بازدید 6350

دعوت سه کشور عربی از روسیه برای ساخت پایگاه

کد خبر: ۸۷۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷ 05 February 2019

لیبی، سودان و مصر سه کشور عربی آفریقا هستند که آمادگی خود را برای حضور نظامی و یا تاسیس پایگاه ازسوی روسیه اعلام کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، لیبی یکی از کشورهایی است که خواستار استقرار پایگاه های نظامی روسیه درخاک خود شده است.

براساس این گزارش ، پیش تر «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی پیشنهاد استقرار پایگاه نظامی روسیه در 'بنغازی' دومین شهر بزرگ این کشور را به مسکو ارائه کرده بود.
حفتر همچنین در گفت وگو با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تاسیس این پایگاه را باعث ایجاد دست برتر در جنوب دریای مدیترانه و در نزدیکی کشورهای عضو 'ناتو' دانست.

براساس گزارش اسپوتنیک، سودان دیگر کشور عربی خواهد بود که یکی از بنادر خود را برای تاسیس پایگاه نظامی در اختیار روس ها قرار خواهد داد.
پیش از این رییس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان سودان، با اشاره به توافق روسیه برای ورود کشتی های نظامی دو کشور به بندرهای یکدیگر گفت: این اتفاق می تواند مقدمه ای برای تاسیس یک پایگاه نظامی از سوی روس ها در سودان و در ساحل دریای سرخ شود.

هم اکنون مستشاران نظامی روسیه با توافق دولت سودان در این کشور حضور دارند.
اسپوتنیک در ادامه نیز به علاقه مندی مصری ها برای همکاری نظامی با روسیه اشاره کرد و نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر از آمادگی کامل زیرساخت های این کشور برای استفاده هواپیماهای نظامی روسیه خبر داده است.
این خبرگزاری همچنین با استناد به یک منبع مطلع وزارت خارجه روسیه از تلاش مسکو برای استفاده از تاسیسات نظامی مصر خبر داد.
روسیه همچنین از مصر درخواست کرده تا این کشور امکان استفاده از پایگاه نظامی 'سیدی برانی' در نزدیکی ساحل مدیترانه را در اختیار نظامیان روس قرار دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر