بازدید 2310

اروپایی ها حق مطرح کردن مسئله موشکی ایران را ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: INSTEX طرحی محدود است که فقط همکاری در مبادله دارو و غذا با ایران را مجاز می داند در حالی که در برجام اصلا چنین محدودیتی وجود ندارد و البته در SPV شرایط جدید ارائه شده است که این بندها در تعهد نامه برجام وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 06 February 2019

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به پیش شرط اتحادیه اروپا در رابطه با اجرایی شد SPV در صورت تصویب لوایح اف.ای.تی.اف اشاره کرى و گفت: اروپایی طرحی موسوم به INSTEX را مطرح کردند که نسخه ضعیف شده SPV است.

وی در ادامه افزود: INSTEX طرحی محدود است که فقط همکاری در مبادله دارو و غذا با ایران را مجاز می داند در حالی که در برجام اصلا چنین محدودیتی وجود ندارد و البته در SPV شرایط جدید ارائه شده است که این بندها در تعهد نامه برجام وجود ندارد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس به مذاکره در رابطه با مسئله موشکی کشورمان اشاره و تصریح کرد: مسئله موشکی جمهوری اسلامی ایران در توافق نامه برجام وجود ندارد در حالی که SPV و INSTEX برای تعهدات برجامی این کشورها است.

نقوی حسینی درادامه تاکید کرد: این کشورها حق ندارند موضوع موشکی که اصلا در برجام نبوده است را مطرح کنند؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران مسئله موشکی را خط قرمز خود می داند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک اظهار کرد: در مسئله موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی کنیم و اگر موضوع موشکی در هر جلسه خارجی که مطرح شود؛ قطعا دیپلمات های ایران آن جلسه را ترک می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: هدف اصلی اروپایی ها از پیش شرط گذاشتن برای به اجرا در آمدن SPV عمل نکردن به تعهدات خود است و معتقدم اروپایی ها به دنبال وقت کشی و فرصت سوزی هستند و دولتمردان باید برای این شرایط تدبیر دیگری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر