمالا گوشت الاغ است که اجازه ترخیص نمیدن
همه چیز مافیائی این سواله مثلا"
رازش در انتقامگیری ها سیاسی است
پس مو حقمو از کی بگیروم ...
یکی از آرزوهای من این بود که به اوایل انقلاب برگردیم و آن صفا و صمیمیت و اخلاص مدیران را دوباره تجربه کنیم آرزویم برآورده شد ولی شاهد دوباره صف ها و توزیع ارزاق شدم اما نمی دانم چرا خبری از صفا و صمیمیت و اخلاص نیست. امروز حتی کوسفندان خارجی با هواپیما به ایران سفر می کنند ولی دکتر و مهندیسین ما توان مسافرت با هواپیما را ندارند
مدیران ناکارامد نشات گرفته از دولت ناکارامد هست.مدیران بی ادعا و بسیجی کشور نباید صحنه را برای این ناکارامدان سیاسی خالی کنند...امیدوارم روزی برسد که به اشتباهات مدیران این دولت رسیدگی شود...
واقعا معلوم است که دستانی در کار است که میخواهد مردم را ناراضی کنند.
راز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چه رازی ؟؟؟؟؟
مشص هست آقاجون .... مافیا مافیاااااااااا
سلام
تازه، خبر ندارید که به دستور وزیر جهاد کشاورزی (مهندس عمران) دیگر نیازی به نظارت بهداشتی دامپزشکی (متولی سلامت فرآورده های خام دامی) بر گوشتهای وارداتی نیست!!!
ان شاءالله هدف کمک و حذف مزاحمانی به نام ناظرین بهداشتی دامپزشکی نبوده باشد.
رک و پوست کنده حرف نمیزند دولت با مردم ومردم را نامحرم میداند تمام این مشکلات که بوجود آمده این است که اگر به مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ... FATF، رای و تصویب نرسد حال و روزتان همین است و ناکامی در برجام را به گردن دیگران انداختن است همانطور که تما م کاستی های مملکت را به گردن رئیس جمهور قبلی می اندازند واقعاٌ جای تاسف دارد
بابا این یکی دیگه نوبره
یعنی سلطان گوشتم
گوشت دیگه چیه؟
این راز نیست، ناکارامدی در اداره امور و بحران است.
با تغییر مسئولان مربوطه ، مشکل ترخیص حل خواهد شد .
باید بدون رودربایستی با اینها برخورد و محاکمه شوند. و هرکسی که مخالف این مورد عمل بکند خودش هم در معرض اتهام خواهد بود.
من وخانواده ام الان ۲ماه گوشت نخوردیم نمردیم،شماهم نخورید،به درک که صادرمیشه این دیگه از ناکارامدی مسولیین است
مرگ بر امریکا خخخ
تابناک جان لطفا خبر را درست بنوسید :
1- این محموله متعلق به کدام شرکت است ؟
2- مالکین شرکت چه کسانی هستند؟
3- چرا آن مالکین دوست ندارند مالیات و عوارض گمرکی بدهند ؟
4- چرا آن عزیزان می خواهند از اوضاع مملکت سواستفاده کنند و جو عمومی درست کنند و عوارض گمرکی را نپردازند و بعد هم بگویند دولت ناکارامد است و ضد مردمی است ؟
فقط بی تدبیری دولت
عده اي بصورت عمد در همه جهات كمر به نارضایتی مردم بسته اند
احتمالا چندوقت دیگه یه سلطون دیگه رو میشه
سلطون گوشت
خخخ
بعدشم سلطون مرغ و کله پاچه و سیرابی
اخرشم سلطون دنبلان
دم همه مردم گرم که اینجوری سفره خیلی از مردم کشور رو به بهای پررونق شدن سفره خودشون خالی کردن
حاشا به معرفتتون
در گمرک هیچ چیزی شوکه کننده نیست.از نظر من که با گمرک سرو کار دارم هر اتفاقی در آنجا عادی است.افرادی که این عتیقه جات را مدیران ارشد گمرک کرده اند باید پاسحگو باشند.
باسلام
چرا این احتمال رو نمی دید که محموله گوشت بعلت مشکلات بهداشتی توسط دامپزشکی متوقف شده باشه. هر محموله وارداتی گوشت توسط دامپزشکی نمومنه برداری و آزمایش میشه و نتیجه این آزمایش که کشت باکتریایی سالمونلا هست حاقل دوهفته طول می کشه. اگر در آزمایش مردود بشه محموله برای تعیین تکلیف متوقف میشه.
مطمئنا انتظار ندارید گوشتی که سلامتش مورد تردید دامپزشکی هست ترخیص بشه و به مصرف مردم برسه.
گوشت منجمد شش ماه مانده را میخواهند به خورد مردم بدهند؟ از ماست که برماست.
اگر دولت صداقت دارد همین امروز لیست واردکنندگان را با ابلاغ مهلت برای ترخیص اعلام و مهلت تعیین کند برای عرضه به بازار ، پس از پایان مهلت محموله های گوشت را به قیمت مصوب ارز 4200 و سود قانونی عرضه کند و پول آن را به حساب واردکنندگان واریز کند و دیگر به این سودجویان تسهیلات واردات و ثبت سفارش ارائه نکند و آنها رادرلیست سیاه قرار دهد . دادستانی باید به فوریت ورود کند .
صبح خبر ۹ نشان از واردات گوشت زنده میداد و با ذوق نشان میداد.
وضع بدتر میشه چرا که دامداران میگویند گوشت در حال واردات و ما هم اگر قاچاقی صادر کنیم مشکلی پیش نخواهد امد و این چرخه و دور باطل واردات گوشت خارجی و صادرات گوشت وطنی ادامه دارد خواهد بود.
برای چی ترخیصشون کنن؟ هر چی دیرتر، گرونتر!
ظاهرا گروهی تعمد دارد در بهمن مردم ناراضی شوند پارسال چالش تخم مرغ امسال گوشت
ما که از اولش داد زدیم و گفتیم همه چیز زیر سر دولته کسی باور نمی کنه به پیر به پیغمبر گرونی کمبود بیکاری فقر همش زیر سر دولته
متاسفانه استکبار تحریم می کند و مسئولین محترم هم تنها چاره اندیشی ایشان افزایش قیمت ها و توسعه معضلات زندگی است. اگر نه لطفا با مدرک ثابت کنید.
بعد وقتی میگیم سو مدیریت دولت باعث این داستان شده . میگن نه نه
خدا ضد انقلاب را لعنت کند خصوصا ان نفوذی های داخل را.
.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ظاهرا دغدغه ثروت جایگزین دغدغه خدمت شده است و کمبود کمبود گوشت نیست ،کمبود مردان بی ادعاست.
پاسخ ساده و روشن است منتظر کاهش تعرفه واردات است ، از هیئت دولت خبر رسیده خبری در راه هست ،
کاملا واضحه دپو کردن که گرونتر بشه.
چرا با وجود این همه مشکلات در مملکت دنبال دشمن خارجی می گردیم ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار