بازدید 2540

انتقادها از استرالیا به علت وضع وخیم کودکان مهاجر

کد خبر: ۸۷۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 04 February 2019

شبکه فرانس 24 گزارش داد: استرالیا به دلیل اسکان دادن مهاجران غیرقانونی در جزایرش با هدف منصرف کردن آنها از اقامت در استرالیا با موجی از انتقادات روبرو بوده است. در این جزایر، شرایط زندگی بالاخص برای کودکان سخت و رنج آور است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرانس 24 در این زمینه با پخش تصاویری از جزیره نائورو در عمق اقیانوس آرام گزارش داد: برخی از این کودکان در جزیره نائورو به دنیا آمده اند. نیروی دریایی استرالیا از سال 2013 دستور دارد پناهجویان را به این جزیره واقع در اقیانوس آرام منتقل کند. در واقع تمامی مهاجرانی که می کوشند با قایق و کشتی به استرالیا بروند در صورتی که زنده بمانند راهی این جزیره می شوند. در اوت گذشته 109 کودک در کمپ های این جزیره زندگی می کردند.

دیوید کلمن وزیر مهاجرت استرالیا می گوید: ما از پنج ماه قبل بی سر و صدا و به شکلی منظم در حال انتقال کودکان از نائورو هستیم. در حال حاضر تنها چهار کودک در جزیره باقی مانده اند. و این کودکان نیز به زودی در آمریکا مستقر خواهند شد. دولت ما کودکان را از نائورو خارج کرده است.

فرانس 24 گزارش داد: از این پس، هیچ کودکی به این جزیره منتقل نشود اما نزد فعالان مدافع حقوق بشر، دولت استرالیا هیچ ارج و قربی به این دلیل ندارد. در واقع سازمان های مردم نهاد می گویند که در سال 2016 شکایتی را برای خارج کردن کودکان از جزیره مطرح کرده بودند که تخلیه امروز کودکان نتیجه این تلاش در دادگاه است و از این جهت افتخاری برای دولت فعلی نخست وزیر اسکات موریسون محسوب نمی شود.

فرانس 24 گزارش داد: در واقع نخست وزیر در تبلیغات انتخاباتی اش از ادامه سیاست محکم در قبال مهاجرت خبر داده بود. کمپ های نائورو و همچنین جزیره مانوس موضوع اختلافات و بحث های موافق و مخالف در متن جامعه استرالیا شده بود. این اردوگاه ها همچنین با انتقادهای شدید سازمان ملل متحد روبرو بوده است.

از دید سازمان های مردم نهاد مانند " پزشکان بدون مرز" این کمپ ها به طور مستقیم سلامتی جسمانی و روانی کودکان را در خطر قرار می دهند. بت اوکانر روانپزشک " پزشکان بدون مرز" می گوید در چهره برخی از این کودکان به وضوح می توان نشانه های افسردگی و اضطراب را مشاهده کرد. وی تاکید می کند حتی اقدام به خودکشی نزد کودکان نه ساله مشاهده شده است. کمپ های جزیره مانوس در سال 2017 بسته شدند اما به گزارش سازمان های مدافع حق پناهندگی، هنوز ششصد نفر در کمپ های انتقالی در این جزیره نگهداری می شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی