بازدید 6979
عضو کمیسیون صنایع در گفت وگو با «تابناک»؛

دولت به تنهایی از عهده اداره مشکلات و مسائل برنمی آید

حدود یک ماه دیگر تا پایان سال جاری زمان مانده است و مردم خود را برای نوروز آماده می‌کنند؛ اما بسیاری از آنان با وجود گرانی‌های روزافزون، دچار مشکلات شدید معیشتی هستند و تلخی کام آن‌ها حتی با تحویل سال هم شیرین نمی‌شود و حتی نگران این هستند که سال آینده، سال بدتری هم برایشان باشد.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 12 February 2019

حدود یک ماه دیگر تا پایان سال جاری زمان مانده است و مردم خود را برای نوروز آماده می‌کنند؛ اما بسیاری از آنان با وجود گرانی‌های روزافزون، دچار مشکلات شدید معیشتی هستند و تلخی کام آن‌ها حتی با تحویل سال هم شیرین نمی‌شود و حتی نگران این هستند که سال آینده، سال بدتری هم برایشان باشد.

به گزارش «تابناک»؛ ماه هاست کشور در بحران اقتصادی فرو رفته و فشار بیشتر نیز بر دوش قشر‌های ضعیف جامعه و به ویژه حقوق بگیران سنگینی می‌کند؛ جالب آنکه کسی هم در این شرایط پاسخگو نیست و همه تقصیرات را به گردن یکدیگر می‌اندازند. برخی اما همه تقصیرات را متوجه دولت دانسته و عده‌ای دیگر، مجلس را مقصر ماجرا می‌دانند و برخی دیگر بر این باورند که دخالت نهاد‌های موازی در کشور، باعث شده تا همه چیز با هم گره بخورد و وضع به اینجا برسد.

محمدرضا نجفی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: من اعتقاد دارم که دولت در زمینه تنظیم بازار در حوزه‌هایی که امکانات و قدرت عملی داشت، برای اینکه بتواند امور را اداره کند، مسئول است و باید پاسخگو باشد و حداکثر شرایط مناسب را برای زیست طبیعی مردم فراهم کند؛ اما در جا‌هایی که نمی‌تواند و نیاز مشارکت و حمایت و کمک سایر نهاد‌ها و بخش‌های حاکمیتی است تا بتواند به وظیفه خود عمل کند، حتما باید موضوع را پیگیری کرده و دست کم به مردم در مورد مسائل مختلف اطلاع رسانی شود.

    با محمد رضا نجفی بیشتر آشنا شوید

وی افزود: ما باید گزارش کامل و دقیق و قابل توجهی از دولت ببینیم که چرا چنین وضعیتی در کشور ایجاد شده و پدیده نکوهیده و نامطلوب در زندگی مردم و در کف جامعه اتفاق می‌افتد، به چه دلیل است؛ چرا باید گوشت در کشور به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان برسد و کسی چیزی نگوید و بدتر از آن وزیر با دهن کجی بگوید که شکر کنید، همین هم هست؟!
ما در عرصه عمل هیچ تحرکی از دولت نمی‌بینیم و این بیش از هر چیز دیگری به مردم آسیب می‌زند، ولی بیش از آن کوتاهی دولت و دستگاه‌های مرتبط را در اطلاع رسانی و توضیح و تبیین شرایط شاهدیم. ما همین مقدار انتظار را در مورد مجلس هم محقق شده نمی‌بینیم.

وی در ادامه یادآور شد: هیچ کس حتی به مجلس هم نگفته که چرا چنین شرایطی در کشور ایجاد شده است! به نظر من در انجام مسئولیت‌ها کوتاهی می‌شود و تعلل زیاد است. من اعتقاد دارم، دولت به تنهایی از عهده اداره مشکلات و مسائل برنمی آید و برای عبور از این بحران‌ها، به مشارکت همه ارکان و اشخاص که در اداره کشور دست دارند، نیاز است. اما تا زمانی که این هم افزایی اتفاق نیفتد، این مشکلات حل نمی‌شود. از سوی دیگر، کوتاهی دولت جایی به چشم می‌خورد که تلاشی برای هم افزایی ندارد و کوتاهی کرده و در مقام پیگیری و مطالبه از سایر دستگاه‌ها و اطلاع رسانی کار خاصی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که کدام دستگاه ها کمک نمی‌کنند گفت: این یک بحث مهم دیگری است که به نظر می‌رسد، یکسری موانع سیاسی باعث می‌شود تا دولت در مسیر خود تنها بماند!

وی همچنین افزود: قوه قضاییه، مقوه مقننه و نهاد‌های اثرگذر مانند شورای نگهبان و همه کسانی که در اداه کشور نقش دارند، با نوع عملکرد و سیاست‌هایشان و مواضعی که اعلام می‌کنند، در کم و کیف کارآمدی دولت تأثیر دارند و دولت نمی‌تواند با وجود این موانع، کار خود را درست انجام دهد. ما پیش از انجام هر کار دیگری در کشور به وفاق نیاز داریم و این وفاق در کشور نیز به فرموده نیست و لوازمی دارد که اگر رعایت نشود، نمی‌توان کشور را در مسیر مناسب حرکت داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
یکسری موانع سیاسی باعث می‌شود تا دولت در مسیر خود تنها بماند!
امروز صبح روزنامه همشهری خریدم، بهش 2000 تومان دادم، منتظر بودم 1000 تومان بهم پس بده، گفت آقا منتظر نباش، روزنامه یک شبه از 1000 شده 2000 تومان !!! یعنی اگه من روزی یک روزنامه همشهری بخرم، ماهیانه باید 60 تومان بذارم کنار فقط برای خواندن ....... آنها
چرا ان روزی که دولت با پول مفت نفت ارز ها را سرکوب می کرد و صدای شما در نمی امد که این روزها را ببینید و دولت محترم هم برای رد تقصیر خودش این بازار اشفته که بیش از ۸۰ درصدش داخلی است و نه تحریم به گردن امریکا و تحریم ها بیاندازد
ها؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
موضوع قیمت ارز و گرانی فقط ناشی از تحریم نبوده و ریشۀ اقتصادی هم ندارد بلکه اغلب به ناکارآمدی دولت،
فساد و رانت مربوط است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
قبل انقلاب هم همین طوری اداره می شد که نرخ دلار دولتی ۷ تومان بود ولی به خاطر سرکوب دلار که تورم های بالای ۲۰ درصدی داشتیم درهمین قیمت نگه داشته بودند ولی قیمت بازار ازاد ۱۰ تومان بود
الان هم همین طور هم مدیریت اقتصاد کلان مشکل دارد هم ناکارامدی و فساد مشکلات را به وجود امده
من قشنگ یادم می اید که دوسال پیش که کارشناسان اقتصادی هشدار این روزها را می دادند
وظاهرا شما ها در مجلس با دولت برای امتیاز گیری خوشبخت می بودین و همراهی
در کارهای دولت مثل زمان احمدی نژاد
نصف بیشتر شما هم در مجلس هم کارایی ندارد و دنبال جناح بازی هستید تا کار راه انداز
شنیدید!
آقایان گرانی،تحریم،عقب افتادگی نتیجه خرابکاری و ندانم کاری و حرص و طمع مسئولان است.
حال کی بود من نبودم،چرا اینطوریه؟، کی مقصره؟ و چطوره یکی پیدا کنیم گناه را گردنش بیندازیم. !
خود را تصحیح کنید و یا بروید کنار و بگزارید مردم خود نمایندگانشان را انتخاب کنند
وزیری که با حرف بی مورد به ملت توهین می کند لیاقت وزیر بودن بر این مردم نجیب را ندارد
دولت میبایست دو وزارتخانه جدید احداث نمائید
1- وزارت بازرگانی داخلی با کوچک سازی و چابکسازی وزارت صمت و جهاد کشاورزی میتواند بر مشگلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم میکند فائق آید و امور توزیع و سرو سامان دادن به بازار داخلی نیزاز این دو وزارتخانه حذف و به وزارت بازرگانی داخلی محول گردد.
2- وزارت زیر ساخت که بودجه عمرانی تمام وزارتخانه ها و سازمانهای تابعه در آن تجمیع و براساس الویت بندی و بازنگری مجدد بر آن ، نسبت به تکمیل و یا حذف پروزه در دست اقدام آنرا به اتمام رساند
3-کلیه امور مرتبط و وظایف وسیاستها از دیگر وزارتخانه ها منفک و به این وزارتخانه ها محول گردد.
4- با ایجاد این دو وزارتخانه میتوان به چابک سازسی دیگر وزارتخانه ها و سازمانها اقدام نهائی صورت پذیرد .
با تشکیل وزارت زیر ساخت دیگر پول و بودجه بیت المال برای مصارف دیگر حیف و میل نمیگردد.
با تشکیل وزارت بازرگانی داخلی دیگر وارتخانه هایکه با معاش مردم سرو کار دارند دیگر کمک کاری خود را به گردن یکدیگر نمی اندازند.
دو لت که چه عرض کنم سه لت و چهل لت هم دیگه جواب نمیده اگر باند بازی تموم نشه
مملکت دست دولت نیست اگر میخواستم نمیتونست
به دولت بگید جیگ جیگ مستان بود فکر مردم نبود حالا بفکر افتاده .
چون اقتصاد را نابود کرده . رانت دولتی کم شود نیازی به کمک از مردم نیست دولتیها بخور بخور نکنند وضع عالی خواهد شد
انشاالله سید ابراهیم میاید تمام بت ها را نابود خواهد کرد. دنیا گلستان خواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان