بازدید 8095
۳
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفت وگو با تابناک اقتصادی؛

دو عاملی که این روز‌ها به صعود سکه شتاب بخشیده اند/ حباب سکه امروز به ۵۷۰ هزار تومان رسید

بازار سکه تقریبا از هفته گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفته است. روندی که تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون خبر‌هایی مبنی بر افزایش نرخ ارز و همچنین رشد نرخ جهانی طلا، هر روز تقویت شده است. این در حالی است که امروز بنا بر گفته محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه، نرخ‌های انواع سکه در حال حاضر نسبت به میانه روز، اندکی کاهش قیمت داشته است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 30 January 2019

تابناک اقتصادیبازار سکه تقریبا از هفته گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفته است. روندی که تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون خبر‌هایی مبنی بر افزایش نرخ ارز و همچنین رشد نرخ جهانی طلا، هر روز تقویت شده است. این در حالی است که امروز بنا بر گفته محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و سکه، نرخ‌های انواع سکه در حال حاضر نسبت به میانه روز، اندکی کاهش قیمت داشته است.

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین وضعیت بازار طلا و سکه تهران، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفتگو خبرنگار تابناک اقتصادی پیرامون روند بازار اظهار داشت: امروز بازار سکه تهران در ابتدای صبح (شروع بازار) تحت تاثیر افزایش ۹ دلاری قیمت جهانی هر اونس طلا قرار گرفت و سکه تمام امروز به بالاترین حد خود در هفته جاری رسید (حدود ۴,۳۲۰,۰۰۰ تومان) و این سطح از قیمت تا میانه روز (ساعت ۱۲ الی ۱۳) ادامه داشت. این رقم نسبت به نرخ پایانی روز قبل، حدود ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. ولی در حال حاضر (ساعت ۱۷) بازار با قدری تعدیل قیمت همراه شده است که در نتیجه قیمت‌ها نسبت به میانه روز کاهش داشته است.  

دو عاملی که این روزها به صعود سکه شتاب بخشیده اند/ حباب سکه امروز به 570 هزار تومان رسید

بر این اساس، به گفته محمد کشتی آرای در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) ۴,۲۳۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. یعنی ۹۰ هزار تومان نسبت به ابتدای روز کاهش قیمت داشته است. نیم سکه بهار آزادی نیز تقریبا با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به ساعت ۱۲، از ۲,۳۵۰,۰۰۰ تومان به ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی نیز در حال ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان است و سکه‌های یک گرمی نیز ۷۶۰ هزار تومان می‌باشد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۵,۶۰۰ تومان می‌باشد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، در حال حاضر ۱,۶۲۷,۰۰۰ تومان می‌باشد.  

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، معتقد است به طور متوسط حدود ۷ درصد در این هفته تا به الان، قیمت سکه افزایش داشته است.

کشتی آرای نسبت به وضعیت حباب سکه در بازار امروز اظهار داشت: حباب سکه (سکه طرح جدید) در حال حاضر ۵۷۰ هزار تومان می‌باشد. این در حالی است که تا دیروز، حدود ۵۳۰ هزار تومان بود.

عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در خصوص دلایل روند صعودی نرخ سکه اظهار داشت: محاسبه بهای سکه تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و نرخ جهانی طلا قرار دارد. هرچند در شرایط فعلی با توجه به اینکه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم، یک نوع تقاضای طبیعی برای خرید سکه وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
نه گران شد و نه ارزان .اینها همه از ناتولیدی است عدم کارکرد بازار و دخالت دولت و بانک مرکری . مرغ و گوست و.... تولید تعطیلی کارگاهها رها شده فقط حرف از دلار می زنند.
آره همه چیز کاملا طبیعی است فقط ما رفتار غیر طبیعی داریم.
دولت برای تصویب اف ای تی اف این بازی هارا در میاورد تا مردم فشار بیاورند دولت به جای لج بازی اذیت باید با منطق با مسائل برخورد کند نا نه نامردی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم