بازدید 15865
عذرخواهی نماینده تهران از مردم بابت گرانی ها؛

احتمال سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس وجود دارد/ حقوق نماینده را قطع کنند تا درد مردم را درک کنند

گرانی‌ها آنقدر در بازار‌های مختلف زیاد شده که صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورده است؛ اما آنچه بیش از هر چیز دیگری، باعث آزار مردم در این شرایط می‌شود، مشخص نشدن دلیل گرانی‌ها و پاسخگو نبودن مسئولان است؛ در واقع هیچ کس حاضر نیست هزینه این اوضاع را پرداخت کند.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 12 February 2019

احتمال سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس وجود دارد/ حقوق نماینده را قطع کنند تا درد مردم را درک کنندگرانی‌ها آنقدر در بازار‌های مختلف زیاد شده که صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورده است؛ اما آنچه بیش از هر چیز دیگری، باعث آزار مردم در این شرایط می‌شود، مشخص نشدن دلیل گرانی‌ها و پاسخگو نبودن مسئولان است؛ در واقع هیچ کس حاضر نیست، هزینه این اوضاع را پرداخت کند.

به گزارش «تابناک»؛ این وضعیت صدای نمایندگان مجلس را نیز درآورده است، به گونه ای که در همین چند روز گذشته، برخی از آنها خواستار قطع پرداخت حقوق به نماینده ها و وزرای دولت شده اند تا شاید در این اوضاع آنها قدری از مشکلات مردم را درک کنند.

احمد مازنی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: متأسفانه مشخص نیست، منشأ این وضعیت کجاست و کسی هم در این باره پاسخگو نیست و میزان تأثیر عوامل مختلف در این باره نیز مشخص نشده است.

این نماینده مجلس گفت: در روزهای گذشته، میزان افزایش نرخ ارز قدری کنترل شد و قیمت ارز از حدود 20 هزار تومان به نزدیک 10 هزار تومان رسیده است؛ اما همین وضع هم مطلوب نیست و باز هم خیلی گران است. با این حال؛ هرچند قیمت ارز پایین آمده، قیمت ها در بازار همچنان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: در مجلس صحبت هایی با برخی نمایندگان شده تا برای این موضوع فکری شود. پیشنهاد من این بود که وزرای مرتبط با موضوع اقتصادی از جمله دژپسند، حجتی، رحمانی، حجتی و رئیس کل بانک مرکزی را دعوت کنیم و اگر هم لازم شد، از رئیس جمهور در این باره سؤال کنیم.

رئیس کمیسین فرهنگی مجلس افزود: معاون اول رئیس جمهور هم می تواند به مجلس بیاید و در این باره توضیح دهد. معلوم نیست، چرا سؤال از رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم به تابو تبدیل شده است؟! سؤال از رئیس جمهور به معنی بی کفایتی نیست. همین چند وقت پیش، روحانی به مجلس آمد و به پرسش ها پاسخ داد. نماینده ها هم قانع نشدند، ولی اتفاقی هم رخ نداد.

همان روز ما به روحانی گفتیم این حرکت، گام بزرگی در راستای ایجاد دمکراسی در کشور بود. ما باید استقبال کنیم از این موارد و به اعتقاد من، باید دولت به همه موارد جواب دهد و من به عنوان نماینده مجلس وظیفه دارم که سؤال کنم و این کار را اکنون از طریق رسانه می کنم و از طریق مجلس نیز رسما سؤال خواهیم کرد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: اگر ما نمایندگان مردم و خود مردم دقیقا متوجه شویم همه مشکلاتی که ناشی از فشار خارجی است در مقابل آن کوتاه نمی آییم و آماده ایثار و فداکاری هستیم و اوضاع را تحمل می کنیم و می توانیم کاری کنیم که فشار متوازن به همه وارد شود. اگر قرار است حقوق کارگران قراردادی و حقوق معلمان را ندهند، حقوق نماینده مجلس را هم ندهند. یک ماه حقوق نمایندگان مجلس را قطع کنند تا نماینده بداند کارگر چه می کشد. یک ماه حقوق وزیر را قطع کنند، یا 10 درصد آن را بدهند تا وزیر بداند به دلیل کمبود بودجه چه فشاری به زیردستان آنها وارد می شود.

در واقع باید در کنار کشف حقیقت، توازن و عدالت هم رعایت شود. نباید در داخل ما تبعض آمیز رفتار کنیم، باید در تحمل فشارها هم ما با هم برابر باشیم. الان در کشور ما برعکس است؛ به مسئولان خوش می گذرد و مردم زیر بار فشار اقتصادی هستند. من به سهم خودم بابت گرانی ها از مردم عذرخواهی می کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۵
باز همين كه جنس تو بازار هست خدا رو شكر.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
تو بازار همیشه جنس است. صحبت اینکه روش نوشته هرکیلو هزار یا میلیون یا یک میلیارد تومن. این شکرش از کجا میاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
آقا این دو قرون حقوق ما رو هم بدین به پزشکی که 300 میلیون تومن درآمد ماهانه داره ولی باز هم پروتز تقلبی تو بدن بیمار قرار
میده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
فقط آمار تعداد نمایندگانی که خودشونو به شرکت نفت منتقل کردن اعلام کنید تا بدونیم به کی رای ندیم.
خیلی خوش میگذرد تو هم الکی ناراحت نباش چون خوش نمیگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
فرزندان خود را به رشته پزشکی بفرستید تا فقر از شما و کل طایفه تان خارج شود زیرا درآمد هر پزشک مساویست با درآمد یک کارخانه. البته فقط تو ایران اینجوریه.
عذرخواهی برای مردم نون و آب نمیشه

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند, چون به خلوتمی‌روند (زمان رای گیری)آن کار دیگر می‌کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
وقت رای گیری که میرسه دوباره شروع میشه دعواهای زرگری
به قول اون بنده خدا میگفت چطور میشه که یه نفر چند میلیارد خرج میکنه که بره مجلس اونوقت به گفته خودشون بالاترین حقوق مجلس 12 میلیون تومان هستکه طی چهار سال هم مبلغ هزینه ورود به مجلس هم در نمی یاد
سال دیگه مردم به هیچ نماینده ای رای نخواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
دقیقاً بهترین کار همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اول صف شناسنامه بدست واستادی الکی نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اون تعدادی هم که رای می دن به افرادی رای می دن که سال 90 رای دادن و اون مجلس اومد و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
10نفرهم که رای بدن نماینده انتخاب میشه
تا زمانی که ارزش ریال 50 درصد رشد نداشته باشد؛ یا حقوق و مزایا 50 درصد افزایش برای سال 98 نداشته باشد اینها همه اش سوپاپ اطمینان است و بس درست مثل وظیفه تکرار می کنم که بارها در مورد چتر حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و حقوق زیر 3 میلیون را از رسانه می شنویم ولی از پرداخت ها که حق مدیریت آن را می گیرند تکرار می کنم حق مدیریت در فیش حقوقی شان را می گیرند و برای کارمندان و کارگران ساده و کسبه و کشاورزان خرد است چیزی نمی شنویم .... الا به بدی و تناقص ...
عذرخواهی شما دردی از مردم دوا نمی کند. ناکارامدی دولت و مجلس است که به این گرانی ها دامن زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
و البته صد معضل و بدبختی دیگر
منشا ان خود دولت در درجه اول و در درجه دوم شما مجلس هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
یعنی دیگر نهاد ها بی تقصیر و بی گناه هستند!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دولت و مجلس 50 درصد مقصرند
در عمل خیلی قشنگه ولی حیف خیاله !!!!!!
زیاست جمهورس است یا پادشاهی که محلس جرات سوال کردن هم ندارد.
حرفهای پوپولیستی
این نماینده واقعا اگه میتونه کاری بکنه چرا نمیکنه؟؟!!!
اختیارات نماینده ها مگه چقدر؟؟!!!
اگه نماینده ها متحد و یک صدا که البته هیچ وقت اینطور نخواهد بود هم وارد عمل بشوند و کل دولت را زیر سوال ببرند مگه چی میشه اخرش؟؟!!
تو را خدا یکی جواب سوالات من را بده
احقاق حقوق مردم از وظایف نماینده است ولی نمیشه و نمیزارن
باز هم متاسفم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
عزیزمن شما فکر می کنی خود دولت چه کاره هست؟
نماینده گرامی حقوق نمایندگان را قطع نکنید انان برای حقوق های نجومی نماینده نشده اند بلکه فقط برای رضای خدا وخدمت به ملت وکشورکمر همت بسته اند حقوق انها را مثل بنده کارشناس بازنشسته بمیزان دریافتی ماهیانه یک ملیون وهفتصد تومان کاهش دهید تا درد ورنج مردم را با تمام وجودشان درک کنند اگر وجدان واحساس نسبت به هموطنان خود داشته باشند لطفا منتشر کنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اخوی شما جماعت چرا اینقدر ساده لوح هستید؟شاید هم حق داشته باشید چون در ارقام و اعداد بالای چند میلیون تومان سیر نکرده اید.جهت اطلاع شما بعضی از این آقایان برای ورود به مجلس چند میلیارد تومان خرج می کنند تا 4 ساله 300 میلیون تومان حقوق بگیرند شما فکر می کنی این کار را برای حقوق 5 تا 7 میلیونی مجلس می کنند یا جریان فراتر از این حرف هاست؟.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
در تایید نوشته رضای عزیز که معلوم است سرد و گرم روزگار رو خوب درک کرده همین بس که نماینده قبلی شهر ما الان صاحب یک کارخانه آسفالت و یک کارخانه بتون آماده است که در واقع هر دوتا رو هدیه گرفته است
حقوق همه رو 3ماه قطع کنید تا ببینند مردم چه میکشند
چرا باید منخبین مردم همیشه عذر خواهی کنند کسانی عذر خواهی کنند که وقتی پشت تربیون قرار میگرند دو ساعت سخنرانی میکنند و ادعا دارند که چهارصد سال پیشرفت کردند . نظریه پردازان عذر خواهی کنند من قبول میکنم
چرا باید نماینده یک تافته جدا بافته باشد ؟ مگر نماینده در تبلیغاتش به خاطر رضای خدا کاندید نمیشود چرا بعد از امدن به مجلس همه نوع رانت و اختیارات به او میدهند ؟ چه سوء استفاده هایی قرار است از او کنند ؟ مگر ما رای میدهیم تا این افراد سوار ما شوند در این صورت فایده رای دادن چیست ؟ مگر نمیرود در مجلس از حقوق مردم دفاع کند ؟ یا قرار است از حقوق خود دفاع کند!
ببين حقوق نماينده رو فقط قطع نكنيم بيام حقوق تمام افراد مسول رو از بالاترين تا پايين ترين بدون اقماض و مردانه بزاريم پايه حقوق بعد يكسال نتيجه رو ببينيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
نماینده ای که چند میلیارد خرج می‌کنه که در کل دوره نمایندگی اش نیم میلیارد حقوق بگیره. قطعا بدون حقوق هم سرو کله میزنه به کارش ادامه بده.
هی میگیم جنگ اقتصادی جنگ اقتصادی، آقا تو جنگ چرا یه نفر حقوقش باشه ماهیانه ۱۰ میلیون یه نفر ۲ میلیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
برادر عزيز وقتي ما مي گوييم دولت اشرافي است همين است آن حقوقشان و اين سبد كالايشان آقاي نوبخت و آقاي روحاني سه ساعت در صف گوشت بماند تا يك كيلو استخوان بدهند بعد از سه ساعت نرسد چه حالي پيدا مي كنند و اين بود كليد روحاني مردم با اين كليد همه چيز را قفل خواهم كرد واحتمالا معنايش اين بوده مردم نفهميدند
بهترین راه دولت و مجلس استعفا بدهند تا مردم یک تصمیم درست و حسابی اتخاذ نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
دولت یک چیز ولی مجلس هیچ کاره است......مردم هم تصمیم بگیر باشن فوق میتونن نماینده از طرف خودشون تعیین کنن
که همون مجلس میشه
وقتی انتخاب براساس حذب و پول و قولهای الکی و شخصی باشه همین که هست
برخی از نماینده ها از ارتباطاتی که دارن سوء استفاده می کنن، و حتی نیازی به حقوقشون ندارن.
کاش نطارت بیشتری به عملکرد نمایندگان مخصوصا دارایی های خودشون و فامیلشون و دوستان نزدیکشون می شد.
در وضع اقتصادی فامیل و دوستان نماینده شهر ما نسبت به قبل از نمایندگیش تفاوت زیادی ایجاد شده، فامیل هاش صاحب کارخونه شدن و شغل های زیادی را تصاحب کردن.
متاسفانه حتی برخی از نماینده ها برای خودشون شبکه ساز می کنن و حتی مدیر منصوب می کنن تا بتونن حتی بعد از اتمام دوره نمایندگیشون در قدرت باشن.
باید نظارت خیلی بیشتری بشه و برخورد جدی و شدید هم انجام بشه.
رئیس کمیسین فرهنگی مجلس افزود: همین چند وقت پیش، روحانی به مجلس آمد و به پرسش ها پاسخ داد. نماینده ها هم قانع نشدند، ولی اتفاقی هم رخ نداد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
میگم دیگه
مجلس که نماینده های همین مردمن اگه بخوان هم نمیتون
اگه صادقی ب حرف و عذر خواهی

استعفا بده
در نتیجه سوءمیریت فاجعه بار مدیران و مسولین دولت و مجلس است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 300 تا 600 درصد افزایش قیمت داریم و ان وقت میگویند تورم 20 الی 35 درصد است
مردم این نماینده ها را انتخاب کردند که فقط با هم بگویند تکبیر و تقدیر
هیچ کدام از این نماینده ها راهکار درستی برا حل مشکلات مردم ندارند.هر چی شرکت تعطیل شده ولی نماینده ها عین خیالشون نیست.براشون بیکاری و فقر مردم مهم نیست فقط گروه هایی که بردنشون تو مجلس را راضی کنند کافیه.این کشور واقعا باید به شکل اصولی ساختارش را درست کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
اشتباه لایک کردم
متاسفم
نمیتونن و نمیزارن که نمایندهها کاری بکنن وگرنه این دسته حداقل برای رای اوری برای اینده باید مردم را ببینن
قباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
نتیجه رای دادن از روی لیست بهتر از این نمیشه!!!!!
مهدی
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
نمایندگان انتخاب شده را مردم انتخاب کردند و مشکل همین جاست.
نمایندگان را بدون غربال کردن مردم با شفافیت انتخابات باید انتخاب کنند.
همین بعد از چند ماه متوجه گرانی شدید
به خاطر انتخابات حرف پوپولیستی نزنید.
گفتن واقعیت جامعه که سانسور نداره تابی جون ؟؟! قبلا با مرام تر بودی ؟
دلیل اصلی گرانی انتقامگیری جناح های سیاسی است اما دولت موظف به دفاع از حقوق ملت بود که متاسفانه آنرا فدای پیشبرد اهداف سیاسی کرد و تورم 500 درصدی را بر دوش محرومین گذاشت
ریس جمهوری که در تعطیلات نوروزی سال قبل به سر می برند اصلا نمی دانند چه به چی است
نمایندگان هم به فکر خودشان
ملت هم در نابسامانی
تحت یک عنوان که پول نمیگیرن تحت عناوین مختلف پول میگیرن فک کردین حقوقشو قطع کنن چی میشه کارانه میگیره پاداش میگیره اضافه کار میگیره و ... فکر نکنین حقوقو قطع کنن چیزی میشه
وقتی مدیران اقتصادی برنامه اجرای انها به ضرر مردم فعلا اول راه هست
ريس محترم سازمان برنامه وبودجه روز ١٩ بهمن اعلام كرد
با تمام مشكلات عيدي كاركنان دولت تا قبل از ٢٢ بهمن به حساب مشمولين قانون واريز ميشود


امروز ٢٣ بهمن است و اقدامي نشده


چرا كاري را كه نميشود انجام بشه را قول ميدهيد
اين بيانات بدون پشتوانه عامل ناراحتي مردم است نه تخريم هاي ظالمانه
چه كسي مي خواهد حقوق اينها را قطع كند مدير كه حقوق خود را قطع نمي كند پايين دست هم قدرت ندارد مردم سال ديگر به اين نماينده ها راي ندهند نماينده جديدي انتخاب كنند آن موقع خود به خود حقوقشان قطع خواهد شد
سلام حرفها همه قشنگ هستند اما هر چقدر هم که قشنگ باشند برای کارگر مخصوصا کارگران عزیز و زحمت کش که واقعا در حقشون اجهاف شده و میشه و کارمندان به خصوص قشر بازنشسته نه زندگی میشه نه هیچ دردی را دوا می‌کنه نماینده عزیز ما عمل میخواهیم نه حرف اگر به سرای باقی حساب و کتاب اعتقاد دارید یا علی
کاملا مشخصه دولت مدیون اصلاح طلبان است و مجلس هم دست اصلاح طلبان . بنابراین کسی نیست که به دولت گیر جدی بده . نهایتش یه استیضاحه
این ها نماینده ملت نیستند
ملت را از گرسنگی دارد می کشد

ایران همه چیز دارد اما در اختیار دولتی ها و عوامل انها است ملت حتی حق کولبری را هم ندارد
یعنی حقوق نماینده ها رو قطع کنن حقوق دیگه و کاسبی دیگه ای ندارن .اونا اصلا نیاز به این حقوق ندارن
آکثریت نمایندگان مجلس بازنشسته هستند ایا میشود حداقل حقوق بازنشستگی انرا بعنوان حمایت از فقرا در صندوقی که بتوان از این حمایتها نظارت نماید
چرا از رئیس جمهور سوال کنند؟ رئیس جمهوری که قدرتش از یک فرمانده و یا یک امام جمعه کمتر است چرا باید پسخگوی اعمال دیگران باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
سطحی نگری دیگه بسه... اگه اختیاراتش اینقدره چطور تونست برجام رو بر ملت تحمیل کنه!!! چرا اینقدر تلاش کرد برای ریاست جمهوری.. چرا بر خلاف صحبت رهبری بعد ازپاره کردن برجام از طرف
آمریکا بازم ادامه داد.. سادگی مردم پدر مملکت رو در
آورده
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
شما ها خیلی خوبین رییس جمهوری که این قدر قدرت
انتخاب نداره اشتباه می کنه موقع نتخابات وعده میده کار رییس جمهور شده فقط 2 پهلو و نصیحت کردن انگار وظیفه منه در زمینه اقتصادی پاسخ گو باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
حتما من شخص عادی پول نفت را می ریزیم تو بازار و سرکوب ارزی برای ۵ سال و یا نرخ سودها را من تعیین می کنم یا من مجوز می دهم برای صادرات و
......واردات و
سلام
۱- به قدر ۴۰۰ سال پیشرفت کردیم!
۲-در کشاورزی خودکفا شده ایم و تمام الان و حبوبات رو وارد میکنیم (از نشانه های اون اذعان خود دولت به تخصیصی ارز جهانگیری است)
۳-به تازگی اعلام شده غیر نفت در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی ۲۵۰۰ درصد در دوران تحریم رشد داریم اما کو ارز!!
۴-جلوی صادرات نفت ایران رو کسی نمیتونه بگیره اما تو ۳ ماه رسیدیم زیر یک میلیون بشکه!!
۵-ارزش ریال رو ۴ برابر کاهش دادیم و میگیم خودم ۲۰ تا ۳۰ در صده!!
۶- کمیسیونهای فراوون در مجلس برای حقوق کارگر تشکیل میشه و پایه یک میلیونی حقوق میخواد بیست درصد اضافه بشه و به این شکل تمام مشکلات معیشتی حل میشه!!
۷-گوشت اینترنتی میشه!!
۸-انواع اختلاسها موسسات مالی ووووو
بحران آب بحرانهای اخلاقی افسار گسیخته

اگر ادامه بدیم مثنوی هفتاد من است و
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
"همین چند وقت پیش، روحانی به مجلس آمد و به پرسش ها پاسخ داد. نماینده ها هم قانع نشدند، ولی اتفاقی هم رخ نداد" الان مثلا با اینکار شق القمر کردن!!! خیلی واضح میفرمایند هیچ اتفاقی هم نیفتاد بفرمایید هشتادمیلیون رو سرکار گذاشتین
شما مطمئن هستید که زندگی وزرا ونمایندگن مجلس با حقوقشان گذران می شود ودرامد دیگری ندارند؟
واقعا جالبه تا وقتی که دلار بالا میرفت قیمتاهم بالا میرفت الان که دلار پایین اومده وقیمت دلارتقریبا ثابته بازم قیمتا روز به روز بالا وبالاتر میره پیدا کنید پرتقال فروش را؟
اها گفتم پرتقال یادم اومد از روزی که گفتن پرتقال شب عید ذخیره سازی شده قیمت پرتقال بیش از دو برابر شده مجددا پیدا کنید پرتقال فروش را؟؟
اقا شما سخن نگویید بازار متعادتر خواهد بود
زورمون به خرید بقیه میوه ها که نمیرسید یک پرتقال میخوردیم که اونم گرون کردن دیگه نمیتونیم بخوریم
علی برکت الله
اگر قرار است حقوق کارگران قراردادی و حقوق معلمان را ندهند، حقوق نماینده مجلس را هم ندهند.
داداچ حقوق نماینده ها رو 20سال هم ندن براشون مهم نیست این آسمون ریسمون بافتنها چیه.
مردم رای دادن که دیوار بین زن و مردها کشیده نشه.دولت هم نکشید.
یادمان باشد که تورم شامل یارانه نشده و حدود ۱۰ ساله همون ۴۵۵۰۰ تومنه باز چای شکرش باقیه!
این قدر پول دارن که 10سال حقوق نگیرند خبری از گرانی ندارند
درآمد برخی نماینده ها اینطرف آنطرف تامین میشود حقوق رسمی نیاز ندارند.
چه فرمایشاتی می فرمائید. مث اینکه نماینده های مجلس شیفته ی خدمت هستنا و نکنه فکر کردین تشنه ی قدرتن.

در ضمن انقد از اینور اونور به نماینده های میرسه که حقوق بینشون گمه. اتفاقی نمی افته دادا
این آقایان محترم نماینده مجلس و هیئت محترم دولت اگر نبودند بلکه وضع معیشت مردم بهتر از این بود من نمی فهم تحریم چه تاثیری در گرانی کاهو و ...دارد. همه چیز هست و به نظر می رسد ناکارامدی و عدم دلسوزی مسئولین نسبت به توده مردم این مشکلات را باعث می شود.گرانی دلار و ... بازی است.اصلاً تحریم تا کی؟! ما خیلی بدتر از زمان جنگ هستیم و قابل مقایسه نیست.
مجلس باید استیضاح و مهر عدم کارامدی را بر پیشانی روحانی بکوبد
نمایندگانی که فقط دو میلیارد دادن بیان تو لیست امید و یا نمایندگانی که هزینه های میلیاردی کردند بنظر شما اگر بگویند حقوقتان متناسب با حداقل حقوق است و یا اصلا حقوق نمیدهیم انصراف میدهند و یا دیگر نماینده نمیشوند و یا به مشکل بر میخورند ....؟؟؟ اصلا مگر عمده نماینده ها برای حقوق زحمت میکشند نه عموما تشنه خدمت هستند و بدنبال اجر اخروی و پاداش معنوی هستند .
شما هم دلتون خوشه ... مگه نماینده ها و وزرا زندگی شون با این حقوق های 6 تا 10 میلیونی میگذره..! پس چرا چند 100 میلیون برای انتخابات خرج میکنن؟
حقوق دیگه چیه؟
حاشیه خیلی پر سود تر از حقوق!
مقصر دولت است چرا حجم نقدینگی رو در دوزه خودش سه برابر کرد تا اکنون تاثیر خود را در گرانی مضاعف نشان دهد،
چرا گردش مالی سالم ایجاد نکرد، چرا با ابزار مالیات شکاف طبقاتی و فاصله غنی و فقیر را کنترل نکرد،
دو حالت دارد یا نادان بودند با ابزار دست دشمنان این مملکت؟
در هر صورت باید جوابگو باشند.
تا زمانی که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آزاد نشود و تا زمانی که همه پست و مقام ها محدود و مدت دار و زیر تیغ مجلس نباشند هیچ مشکلی حل نمی شود اگر قرار بود حل شود در این چند دهه می دیدم اما هر سال بدتر از سال قبل می شود.
دوستانی که مقصر را اصولگرایان یا اصلاح طلب ها یا حتی لیست امید و ... می دانند دل خوش سیری چند
تا وقتی ظلم و فساد ستیزی در جامعه توسط مسئولین به صورت واقعی احیا نشود و قاطعیت در سطح کلان دیده نشود مسلما نمیتوان با اجزای خرد و فاسد مانند گرانفروشان و کم فروشان برخورد قاطع نمود و در صورت احیای ظلم ستیزی حساب کار دست همه میاد و از طرفی مردم هم ذاتا رفتار بهتری خواهند داشت .....
الان به گونه ای شده رقابت در فساد و گرانفروشی ...هر کی میخواد عقب نمونه
یا به قولی "رطب خورده کی منع رطب کند" و این رطب خوردن ها باعث گستاخی اجزای خرد کشور شده

از طرفی چند وقت یش یکی از نمایندگان سخن از شعب ابوطالب کرده بود و باید در جواب گفت که در شعب ابوطالب تمام مسئولین از رسول اکرم (ص) تا سایرین در شرایط یکسان در کنار امت بودند نه در برج و پنت هوس و با حقوق های آن چنانی... حضرت رسول (ص) از شدت گرسنگی سنگ روی شکم مبارکشون می گذاشتند. .... کدامیک از مسئولین فعلی طعم شرمندگی مقابل اهل و عیال رو چشیده ؟کدامیک نگران اجاره خانه هستند؟
هر چه میکشیم از سوء مدیریت ها و بی کفایتی های مسئولین و""برخی"" مسئولین و نورچشمی های رانت خوار و رانت ده و منفعل در برابر فسادها است کمابیش ..... بلانسبت مسئولین درستکار

اگر کفایت بود الان اکثر نیازهای داخلی را تولید میکردیم و بسیار هم صادر میکردیم و ارزش پولمون هم بسیار بیشتر بود.... ولی متاسفانه الان هم هیچ برنامه ای برای انقلاب صنعتی نداریم....اصلا مگر برخی ها اجازه میدهند که منافعشان که در قاچاق گسترده کالا به کشور است به خطر بیفتد؟ خدا از مفسدین و رانت خواران و قاچاقچیان کلان نمیگذرد ....کمر مردم شکست

خداشاهده سال 79 از ترکیه در حد چند طاقه پرده ای و چند بسته لی و غیره خریدم با اتوبوس بیارم که در مرز ماکو ،اتوبوسیه گفت 50 هزار تومان میگیرم براتون رد میکنم ...گفتم نه .... پیاده کردم در مرز 600 هزار تومان گمرکی دادم و آوردم ایران .... که حلال باشه ... وچون دیگه قانونی حق نداشتم بیارم نرفتم ولی سمت قاچاق نرفتم ..... من و امثال من بسیارند در این کشور که میخواهند قانون مدار و حلالل وار زندگی کنند ولی یک عده متاسفانه کشتی کشتی قاچاق .... چجوری میشه آخه؟؟!!!!

تا وقتی سود در احتکار ملک و مسکن و دلار و سکه و قاچاق کالا است و بانک ها هم به جای سرمایه گذاری در تولید به کارهای دیگر میپردازند مطمئنا کسی رغبت به تولید و کار و تلاش نخواهد داشت ....

مسئولان عزیز ، ما نیاز به انقلاب صنعتی داریم .... انقلاب واقعی نه گذرا و یا بی برنامه ...نیاز سنجی و ایجاد صنعت در هر مورد نیاز به همان میزان نیاز ...نه اینکه مثل دهه 70 همه هجوم ببرن به تولید پفک و کیک و کلوچه و الان لنگ خیلی چیزای دیگه باشیم

تابناک ،باز درج نکن ....باز نزار درد ملت به گوش مسئولین برسه
پنج وشش نماینده رااعدام کنیدمابقی حساب کاردستشان میایدومشکلات کشورحل میشود
دوماه حد اقل حقوق را به اقایان بدهند شاید شاید کمی متوجه اوضاع بشوند ..............هر چند که همه اقایون وفک وفامیل برای چند نسلشون بارشون را بستند .............چند سال هم حقوق نگیرند اب از اب تکان نخواهد خورد.............
اتفاقا مصوب اصلی این گرانی در کشور رییس جمهور اسبق کشور آقای احمدی نژاد و مجلس شورای اسلامی است در زمان و دوره زمامداری ایشون بود که برای اولین بار دولت قیمت ارز را دو نرخی اعلام کرد و مجلس هم موافقت فرمودند و هر مدتی یکبار خود این آقایون قیمت نرخ ارز را در بازار آزاد بالا میبرند تا به بهانه افزایش نرخ ارز قیمت ارز دولتی را هم بالا ببرند و از جیب مردم بیچاره کسری بودجه را تامین کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دولت محمود احمدی نژاد بدی زیاد داشت، اما خداوکیلی دودوتای اقتصاد آدم چهارتا می شد، حداقل کلی خونه ساخت و به مردم تحویل داد حتی بی کیفیت ولی یه کاری انجام داد، خدایی جلوی مصرف بی رویه بنزین رو با کارت سوخت گرفت و چقدر توی کاهش قاچاق بنزین نقش موثر داشت، یقینا دولت احمدی نژاد مثل دولت هاشمی مثل دولت خاتمی و ... ایراداتی داشت اما توجه کن عزیز برادر داشت، اگر شما یه خونه بسازی و بفهمی که ایراد داره 600 سال زمان لازم نیست تا درستش کنی، ظرف دوسال می تونی بکوبی و از نو بسازی ، دولت آقای روحانی هر گلی می خواست به سر این ملت بزنه تا الان زده بود یک نکته خیلی مهم در مورد دولت احمدی نژاد وجود داره و اونهم اینه که با عملکردش حداقل باعث عدم اعتماد مردم نشد، اما همین فرمونی که آقای روحانی داره می ره اگر ادامه پیدا کنه هیچ اعتمادی بین مردم باقی نخواهد ماند
نان قرض ندهید
باسلام مجلسی که اختیاروتوان بررسی صلاحیت رئیس جمهوررانداشته باشد آن مجلسی نیست که به فرموده امام ره دررأس اموراست
فقط کافیه مردم در انتخابات شرکت نکنن.خود به خود همه چیز درست میشه.
فعلا مسئوليت با دولت فعلي است متاسفانه مجلس آن كاركرد نظارتي قوي كه بر رئيس جمهور و وزرا داشته باشد ندارد وهمين باعث شده كه درباره گراني ها هيچ كس پاسخگو نباشد حتي خود رئيس جمهور مي گه چرا فلان مشكل را داريم . درحاليكه ايشان بايد پاسخگو باشند چرا مشكلات راحل نكرده است !!!
هم خود نماینده ها هم مسئولین و هم خیلی از مردم میدونن چه خبره تو مملکت!ایشالا با آگاهی های سراسری وضعیت ایران بهتر شه و به جایگاهی که حقشه برسه
ما باید دلمون به چی خوش باشه ؟

به نمایندگانی که از میان صدها نفر از فیلتر رد شده اند ؟

یا به رئیس جمهوری که مجبور به انتخاب بین بد و بدتر بوده ایم؟

من موندم چرا تا حالا تمام چهره های سیاسی یک عده مشخص و معلومند و تا حالا شخصیت جدیدی اضافه نشده است ؟

اگر بهترین دولت دنیا هم سر کار بیاد ، باز وضع ما همین خواهد بود .

مگر توی این چند دوره ریاست جمهوری های مختلف ، سیاست خارجی ما تغییری کرده ؟

مگه نگاه تغییری کرده ؟

مگه تبعیض ها و اختلافات سیاسی بین حزبی و رفاه و آسایش مردم تغییری کرده ؟

نه عزیزان من ، این درد سالها درمان میخواهد
این عزیزان اینقدر حقوق گرفتن و میگیرن که با یک ماه حقوق هیچ حتی یک سال هم حقوق نگیرن مشکلی براشون پیش نمیاد.جان فشانی نکنید واسه مردم که به خدا راضی نیستم به زحمت و دشواری زندگی کنید
طرف بچه شوش بوده، بعد از نمایندگی در نیاوران زندگی میکنه. اون یکی روستا زاده بوده، بعد از وزارت در سعادت آباد و هر کدام هم یک خانه در یکی از کشورهای خارج دارند. خب، آخه چطوری؟ آخه مگر میشه فقط بعد از ۴ سال نمایندگی آنهم با حقوق مشخص از فلان دهات به فلان کشور غربی رفت، خانه خرید و کاسبی راه انداخت؟ همه ما ایرانی ها استعداد زیر پا گذاشتن حق دیگران را در خود داریم. بنا براین اینکه محمود برود، حسن بیاید، وضع بهتر میشود و یا تقی برود و نقی بیاید، عدالت برقرار میشود، توهمی بیش نیست. با این فرهنگ خودخواهی عمومی، همه برای بیشتر خوردن حق دیگران تلاش میکنم. میخواهیم دکتر شویم، نه برای اینکه دردی از مردم دعوا کنیم، بلکه پول بیشتری از مردم بگیریم، نماینده شویم ،نه اینکه برای رفع گرفتاریهای کشور و شهر و دهاتمان تلاش کنیم، بلکه خودمان را بالا بکشیم. این درد فرهنگی ماست و برای علاج آن فقط یک چاره داریم.و آن اینکه بجای گیر دادن به وزرا و نمایندگان و امامان جمعه و خلاصه مسئولان بیاییم، تلاش کنیم به آموزش و پرورش بها بدهیم. تا زمانیکه آموزش و پرورش عزت پیدا نکند، حالی بهتر از آنچه ما داریم، نخواهند داشت.
برای بهبود وضع کشور باید ساختار مدیریتی عوض شود
پست ریاست جمهوری برای این کشور مناسب نیست
باید در راس کشور رهبر باشد که بر همه امور اگاهی داشته باشد
رهبر برای مدیریت کشور نخست وزیر و سایر وزرا را انتخاب می کند
مجلس قانون گذاری می کند و نرخ ارز و بانکی و نفت و خدمات دولتی را مجلس تعیین می کند و دولت مجری خواهد بود که براساس ان اجرا کند
مردم فقط نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند
با این روش مدیریت کشور چابک خواهد شد و ظرف مدت کوتاه رشد اقتصادی چشم گیری خواهد داشت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی