بازدید 1889

افغانستان خلبان و مهندس کافی برای هلیکوپترهای آمریکایی ندارد

یک دیده‌بان آمریکایی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، به دلیل فقدان مهندس و خلبان کافی در افغانستان، ایالات متحده نمی‌تواند به تأمین هلیکپوترها به این کشور بپردازد.
کد خبر: ۸۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ 05 February 2019

یک دیده‌بان آمریکایی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، به دلیل فقدان مهندس و خلبان کافی در افغانستان، ایالات متحده نمی‌تواند به تأمین هلیکپوترها به این کشور بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هشدار از سوی اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان، "سیگار" در بحبوحه نگرانی‌های گسترده‌ای مطرح شده که ارتش افغانستان قرار است با یک خروج گسترده نیروهای خارجی پس از ۱۷ سال روبرو شود.

گفتگوها میان فرستادگان آمریکا و مذاکره کنندگان طالبان قرار است ۲۵ فوریه سال جاری میلادی در قطر از سر گرفته شود و تمرکز اصلی آن درباره خروج هزاران نیروی ناتو و آتش‌بس با هدف پایان این نبرد ۱۷ ساله است.

ارتش آمریکا ۱۶ فروند هلیکوپتر از ۱۵۹ فروند هلیکوپتر UH-۶۰ بلک هاوک را برای نیروی هوایی افغانستان تأمین کرده؛ اقدامی که سیگار می‌گوید باعث نگرانی درباره توانایی این کشور در تأمین مابقی این هلیکوپترها تا ۲۰۲۳ شده است.

این گروه خواستار اقداماتی در جهت بهبود آموزش خلبان‌ها و مهارت‌های زبان انگلیسی و همچنین ایجاد برنامه آموزشی برای خدمه و کارکنان در جهت نگهداری از هلیکوپترها برای جایگزینی نیروهای خارجی شده است.

سیگار در ادامه می‌آورد: با توجه به نگران‌هایی درباره اینکه نیروی هوایی افغانستان نتواند پس از دریافت این هلیکوپترها از آنها استفاده کند، وزارت دفاع آمریکا هشدار داده که این اقدام می‌تواند مصداق هدر دادن پول مالیات دهندگان آمریکایی در خرید این هلیکوپترها باشد.

این گروه دیده‌بان همچنین تاکید کرده که آموزش و نگهداری باید به روند تحویل مرتبط باشد چون نمی‌توان این هلیکوپترها را بدون خلبان کافی برای به پرواز درآوردنشان در افغانستان بلااستفاده رها کرد.

قرار است این هلیکوپترهای آمریکایی جایگزین یگان فرسوده هلیکوپترهای دوران شوروی شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی