بازدید 1982

درخشش فلز زرد با تیره شدن چشم انداز اقتصادی جهان

قیمت طلا در اثر نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین که می تواند رکود اقتصادی جهان را بدتر کند، 1.15 دلار افزایش یافت و هر اونس 1311.26 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 09 February 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین که می تواند رکود اقتصادی جهان را بدتر کند، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت اما تقویت دلار سبب شده است تا این فلز گران بها در مسیر ثبت نخستین هفته کاهشی در 3 هفته گذشته قرار بگیرد.

هر اونس طلا با یک دلار و 15 سنت افزایش 1311.26 دلار فروخته شد. فلز زرد روز پنج شنبه به 1302.11 دلار، کمترین قیمت از 29 ژانویه رسیده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت: برای ملاقات با رئیس جمهور چین پیش از اول مارس (مهلت قرار داده شدت توسط دو کشور برای عقد توافق تجاری) برنامه ای ندارد. دو کشور یک وقفه 90 روزه در جنگ تجاری شان ایجاد کردند تا بر روی یک توافق کار کنند.

ارزش بازارهای بورس در جهان به علت ترس از سرعت گرفتن رکود اقتصادی در اروپا و بلاتکلیفی در تنش های میان آمریکا و چین به شدت کاهش یافت.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «برخی از شاخص های رشد به وضوح شاهد کاهش فعالیت های جهانی است و حجم مبادلات تجاری نیز (از این وضعیت) متاثر شده است. این موضوعات مردم را محتاط کرده و عامل تقویت طلا در سطح 1300 تا 1330 دلار شده است.»

کمیسیون اروپا نیز در روز پنج شنبه پیش بینی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو را به علت تنش های تجاری جهانی و چالش های داخلی، به شدت کاهش داد.

شارما ادامه داد: «مردم هنوز مطمئن نیستند که جنگ تجاری به چه مسیری کشیده خواهد شد.» تقویت دلار آمریکا نیز افزایش قیمت طلا را محدود کرده است.

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر 6 ارز مهم می سنجد، در اطراف بالاترین رقم دو هفته گذشته در نوسان است.

قیمت طلا از کمترین رقم یک سال و نیم پیش که در ماه آگوست ثبت شد، تاکنون حدود 13 درصد رشد داشته است. این افزایش ناشی از بی ثباتی بازار بورس، کاهش ارزش دلار و لحن ملایم فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بوده است.

اما تقویت دلار، که طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران تر می سازد، بهای طلا را به طور متوسط در هفته جاری 0.6 درصد پایین کشیده است.

ذخایر طلای، گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه برای پنجمین جلسه متوالی کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و طی این هفته بیش از یک درصد افت کرد که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 7 اکتبر به شمار می رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر