بازدید 5101
بازتاب

تیتر مضحک روزنامه اماراتی برای نام نبردن از قهرمانی قطر!

کد خبر: ۸۷۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 03 February 2019

خصومت‌ سعودی‌ها و اماراتی‌ها با قطر در فاز ورزش هم تشدید شده است،‌ ریاض و ابوظبی که به‌همراه منامه و قاهره از پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 96) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند، در بعد رسانه‌ای هم بر هجمه خود به قطر افزوده‌اند که اوج آن رقابت‌های جام ملت‌های 2019 آسیا در امارات بود که عمق کینه و خصومت خود را با نادیده گرفتن موفقیت تاریخی تیم ملی فوتبال قطر و زیر سؤال بردن آن نشان دادند.

به گزارش تابناک ورزشی، رسانه‌های سعودی و امارات در پی پیروزی تیم ملی فوتبال قطر بر ژاپن و ثبت اولین قهرمانی تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا، دشمنی و کینه‌توزی خود نسبت به همسایه کوچک عرب خود را اثبات کردند.

روزنامه البیان امارات برای اینکه اشاره‌ای به قهرمانی تیم ملی فوتبال قطر نکند به‌جای اعلام قهرمانی تیم قطر، این‌گونه تیتر زد: تیم ژاپن بازی فینال را باخت. این رویکرد رسانه اماراتی با انتقاد گسترده فعالان فضای مجازی روبه‌رو شده است. البیان به‌جای تمجید از تیم قطر، قهرمان این رقابت‌ها، به دستاوردها و موفقیت‌های تیم ملی فوتبال ژاپن پرداخت و نوشت تیم ژاپن چهار بار در این رقابت‌ها قهرمان شده است.

تشدید جنگ امارات و عربستان با قطر این بار در صحنه ورزشی؛ پوشش عجیب بازی فینال+تصاویر

فعالان رسانه‌ای رویکرد خصمانه رسانه‌های اماراتی و سعودی را «سقوط اخلاقی و رسانه‌ای، سقوط تمام ارزش‌ها و عرف بین‌المللی» خوانده‌اند، آنها از اهانت آشکار اماراتی‌ها به ملت قطر با چندملیتی خواندن تیم ملی کشورشان هم انتقاد کرده‌اند. یک فعال عرب با تمسخر قراردادن رویکرد خصمانه رسانه‌های اماراتی این‌گونه نوشته است؛ یعنی ملت امارات باید در گوگل سرچ کنند که قهرمان جام ملت‌ها کدام تیم است؟ واکنش این کاربر به تیتر البیان بود که نوشته بود: ژاپن در فینال باخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار