بازدید 3179

چگونه در برف و یخ رانندگی بهتری داشته باشیم؟

کد خبر: ۸۷۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 06 February 2019

رانندگی در زمستان یک چالش واقعی برای رانندگان است.از این رو رعایت چند نکته ساده از سوی رانندگان و همچنین به همراه داشتن تجهیزات ویژه رانندگی در زمان بارش برف و باران

به گزارش میزان ، برای رانندگی بهتر در برف و یخ، چند نکته پیشنهاد می‌شود:

تجهیزات

باید خودرو را برای زمستان آماده کنیم. مثلا در هوای بسیار سرد، ظرفیت ذخیرۀ باتری خودرو بشدت کاهش می‌یابد بنابراین راننده قبل از حرکت خودرو باید مطمئن شود که باتری کاملا شارژ است و مجموعه‌ای از کابل‌ها و لوازم جانبی را نیز برای شرایط اضطراری در خودرو داشته باشد.

اگر خودرو را در فضای باز پارک می‌کنید، بهتر است که همیشه یک تیغه برای پاک کردن شیشه‌ها و اسپری ضدانجماد برای باز کردن قفل‌ها به همراه داشته باشید. در مناطقی که بارش برف سنگین است، بهتر است همیشه بیلچه‌ای نیز در صندوق عقب بگذارید.

لاستیک‌های خودرو

زمستان‌ها باید توجه ویژه‌ای به لاستیک‌ها داشت. بهتر است برای جاده‌های پوشیده از برف، به جای لاستیک‌هایی مناسب همه فصل‌ها، از لاستیک‌های ویژۀ زمستان استفاده کرد. لاستیک‌های معمولی تنها برای جاده‌هایی با برفِ کم مناسب هستند.

اگر ارتفاع برف جاده‌ها به چند سانتیمتر رسید، بهتر است از زنجیر چرخ استفاده کنید.

فاصلۀ میان خودرو‌ها

یکی از مهمترین عواملی که ایمنی رانندگی را تضین می‌کند، حفظ فاصلۀ میان خودرو‌ها در جاده‌هاست.
در جاده‌های پوشیده از برف، فاصلۀ میان خودرو‌ها باید دو برابر فاصله در شرایط طبیعی باشد و سرعت خودرو نیز نصف شود.

در جاده‌های یخ‌بندان، فاصلۀ خودرو‌ها باید سه برابر فاصله در شرایط عادی باشد و پیشنهاد می‌شود که سرعت خودرو‌ها نیز به سه چهارم سرعت عادی کاهش یابد.

ترمز ناگهانی ممنوع است و در سراشیبی‌ها باید از تکنیک کاهش تدریجی سرعت موتور استفاده کرد. همچنین برای آنکه کنترل خودرو را از دست ندهیم، بهتر است برای تغییر مسیرها، به کمک فرمان خودرو حرکاتی آرام و دقیق داشته باشیم.

مهم است که خود را برای مسیری که قصد داریم با خودرو طی کنیم بخوبی آماده کنیم، مسیر را بشناسیم و مسیر جایگزینی را نیز در نظر بگیریم.

زمان بیشتری برای سفر

رانندگی در جاده‌های برفی وقت بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. راننده باید همواره آمادۀ عمل و تغییر مسیر در صورت بد شدن آب و هوا باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان