بازدید 2674

استانی شدن انتخابات مجلس مقدمه تاثیرگذاری احزاب

عضو هیات رئیسه مجلس نقش توده‌های مردمی را در پیروزی انقلاب موثر دانست و گفت: استانی شدن انتخابات مجلس می‌تواند ضعف نقش احزاب بعد از پیروزی انقلاب را برطرف کند.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 11 February 2019

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری نقش توده‌های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: در سال‌های انقلاب حزب مردمی فعال در جامعه نداشتیم اما اسطوره‌ها به صورت فردی و توده مردم در کنار نقش کلیدی هیت‌های مذهبی و مساجد رد پیروزی انقلاب تاثیر بسار داشتند.

شمکل‌گیری احزاب دولت ساخته و سیاسی بعد از پیروزی انقلاب

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حزب به رغم اینکه شاخص توسعه است بعد از پیروزی انقلاب شکل نگرفت و جایگاه خود را نیافت زیرا احزاب ما عمدتا دولت ساخته، سیاسی و موسمی بودند. این احزاب اجتماعی و برخواسته از بطن جامعه نبودند.

وی افزود: از این رو احزاب تاثیرگذار ماندگار در ساختار اجتماعی نبودند، ساختار سیاسی ما مانند انتخابات هم به گونه ای است که خیلی احزاب را به بازی نمی‌گیرد و بر بودن احزاب به عنوان یک ضرورت تاکید ندارد.

استانی شدن انتخابات مجلس می‌تواند ضرورت به کارگیری احزاب را به جامعه دیکته کند

وکیلی ادامه داد: از این رو استانی شدن انتخابات مجلس ساختاری است که می‌تواند احزاب و ضرورت به کارگیری احزاب را بر ما دیکته کند، به هیمن جهت استانی شدن برداشتن گام مقدماتی ضروری است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید دارد: استانی شدن انتخابات مجلس مقدمه تاثیرگذاری احزاب در فرایندهای سیاسی و اجتماعی بوده و این گام می‌تواند روند تاثیرگذاری نقش حزب را در جامعه سرعت می‌بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی