بازدید 5127

درخشش اساتید برتر ایران در بین اساتید جهان

سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت: یک زمانی استاد علوم پزشکی بسیار کم داشتیم اما امروز در جدولی که استادان برتر را اعلام می‌کنند اساتید ایران در بین دانشمندان برتر جهان همیشه می‌درخشند.
کد خبر: ۸۷۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 29 January 2019

حیدر علی عابدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب گفت: یکی از مشکلات بخش درمان قبل از انقلاب این بود که بیمارانی که در ایران نمی‌توانستند درمان شوند مجبور بودند به خارج از کشور بروند و به دنبال این بودیم که ارز دولتی برای آنها تامین کنیم؛ اما امروزه به نقطه‌ای رسیدیم که نه تنها اعزام به خارج برای درمان نداریم بلکه از دیگر کشورها برای درمان به ایران می‌آیند یعنی صنعت توریسم درمانی ایجاد کردیم که موفقیت بسیار بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

در حوزه پرستاری تعداد بسیار زیاد دانشمندان برجسته پرستاری داریم که با مراحل لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، استادیار و استاد پرستاری مشغول به فعالیت هستند

تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت به تعداد استان‌ها است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: مراکز و بیمارستان‌ها و همچنین تخت‌های بیمارستانی چندین برابر شده اما از همه مهمتر این است که قبلا شاید کمتر از 2 یا 3 دانشگاهی داشتیم که دانشکده پزشکی داشتند اما اکنون تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت و درمان به تعداد استان‌ها است، حتی در برخی موارد بیشتر نیز است به عنوان مثال در استان اصفهان 2 دانشگاه علوم پزشکی داریم که شامل اصفهان و کاشان است حتی در شیراز نیز چند دانشگاه علوم پزشکی داریم که هر کدام از این دانشگاه‌ها، دانشکده پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی، توانبخشی و ... دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد نیز به تناسب دانشکده‌های متعددی از جمله دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و ... دارد؛ چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه دولتی شاید بیش از 300 دانشکده پرستاری داریم که همه آنها اساتید هیات علمی برجسته دارند به طوری‌که در پرستاری قبل از انقلاب تعداد پرستاران‌مان در اصفهان کمتر از 10 نفر بود. اکثر بیمارستان‌ها در آن زمان با بهیار و کمک بهیار اداره می‌شد.

دانشمندان بسیار برجسته‌ای در درمان سرطان داریم

عابدی اظهار داشت: مراکز تشخیص درمانی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و در خصوص درمان بیماران سرطانی، دانشمندان بسیار برجسته‌ای داریم. یک زمانی استاد علوم پزشکی بسیار کم داشتیم اما امروز در جدولی که استادان برتر را اعلام می‌کنند اساتید ایران در بین دانشمندان برتر جهان همیشه می‌درخشند.

نقش پزشکان در دوران دفاع مقدس بسیار سازنده بود

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نقش پزشکان بسیار سازنده بود تاکید کرد: در جبهه‌ها به طور کامل اورژانس‌های پشت خط را پزشکان و پرستاران پوشش می‌دادند و امروزه در پرستاری و مامایی رشد چشمگیری داشتیم به ویژه در داشتن متخصصین در این حوزه بسیار پیشرفت کردیم. در حوزه پرستاری تعداد بسیار زیاد دانشمندان برجسته پرستاری داریم که با مراحل لیسانس، فوق لیسانس، دکتری، استادیار و استاد پرستاری مشغول به فعالیت هستند.

بسیاری از دانشکده‌ها، PHD پرستاری تربیت می‌کنند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از دانشکده‌ها، PHD پرستاری تربیت می‌کنند که یک زمانی حتی لیسانس نیز نمی‌توانستیم تربیت کنیم. حتی بسیاری از بیمارستان‌های مجهز در سطح کشور در بخش دولتی و در بخش خیریه و حتی خصوصی داریم که همه را مدیون این 40 سال انقلاب هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها