بازدید 7614
پیمانه اقتصادی؛

بازگشت سکه آتی فعلا منتفی است/ بدهی دولت به بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیاردی شد/ حجم مبادلات روزانه چین و آمریکا ۱.۵ میلیارد دلار است/ کشف ۴.۵ تن مرغ منجمد تنظیم بازار از یک مغازه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تورم روسیه در بالاترین سطح ۲ سال اخیر، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه نزدیک شد، ونزوئلا ۷۳ تن طلا به ترکیه و امارات فروخته است، صادرات گوشت مرغ به روسیه در مرحله نهایی گواهی بهداشتی است، بانک مرکزی لبنان با فروش دلار به دنبال خرید پوند لبنانی است، ۱۰ میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند و پایان هفته با کاهش ۲۰۰ تومانی دلار و یورو را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 08 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.        

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تورم روسیه در بالاترین سطح ۲ سال اخیر، سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه نزدیک شد، ونزوئلا ۷۳ تن طلا به ترکیه و امارات فروخته است، صادرات گوشت مرغ به روسیه در مرحله نهایی گواهی بهداشتی است، بانک مرکزی لبنان با فروش دلار به دنبال خرید پوند لبنانی است، ۱۰ میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند و پایان هفته با کاهش ۲۰۰ تومانی دلار و یورو را در بر دارد.


تورم روسیه در بالاترین سطح ۲ سال اخیر

برای نخستین بار در دو سال اخیر، نرخ تورم روسیه از سطح پنج درصد گذشت.  به نقل از بلومبرگ، مرکز آمار روسیه اعلام کرد نرخ تورم ماه ژانویه روسیه به یک درصد رسید که بالاتر از پیش‌بینی ۰.۸ درصدی بود. بدین ترتیب نرخ تورم دوازده ماه منتهی به ژانویه ۲۰۱۹ در روسیه از ۴.۳ درصد به پنج درصد رسید که بالاتر از نرخ تورم چهار درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور است.  هر چند که بانک مرکزی روسیه موفق شد عملکرد قابل قبولی در کنترل قیمت‌ها با توجه به کاهش شدید ارزش روبل در برابر دلار و رشد منفی اقتصادی در بازه زمانی ۲۰۱۳تا ۲۰۱۶ داشته باشد، اما نرخ تورم از سه ماهه پایانی سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته است به گونه‌ای که بانک مرکزی روسیه در گزارشی اعلام کرده است انتظار دارد نرخ تورم روسیه امسال به شش درصد برسد.  افزایش یک درصدی قیمت‌ها در ژانویه ۲۰۱۹ در شرایطی رخ داد که نرخ تورم روسیه در ژانویه سال گذشته ۰.۳ درصد و نرخ تورم برای ۱۲ ماه منتهی به آن تنها ۲.۲ درصد بود. بیشترین تورم مربوط به بخش خدمات است که نرخ تورم آن از ۰.۱ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۱.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. یکی از مؤثرترین عوامل افزایش نرخ تورم روسیه مربوط به لایحه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد بوده است. وزارت توسعه اقتصادی روسیه پیش‌بینی کرده است نرخ تورم روسیه برای سال ۲۰۱۹ در سطح پنج درصد باقی خواهد ماند، اما بانک مرکزی انتظار تورم شش درصدی را دارد. به گزارش ایسنا، کارشناسان معتقدند بانک مرکزی روسیه فعلاً نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد. نرخ بهره روسیه در حال حاضر ۷.۷۵ درصد است.

سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ ماهه نزدیک شد

روز پنج‌شنبه، در حالی سهام آسیایی با درخشش سهام استرالیا، به بالاترین سطح ۴ ماهه خود نزدیک شدند، که پس از گزارش ناامیدکننده مشاغل نیوزلند، دلار نیوزلندی سقوط کرد. حجم معاملات سهام در روز پنج‌شنبه، با تداوم تعطیلی بازار‌های چین به علت سال نو و نبود داده‌های اقتصادی مهم و قابل‌توجه، کمتر از روز‌های قبل بود. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۱ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح خود از اوایل اکتبر تا کنون رسید. این شاخص به شکل مداوم از اوایل ژانویه تا کنون که فدرال‌رزرو لحن خود را در مورد سیاست‌گذاری مالی خود و افزایش نرخ بهره، تغییر داد، در حال رشد است. با گمانه‌زنی‌ها در مورد تسهیل سیاست‌گذاری مالی بانک مرکزی استرالیا، شاخص سهام این کشور ۱.۲ درصد جهش کرد. همچنین رییس بانک مرکزی استرالیا در سخنرانی اخیر خود، از مواضع قبلی خود در مورد افزایش نرخ بهره، دور شد. نیکی ژاپن ۰.۶ درصد افت کرد. اما گویا حال‌وهوای مثبت بازار‌های آسیایی نتوانست به اروپا برسد؛ چراکه داده‌های تاجران این قاره نشان می‌دهد شاخص‌های سهام در مقادیر پایین‌تری کار خود را آغاز کرده‌اند. شاخص فوتسی انگلیس ۰.۲ درصد در ابتدای معاملات افت کرد.

بازگشت سکه آتی فعلا منتفی است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل و قوانین معاملات ارز مربوط به بانک مرکزی است و بازار نقدی ارز در بازار پولی کشور راه اندازی می‌شود؛ در این مسیر سازمان بورس، بورس تهران و فرابورس کنار بانک مرکزی هستند، اما قرارداد آتی ارز در بازار سرمایه راه اندازی می‌شود.  وی با اشاره به رشد بازار سرمایه طی چهل سال گذشته، در خصوص دستاورد‌های چهل ساله بورس گفت: در چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی بازار سرمایه کشور از حیث کد‌های سهامداری رتبه هشتم در جهان را کسب کرده و ابزار‌های جدیدی به این بازار اضافه شده است به نقل از صدا و سیما، شاپور محمدی  در خصوص راه‌اندازی مجدد معاملات آتی سکه نیز گفت: زمانی که قیمت مرجع سکه با ثبات باشد و بازار پول کشور قیمت را قبول کند بورس کالا آمادگی ازسرگیری معاملات را دارد، اما قیمت مرجع هم اکنون از نوسان قابل ملاحظه‌ای برخوردار است در نتیجه نمی‌توان زمان مشخصی برای راه اندازی معاملات آتی سکه در بورس کالا مشخص کرد.  رئیس سازمان بورس در خصوص راه‌اندازی بورس بین الملل در مناطق آزاد نیز گفت: راه اندازی این بورس نیازمند دستورالعمل و آیین نامه است. این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین در دولت بررسی شده و پس از تصویب، نحوه راه اندازی آن در شورایعالی بورس مطرح می‌شود.

ونزوئلا ۷۳ تن طلا به ترکیه و امارات فروخته است

یک نماینده اپوزیسیون در مجلس ملی ونزوئلا اعلام کرد دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور سال گذشته بدون کسب موافقت مجلس، ۷۳ تن طلا به ترکیه و امارات متحده عربی فروخته است.  کارلوس پاپارونی در یک کنفرانس خبری بدون این که مدرکی ارائه دهد اظهار کرد: از این مجموع، شرکت سرمایه گذاری "نور کپیتال" در ابوظبی ۲۷.۳ تن و یک شرکت ترکیه‌ای ۲۳.۹ تن طلا را خریداری کرده‌اند.

صادرات گوشت مرغ به روسیه در مرحله نهایی گواهی بهداشتی است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمام واردات و صادرات محصولات کشاورزی براساس گواهی بهداشتی کشور‌های مبدا و مقصد انجام می‌شود، گفت: با انجام تحقیقات آزمایشگاهی مرغ ایران برای صادرات به کشور روسیه به مرحله نهایی گواهی بهداشتی این ۲ کشور رسیده است. /ایرنا

بانک مرکزی لبنان با فروش دلار به دنبال خرید پوند لبنانی است

«الجدید» رییس بانک مرکزی لبنان گفت: بانک مرکزی این کشور از زمان شکل گیری دولت جدید اقدام به فروش دلار در بازار‌های محلی به منظور خرید پوند لبنانی کرده است. در همین حال، رهبران لبنانی هفته گذشته نسبت به دولت اتحاد ملی بعداز تقریبا ۹ ماه اختلاف سیاسی بر سر چگونگی تقسیم مقامات وزارت کابینه به توافق رسیدند. همچنین «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان گفت: اصلاحات کلیدی باید در حال حاضر در لبنان که به شدت مقروض است اعمال شود که سال‌ها به دلیل رشد اقتصادی ضعیف آسیب دیده و به یکی از بدهکارترین کشور‌های جهان تبدیل شده است. پوند لبنانی در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از دو دهه رسیده است. بعد از شکل گیری دولت جدید، دلار در بازار محلی لبنان بمنظور خرید پولند لبنانی و نیز حفظ قدرت نقش ارز ملی در پس انداز برای فروش عرضه شده است. به نقل از ایبنا؛ بر پایه این گزارش، موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد که دولت جدید لبنان نقش مثبتی را برای رتبه اعتباری لبنان به دنبال کمک برای تزریق ۱۱ میلیارد دلار در قالب یک بسته حمایت بین المللی ۵ ساله که در سال گذشته ارائه شد را دارد. موسسات بین المللی و دولت‌های خارجی متعهد به حمایت از لبنان عمدتا در قالب وام‌های امتیازی شدند و خواهان اطلاحات دولت برای قرار گرفتن فاینانس‌های دولتی در مسیر پایدار هستند.

بدهی دولت به بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیاردی شد

آمار‌های جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد مجموع بدهی‌های دولت به بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری نسبت به اسفند سال گذشته ۴۸.۲ درصد افزایش پیدا کرده و از ۲۷ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. از سوی دیگر بدهی دولت به بانک مرکزی در ماه مذکور نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز با رشد ۳.۶ درصدی از ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید. بر اساس این آمار، میزان بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در آبان‌ماه سال جاری به ۲۷ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به بدهی این بخش در اسفند سال گذشته که حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده، ۴.۳ درصد افزایش یافته است. بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به بانک مرکزی در آبان‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۹ درصد افزایش پیدا کرده است؛ به طوریکه این بدهی در آبان سال گذشته ۲۴.۷ هزار میلیارد تومان بوده است. /ایسنا

واردات ذرت شیرین ۴ میلیون دلاری شد

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۴ هزار و ۶۲۲ تن ذرت شیرین پخته شده، بخارپز یا یخ زده از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم ذرت شیرین به کشور ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۶ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۱۷۷ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۵۲۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. براساس این گزارش ذرت شیرین از کشور‌های تایلند، چین، لبنان و مجارستان وارد ایران شده است. به نقل از میزان؛ بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات ذرت شیرین از کشور تایلند به حجم بیش از ۳ هزارو ۹۴۴ تن و به ارزش ۳ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۵۱ دلار بوده است.

۱۰ میلیون خودرو بیمه شخص ثالث ندارند

معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه همه وسایل نقلیه، باید بیمه شخص ثالث داشته باشند، گفت: حدود ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون آن، فاقد بیمه هستند. وی یادآور شد: کسانی که تا کنون وسیله نقلیه خود را بیمه شخص ثالث نکرده اند، از این پس می‌توانند از طرح جدید بیمه راننده‌محور استفاده کنند که این طرح تا پایان امسال، اجرایی می‌شود.  امینی در خصوص اختلاف قیمت در بیمه شخص ثالث گفت: این اختلاف ناشی از داشتن تصادفات وسیله نقلیه است و اساس قیمت بیمه وسیله نقلیه، برای همه بیمه گران یکسان است. /شبکه خبر

پایان هفته با کاهش ۲۰۰ تومانی دلار و یورو

در بازار روز پنج شنبه، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا با نرخ ۱۱۵۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با قیمت ۱۱۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که این رقم نسبت به روز قبل، کاهش ۲۰۰ تومانی را نشان می‌دهد.  همچنین در بازار پایان هفته، هر اسکناس یورو نیز با افت قیمت همراه بود. به گونه‌ای که به نقل از سنا، هر اسکناس یورو با نرخ ۱۳۵۵۰ تومان در صرافی‌های مجاز خریداری شد و با کاهش ۲۰۰ تومان نسبت به روز چهارشنبه، به قیمت ۱۳۶۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این در حالی است که دیروز بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن،   قیمت ۸ ارز نسبت به روز چهارشنبه افزایش و قیمت ۲۷ واحد پولی دیگر از جمله یورو و پوند کاهش یافت. نرخ ۱۲ ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت بود.

حجم مبادلات روزانه چین و آمریکا ۱.۵ میلیارد دلار است

سفیر چین در آمریکا حجم مبالادت روزانه دو کشور را ۱.۵ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: روزانه ۱۴ هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور از طریق هواپیما تردد می‌کنند.  'چوی تیانکای' روز پنجشنبه در نشست چهلمین سال تاسیس روابط دیپلماتیک چین و آمریکا و سال نو چینی در واشنگتن افزود: حجم تجارت دو کشور که در سال ۱۹۷۹ میلادی ۵ میلیارد دلار بود در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۸۰ میلیون دلار رسیده است. به گفته وی در طول ۴۰ سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده است سرمایه گذاری دو جانبه نیز از تقریبا صفر به بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. سفیر چین در آمریکا با اشاره به توسعه روابط دو کشور در همه حوزه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲۷ شهر و ۵۰ استان دو کشور، قرارداد خواهر خواندگی با یکدیگر دارند. چوی با اشاره به جنگ تجاری دو کشور در یک سال گذشته افزود: گزینه‌ای بهتر از همکاری و تعامل میان چین و آمریکا وجود ندارد و دو کشور باید در این مسیر گام بردارند تاریخ ثابت کرده است تنها همکاری منافع هر دو کشور را تامین کرده است.

دلار در بازار‌های جهانی صعودی شد

با انتشار آمار‌های ناامید کننده از وضعیت اقتصادی رقبای مهم دلار، ارزش این ارز در مدار صعودی قرار گرفت.  به نقل از مارکت واچ، پس از آن‌که فیلیپ لووه، رئیس بانک مرکزی استرالیا اعلام کرد این بانک سیاست پولی خنثی را اتخاذ خواهد کرد، ارزش دلار استرالیا در برابر همتای آمریکایی آن ۰.۰۴ درصد کاهش یافت و هر دلار آمریکا به ۱.۴۰۸۳ دلار استرالیا رسید. به جز بانک مرکزی استرالیا، عامل دیگری که باعث تقویت ارزش دلار در بازار شد، اعلام خبر دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی تا پایان ماه جاری میلادی بود.  در خبر دیگری که معاملات ارزی را تحت تأثیر قرار داد، جانت یلن، رئیس اسبق بانک مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: بانک مرکزی آمریکا می‌تواند در صورتی که کاهش رشد اقتصادی جهان ادامه داشته باشد، کاهش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهد.  شاخص دلار که نرخ برابری ان در مقابل شش ارز مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۹۶.۳۸۱واحد رسید. پس از آن که گزارش جدید از وضعیت تجاری آمریکا مشخص کرد کسری بودجه این کشور در ماه نوامبر ۱۱ درصد کاهش یافته است، ارزش دلار در برابر یورو به میزان ۰.۰۲ درصد تقویت شد به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۳۶۵ دلار مبادله شد.  دلار در برابر پوند انگلیس نیز پیشروی کرد و هر پوند با ۰.۰۶ درصد کاهش قیمت به ازای ۱.۲۹۳۷ دلار مبادله شد تا بار دیگر از سطح ۱.۳۰ دلار فاصله بگیرد.

عیدی کارمندان قبل از ۲۲ بهمن واریز می‌شود

به نقل از شبکه خبر، محمدباقر نوبخت گفت: پیش‌تر قرار بود عیدی کارمندان دولت اعم از شاغلان، بازنشستگان، لشکری و کشوری،  به همراه قوه قضاییه و قوه مقننه در انتهای بهمن با حقوق بهمن ماه پرداخت خواهد شد؛  اما در هماهنگی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه‌دار کل قرار است که قبل از ۲۲ بهمن، یک میلیون تومان عیدی را به حساب همه کارمندانی که مشمول هستند،  واریز کنیم.

کشف ۴.۵ تن مرغ منجمد تنظیم بازار از یک مغازه

رئیس­ گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی گفت: امروز با گزارش‌های مردمی رسیده به بازرسان اصناف بیش از ­۴ و نیم تن مرغ منجمد تنظیم طرح بازار که در مغازه‌ای در منطقه عبدل آباد تهران دپو شده بود ­شناسایی و توقیف شد. ­بهروز طالبیان افزود: این واحد صنفی دارای یخچالی با حجم ۱۰ تن است که امروز موجودی این یخچال با حضور مقامات قضایی دادستانی تهران، تعزیرات حکومتی، ­ بازرسان اصناف و کارشناسان جهاد کشاورزی کشف و ضبط شد. وی ادامه داد: این واحد صنفی تحت پوشش شبکه توزیع مرغ مصرف خانوار نبوده و مرغ نرخ دولتی را با نرخ آزاد به رستوران‌ها و اغذیه فروشان می‌فروخت. طالبیان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد: این واحد ­صنفی توسط مراجع قضایی پلمپ شد و متخلفان دستگیر شدند. ­
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
اما قسمت جالب این احتکار ها اون جاییه که اصلا بهش اشاره نمی کنند که یکنفر چگونه وبا چه رابطه ای چندین تن مرغ وگوشت را احتکار می کند
چرا محتکرین و سودجویان که ارزاق عمومی را بنفع خود مصادره میکنند اعدام نمی شوند .آیا جرم این افراد در شرایط تحریم های ظالمانه غیر از اعدام انقلابی چیز دیگری میتواند باشد!الان اینها همدست چه کسانی در خارج از کشور هستند؟
جو میدید چرا. 4.5 تن ی نیسان مرغه دیگه. تو همه مغازه ها هست. در حد تیتر تابناک نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
چه جالب. یعنی تو همه مغازه ها الان 4.5 تن مرغ هست و بازم گرونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهتره اندکی تامل داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
تو سهر ما بار خاور ۴تن هست و نیسان ۱۷۰۰,,کیلو تا۲۰۰۰
سکه آتی ؟!! خخخخخخخ . همون پارسال که گذاشتین تو بورس همه دیدیم بورس جونتون چطور سکه رو برد بالای 5 میلیون . دوباره سکه آتی بذارین تو این بورس تا اینبار ببردش بالای 20 میلیون .
(صادرات گوشت مرغ به روسیه در مرحله نهایی گواهی بهداشتی است) : توی این اوضاع جنگ بزرگ اقتصادی کشور این صادرات خیانت محض و یا حماقت محض می باشد. وقتی قرار نیست در قبالش دلار یا یورو دریافت کنیم این صادرات چه معنی میده.
نكنه اين گوشت هايي كه وزير جهاد كشاورزي گفته " حداقل خوبه كه داريم " همين گوشتهاي مرغ احتكار شده است . گوشتي كه باشه و بدست مردم گرون برسه به چه دردي مي خوره جناب وزير؟ اونوقت تو اين بازار آشفته ، شما مرغ به روسيه صادر مي كنيد!!!! . پول دريافتي از روس ها رو خرج چه كاري مي كنيد مهمتر از سير كردن شكم مردم ؟
حاکمیتی که تمرکز قدرت ندارد در همه زمیته ها ندارد.کافی است شما در یک کشور غربی بدون بیمه رانندگی کنید تا چوب توی آستین شما کنند در کانادا ۶ ماه زندان و ۲۰ هزار دلار جریمه دارد حالا ما در وادار کردن مردم عاجزیم و پس از کشته شدن کسی در تصادف کاسه گدایی به دست می گیریم که از محکومان دیه که در کشورهای دیگر جنایتکار به حساب می ایند حمایت کنید.
حداقل این شخص احتکارچی که در شرایط فعلی
که کم از جنگ ندارد را به سیما بیاورید
تا ملت مشاهده کنند و درس عبرتی شود
«ما یک شکاف عمیق طبقاتی بین مردم داریم یک نفر آن قدر دارد که نمی داند چه بکند و یکی آن قدر ندارد که نمی داند چه بکند.»
عده ای در ایران ،در هر شرایطی خیانت به ملت ،و کشور میکنند ، یکی با احتکار گوشت ‌و مرغ تنظیم بازار ،و یکی هم با صادر کردن دام ،و طیور ؟ چه با مجوز ،و چه بصورت قاچاق ، چونکه اکنون در همه گسترهٔ ایران یک حالت روانی کمبود ،گوشت ،و مرغ احساس میشود ؟ گرانی این مواد غذایی باعث نا امیدی مردم میشود ،،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر