بازدید 12428

رونمایی گزارش تفریغ بودجه 1396 از تخلفات واگذاری ها به بخش خصوصی/ از فقدان اهلیت خریدار نیشکر هفت تپه تا حراج یک شرکت پالایش 70 درصد کمتر از قیمت کارشناسی

این روز‌ها واگذاری برخی شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی توسط سازمان خصوصی سازی، سوژه بسیاری از رسانه‌ها بوده است. در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ که دیروز توسط دکتر عادل آذر، رئیس محترم دیوان محاسبات کشور گزارش داده شد، به موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶ اشاره شده که این گزارش برخی تخلفات صورت گرفته در این واگذاری‌ها را تأیید کرده است.
کد خبر: ۸۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 29 January 2019

تابناک اقتصادیاین روز‌ها واگذاری برخی شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی توسط سازمان خصوصی سازی، سوژه بسیاری از رسانه‌ها بوده است. در بخشی از گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ که دیروز توسط دکتر عادل آذر، رئیس محترم دیوان محاسبات کشور گزارش داده شد، به موضوع واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶ اشاره شده که این گزارش برخی تخلفات صورت گرفته در این واگذاری‌ها را تأیید کرده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این روزها نحوه واگذاری برخی شرکت های دولتی به بخش خصوصی، به موضوعی داغ برای رسانه ها تبدیل شده است. ابهامات و ایرادات جدی به نحوه واگذاری این شرکت ها وارد بوده که سازمان خصوصی سازی همواره تلاش کرده تا خود را از این ابهامات و ایرادات تبرئه کند، ولی گزارش تفریغ بودجه سال 1396 نشان می دهد، واقعاً تخلفاتی در برخی واگذاری ها صورت گرفته است.

این گزارش که در هشتم بهمن 1397 توسط دکتر عادل آذر رئیس محترم دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس قرائت شد، نشان می دهد، در واگذاری شرکت هایی چون پالایش نفت کرمانشاه، نیشکر هفت تپه، هپکو اراک و ماشین سازی تبریز، آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، مجتمع کشت و صنعت دامپروری دامغان و شرکت توسعه گردشگری تخلفاتی شده است.

رونمایی گزارش تفریغ بودجه 1396 از تخلفات واگذاری ها به بخش خصوصی/ از فقدان اهلیت خریدار نیشکر هفت تپه تا حراج یک شرکت پالایش 70 درصد کمتر از قیمت کارشناسی

گفتنی است، در گذشته تابناک اقتصادی طی چند مطلب با تیترهایی چون "پالایشگاه نفت کرمانشاه به صورت غیرقانونی واگذار شده است"، "پشت پرده واگذاری 291 میلیاردی نیشکر هفت تپه چیست؟"، "رمزگشایی از فروش کارخانه ماشین سازی تبریز: خصوصی سازی یا مفت فروشی؟" و "روایت متناقض از واگذاری جنجالی یک کارخانه: آلومینیوم المهدی پس از خصوصی سازی ناموفق، دوباره به بخش خصوصی جدید واگذار می شود؟" به برخی تخلفات صورت گرفته در این واگذاری ها اشاره نموده بود.

در گزارش تفریغ بودجه سال 1396 و بخش مربوط به واگذاری شرکت های دولتی توسط سازمان خصوصی سازی آمده است: سازمان خصوصي ‌سازي از آغاز سال 1380 تا پایان سال 1396 تعداد 835 شركت که دارای سهام دولتی بوده اند، به مبلغ یکصد و چهل و چهار هزار و هفتصد و سی و یک میلیارد (144.731.000.000.000) تومان به بخش غیردولتی واگذار کرده که مبلغ نود و سه هزار و نهصد میلیارد (93.900.000.000.000) تومان مربوط به صد شرکت واگذار شده با سهام بیش از 50درصد متعلق به دولت، مندرج در پیوست شماره (3) قانون بودجه کل کشور بوده است.

در بررسی های انجام شده در سال 1396، در ارتباط با واگذاری شرکت های دولتی طبق قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی مواردی مغایر با قوانین و مقررات دیده شد که نمونه ‌هایی از آن به شرح زیر گزارش می ‌شود؛

الف) عدم رعایت دستورالعمل اجرایی «روش انتخاب مشتریان استراتژیک و احراز و پایش اهلیت»

واگذاری شرکت­ هایی همچون پالایش نفت کرمانشاه، نیشکر هفت تپه، هپکو اراک و ماشین­ سازی تبریز، ریخته­ گری ماشین­ سازی تبریز و املاک ائل‌گلی به دلیل فقدان اهلیت و تخصص کافی توسط خریدار، باعث بروز ضرر و زیان به بیت ‌المال شده است.

ب) تعدیل قیمت پایه بنگاه ­ها توسط هیأت واگذاری 

قیمت کارشناسی شرکت پالایش نفت کرمانشاه، حدود ششصد و هفده میلیارد (617.000.000.000) تومان بوده که با تصویب هیأت واگذاری، کاهش 70 درصدی به مبلغ یکصد و نود و نه میلیارد (199.000.000.000) تومان واگذار شده است.

ج) عدم رعایت «آئین ‌نامه اجرایی شیوه‌ های قیمت ­گذاری بنگاه‌ ها» و «قانون کارشناسان رسمی دادگستری» 

در این خصوص مواردی به شرح زیر به عنوان نمونه تقدیم شما نمایندگان محترم می ‌شود.

  • 1. شرکت­ آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال 

واگذاری شرکت‌ های مذکور که تقریباً تولید نیمی از محصول مورد نیاز کشور را برعهده داشته ‌اند به مبلغ نهصد و چهارده میلیارد (914.000.000.000) تومان صورت پذیرفته است که به دلیل عدم ارزيابي بخش اعظمی از دارايي ‌ها به ارزش تقریبی پانصد میلیارد (500.000.000.000) تومان با پیگیری دیوان محاسبات و درخواست هیأت سه نفره کارشناسی نهایتاً با ارزیابی مجدد مبلغ سیصد و چهل و شش میلیارد (346.000.000.000) تومان به ارزش سهام شرکت افزوده شد و همچنان بررسی ‌های این دیوان نشان می دهد که شرکت ‌های مذکور دویست و شصت میلیارد (260.000.000.000) تومان کمتر از ارزش واقعی واگذار گردیده‌ اند.

  • 2. مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان 

با توجه به بررسی ­های میدانی صورت گرفته توسط دیوان محاسبات برآورد ارزش واقعی سهام شركت مذکور بيش از چهار هزار میلیارد (4.000.000.000.000) تومان بوده که واگذاری مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان به ارزش هزار و هشتصد و پنجاه میلیارد (1.850.000.000.000) تومان موجب بروز ضرر و زیان به بیت ­المال شده است.

  • 3. شرکت­ های ماشین ­سازی تبریز، ریخته­ گری ماشین ­سازی تبریز و املاک ائل گلی 

سازمان خصوصی‌ سازی در سال 1397 اقدام به واگذاری شرکت های مذکور بر اساس قیمت کارشناسی سال 1394 به ارزش ششصد و یازده میلیارد (611.000.000.000) تومان نموده است. اقدام سازمان در خصوص استفاده از قیمت ‌های کارشناسی سال 1394 مغایر با تبصره (1) بند (ج) ماده (2) آیین ‌نامه فوق‌ الذکر و تبصره ذیل ماده (19) قانون کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص مهلت اعتبار قانونی قیمت‌ های کارشناسی اولیه بوده که این امر موجب ضرر و زیان بیت المال شده است.

  • 4. شرکت توسعه گردشگری 

قیمت­گذاری شرکت توسعه گردشگری با (29) شرکت استانی، (4) واحد هتل، مجتمع آب ­درمانی سرعین، کاروان­ سرای شاه ­عباسی کرمانشاه و غار قوری­ قلعه، در سال 1390 به مبلغ یکصد و دو میلیارد (102.000.000.000) تومان ارزش­گذاری شد. با پیگیری دیوان محاسبات کشور، واگذاری توسط هیأت داوری ابطال و مجدداً در سال 1396 به مبلغ سیصد و هشتاد و سه میلیارد (383.000.000.000) تومان ارزش ­گذاری شده است.

به رغم افزایش بیش از سه برابری ارزش شرکت توسعه گردشگری در سال 1396، یک قطعه زمین بیست و دو هزار (22.000) مترمربعی شرکت واقع در اصفهان که حدود سیصد میلیارد (300.000.000.000) تومان ارزش داشته به مبلغ بیست و شش میلیارد و پانصد میلیون (26.500.000.000) تومان ارزش‌‌گذاری شده است. همچنین حداقل (13) قلم از اموال و دارایی ‌های شرکت شامل دویست و شصت و سه هزار (263.000) متر مربع زمین در استان­ های اصفهان، ایلام، گیلان، کرمان، یزد و همدان و بیش از ششصد (600) کیلوگرم ظروف نقره ‌ای موجود در هتل لاله تهران در قیمت‌ گذاری سال 1396 لحاظ نشده است. شایان ذکر است با اعمال نظارت پیشگیرانه دیوان محاسبات واگذاری شرکت فوق متوقف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۳
این واگذاری ها به حراج بیشتر شباهت داره

با این روند در آینده شاهد واگذاری ها در بازار روز مخصوصا جمعه بازارها خواهیم بود
فساد مثل خوره داره اقتصاد رو از بین می بره
پاسخ ها
یگانه راه نجات کشور و آینده ایران !!
| - |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
یگانه راه نجات کشور و آینده ایران!!

بازگشت صنایع و معادن تاراج رفته به نام خصوصی سازی در سالیان اخیر ، به دولت ( مردم ) ؛ بزرگترین خدمت ماندگار مجلس به کشور و اقتصاد ، و از طرفی یگانه راه نجات کشور و آینده ایران است .
یگانه راه نجات کشور و آینده ایران!!
| - |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
{ فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، فولاد خراسان ، پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، کلیه معادن سنگ آهن و .... } .... اینها به دولت بازگردد ، اقتصاد ایران نجات خواهد یافت .
چخبرهههه!
کسی نمیخواد بداد ما برسه؟
کمکککککک کنییید
کسی صدای ما رو میشنوه؟
کمکککککککک
اگر دیوان محاسبات کشور گزارش تفریغ بودجه سالهای تصدی دوران احمدی نژاد که تخلفات مالی اش چندین برابر دولت فعلی و حتی دولتهای ماقبل خودش بود به این شفافی منتشر می کرد شایدامروز چنین وضعیتی نداشتیم . بازهم احساسی و هیجانی !
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
این چه استدلالیه شما دارید می کنید فرضا اون زمان فساد بوده الان این می شه توجیه برای فساد موجود؟!
مجتمع متالورژی پودر قزوین که سال ۸۰ واگذار شده و هنوز پول آتیه دماوند رو نداده و شرکت رو هم نابود کردن بررسی کنید
پاسخ ها
خصوصی سازی ایران = فساد و تبانی
| - |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس:

متاسفانه سازمان خصوصی‌سازی بیشتر به سمت واگذاری واحدهای موفق ( با سوددهی بالا) رفته است.

قیمت‌گذاری کارشناسان دارای ایراد است .

نحوه برگزای مزایده ها مشکل دارد .
پول مردم رو هپول هپول کردن رفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
گم شده های ملی !!
| - |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
صنایع و معادن ثروتساز دولت (مردم ) کجاست ؟؟!!!
نیرگاه شهید منتظری اصفهان رو هم اضافه کنید به این مفت فروشی ها.
پاسخ ها
مدرس اقتصاد
| - |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
{ فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، فولاد خراسان ، پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، کلیه معادن سنگ آهن و .... } .... اینها به دولت بازگردد ، اقتصاد ایران نجات خواهد یافت .
دنیای پرفساد صنعت برق
| - |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
صنعت برق یک مافیای قوی دارد که تا حالا زیاد زیر ذره بین دستگاههای نظارتی نرفته است .
اما اختلاس و سوء استفاده در بخش برق بیداد میکند .
خیلی جالبه اهلیت خریدار کارخانه هفت تپه تایید نشده و نامبردگان که حتما به جای محکمی وصل بوده و هستند با میلیاردها پول بیت المال و میلیونها یورو وام از بیت المال فراری شده اند
ولی نماینده کارگران که ۴ ماه حقوق خود را نگرفته بوده و اعتراض قانونی کرده یکماه زندانی شد....
امیدوارم سوبرداشت نشه. ولی تابناک از شما خواهش میکنم گزارشی پیرامون ظلم بزرگ نظام پزشکی به مردم و بودجه کشور تهیه کنید.
مردم عزیز ایران آیا می دانید کسری های چند هزار میلیاردی کارانه پزشکان هر سال مستقیم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت میشه؟
می دونید یعنی چه؟ یعنی افزایش نقدینگی و گرانی یعنی جهش ثروت پزشکان و به وجود آمدن قشر فئودال یعنی کاهش فعالیت های عمرانی و آبادانی و ریختن پول نقد آن به جیب پزشکان

مردم عزیز ما با پزشک دشمنی نداریم. اما پزشکان شمشیر رو از رو بستن و قصد دارن با بهانه نخبگی و لابی های عظیم ثروت این ممکلت رو به تاراج ببرن. چه فرقی بین اجنبی و پزشک هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
باز پیدات شد
راه را برای هرگونه مفسده ای - رانت ، قاچاق، اختلاس، سودجویی، پولشویی ، ربا، فرار مالیاتی ، احتکار ، رشوه ....... باز گذاشتیم و در نهایت بعد از نزدیک به دو دهه میگیم چرا اینجوری شد؟ نکنه اینجا هم مردم مقصرند چون خودشون انتخاب کردند؟ یا باید بروند خدا شکر کنند که اوضاع از این بدتر نشده ؟ قوانین و لوایح باید قدرت باز دارندگی داشته باشند !
اینقدر شرکت های خصوصی در بخش تولید ضعیف شدند یا ضعیف نگهداشتند که حتی نمیتوانند یک شرکت مثل هفت تپه را در بورس بخرند . چون در تولید و رقابت داخل و خارج کشور نمیتوانند حضور جدی داشته باشند . راه حل تا دیر نشده شرکت ها را خصوصی و پای دولت را از تولید خارج کنید
هر روز خبرهایی از تخلف، اختلاس، رانت، پارتی بازی، فساد اداری و فساد اقتصادی شنیده میشود! آیا دلیلی جز عدم شایسته سالاری و عدم شفافیت وجود دارد؟ شفافیت فقط با رسانه های آزاد، خبرنگاران مستقل و شبکه های اجتماعی بدست می آید.
این مفت فروشی ها را اگر بررسی نمایند ، سران فساد در مملکت پیدا میشوند
اقا ادعا کردن که هزینه ندارد.شما میگویی شرکت پالایشی 70 درصد ارزانتر واگزار شده یک فراخوان بزن و 3 ماه مهلت داری که خریداری با قیمت 70 درصد بالاتر پیدا کنی وگرنه باید از خریدار فعلی و مردمی که سر کارشان گذاشتی عذر خواهی کنی.این حضرات فروش کارخانه تولیدی را با فروش خودرو اشتباه گرفته اند و اگر یک شرکت با هزاران میلیارد تومان ماشین الات تخصص قابلیت تولید اقتصادی نداشته باشد به پشیزی نمی ارزد و باید ماشین الات ان را به عنوان اهن قراضه فروخت همچنین اگر زمین یک کارخانه وسط شهر هم باشد ولی کاربری ان صنعتی و غیر قابل تغییر باشد این زمین هیچ ارزشی ندارد و هیچ ارتباطی هم با زمین های شخصی مجاور از نظر قیمتی ندارد.
پاسخ ها
اقتصادی
| - |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
فرض کنیم فرمایش شما درست و مشتری پیدا نشد .
اصلا چه دلیل دارد که بفروشیم به خصوص شرکتی که برای دولت و عموم مردم پولساز است .

خصوصی سازی یک ابزار برای کارآمد کردن اقتصاد با شرایط خاص خود است نه ابزاری برای نابود کردن اقتصاد و زندگی مردم .
رضا
| Netherlands |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
اخوی این شرکت ها همه به واسطه مدیریت دولتی ورشکسته هستند کدام پول سازی؟در ثانی علت فروش ان است که در طول چند سال قد چند برابر قیمت خودشان از بیت المال بر می دارند و حیف و میل می کنند منتها شما ان قسمت را نمیبینی
melody
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
با شما موافقم. شرکت فروشی چیزی نیست که به سادگی بتوان مشتری جلب کرد آن هم شرکتهای ورشکسته و متورم از نیروی انسانی ناکار آمد.
بسیاری زیان دهی ها ، غیر واقعی است
| - |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
بسیاری زیان دهی ها ، غیر واقعی است !!
زیان دهی های غیر واقعی برای فرار مالیاتی
بسیاری زیان دهی های غیر واقعی برای فرار مالیاتی یا خصوصی خوری است . مثلا در شرکتی که همکلاسی دانشگاه من مدیر مالی آن است و در چند شهر شعبه دارد ، چند سال است که از تهران به ایشان دستور میدهند که مجموعه ی شما باید زیان ده باشد ... چرا ؟ ! از یک طرف فرار مالیاتی انجام میدهند . و از طرف دیگر در حال آماده کردن آن شرکت ( زیان ده !! صوری) برای واگذاری به همدستان خصوصی خود ( شرکت خصوصی حیات خلوت ) هستند . که مدیران آن شرکت خصوصی ، مدیران بازنشسته همین شرکت دولتی هستند به همین سادگی!! ............

حسابرس هم که میآید آن قدر روزانه جلویشان میوه و شیرینی و کافی میکس و شکلات و ... میریزند که کلا غم دنیا را فراموش کنند .... و بعد هم با انواع اشانتیون و .... با حسابرسان محترم رفیق ! میشوند .
حکایت حکومت ایران شده ماجرای معلمی که تو دماغی که می گفت من می گویم انف شما نگوییدانف ،شما بگویید اااننف
شرکت ایریکو(توسعه صنایع ریلی ایرانیان) در شهرستان ابهر استان زنجان، دومین شرکت بزرگ قطار سازی ایران در سال 1395 به یک جوان 25 ساله واگذار شد که این شرکت را نابود کرد و متاسفانه در طول دو سال حضور این فرد در کارخانه و افراد وابسته نه تنها باعث افت کیفیت محصول شده بلکه باعث شدند کلیه نیروهای آموزش دیده این شرکت که میلیون ها تومان از بیت المال صرف آموزش این افراد و انتقال تکنولوژی قطار های مسافری با سرعت بالا شده بود از این شرکت بروند یا با خشم و غصب و حسادت بچه گانه آنها را اخراج نمود!! همچنین از پرداخت حق و حقوق قانونی این افراد مثل سنوات پایان کار و صندوق سپرده گذاری امتناع ورزد! متاسفانه دولت آقای روحانی با واگذاری شرکت‌های بزرگ به افراد غیر متخصص این امر صدمات جبران ناپذیری به صنعت وارد نمودند. برای خبرهای بیشتر لطفا به این لینک مراجعه شود.
https://www.tinn.ir/بخش-ریلی-29/148353-ایریکو-چالشی-بزرگ-تر-از-ورشکستگی

با تشکر از سایت تابناک لطفا در خصوص شرکت‌های که دولت فعلی به افراد غیر متخصص واگذار و صدمات جبران ناپذیری به صنعت وارد نمودند گزارش تهیه کنید.
با سلام.ما ایرانیان خواستار انحلال فدراسیون فوتبال ومحاکمه رئیس آن و مجری های شبکه ورزش و3 سیما هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
شما ایرانیان چند نفرید؟یاد بگیر بگی من میخوام
واقعا باید به حال و روز مملکت گریه کرد. بذل و بخشش و دزدی از بیت المال در مملکت اسلامی تا کجا؟ بابا دیگه بسه.
بسیاری زیان دهی ها ، غیر واقعی است !!
زیان دهی های غیر واقعی برای فرار مالیاتی یا خصوصی خوری

بسیاری زیان دهی های غیر واقعی برای فرار مالیاتی یا خصوصی خوری است . مثلا در شرکتی که همکلاسی دانشگاه من مدیر مالی آن است و در چند شهر شعبه دارد ، چند سال است که از تهران به ایشان دستور میدهند که مجموعه ی شما باید زیان ده باشد ... چرا ؟ ! از یک طرف فرار مالیاتی انجام میدهند . و از طرف دیگر در حال آماده کردن آن شرکت ( زیان ده !! صوری) برای واگذاری به همدستان خصوصی خود ( شرکت خصوصی حیات خلوت ) هستند . که مدیران آن شرکت خصوصی ، مدیران بازنشسته همین شرکت دولتی هستند به همین سادگی!! ............

حسابرس هم که میآید آن قدر روزانه جلویشان میوه و شیرینی و کافی میکس و شکلات و ... میریزند که کلا غم دنیا را فراموش کنند .... و بعد هم با انواع اشانتیون و سکه و ویلای شمال و .... با حسابرسان محترم رفیق ! میشوند .
این آقایان و شرکتهای به ظاهر خصوصی ، همدستان پشت پرده دولتیها هستند .
دولتیها مستقیم یا غیر مستقیم در این شرکتها ذی نفعند یا در آینده سهم خود را خواهند گرفت .
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خصوصی سازی عامل اصلی تورم .... آدرس انحرافی در علت تورم ایران توسط دولت و مجلس و اساتید !.... علت اصلی تورم در اقتصاد ایران کسری بودجه شدید دولت است . علت کسری بودجه شدید دولت نیز واگذاری مجانی صنایع و معادن متعلق به دولت ( مردم) است . اما اکثر آقایان این موضوع را فراموش! کرده اند . چرا ؟ ! چون مسببش خودشان بوده اند . کسری بودجه شدید دولت باعث استقراض مستقیم و غیرمستقیم دولت از بانک مرکزی و سایر بانکها و حتی آستان قدس شده و نتیجه آن افزایش شدید نقدینگی و شبه پول است . لطفا درست آدرس دهید تا خودتان هم گمراه و سرگردان نشوید ! .... استاد و پژوهشگر اقتصاد
خاطرات یک حسابرس! ..... مدتی قبل یک شرکت بزرگ دولتی را حسابرسی میکردم . این شرکت دارای شعباتی در شهرهای مختلف بود . متوجه شدم که امور مالی تهران با همکاری حسابداری یک شعبه شهرستان ، با تکنیکهای ساده حسابداری ، آن شعبه را عمدا زیان ده میکند .

هدف آنها این بود که هم از معافیت مالیاتی از محل این زیان دهی استفاده کنند و هم اینکه آن در حال صحنه سازی برای واگذاری آن شعبه شهرستان به بخش خصوصی همدست خود بودند . البته قبلا همین سناریو را برای یک شعبه شهرستان دیگر و واگذاری به همان شرکت پیاده کرده بودند .

با کشف این موضوع و گزارش آن ، پاداشی معادل دو ماه حقوقی خود دریافت کردم . گفتم این مطلب را برای اطلاع عزیزان به ویژه حسابرسان عرض کنم.
واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! ......................................................................................................................................... واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! عمده واگذاریهای بزرگ صنایع و معادن کشور، در شرایط تبانی انجام میگردد . و این موضوع ، عامل مهم تنزل اقتصاد ، درآمدهای عمومی کشور و در نهایت تضییع حقوق ملت و تنزل سطح زندگی است . واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! شک نکنید . ............................................................................... بزرگترین سوء استفاده و فساد مالی کشور در سالهای گذشته و حال حاضر ، در جریان خصوصی سازی اتفاق افتاده و میافتد . لطفا آنها را دریابید که هر کدام از این واگذاریهای مجانی صنایع و معادن بی بدیل ، معادل صدها بابک ، ( ب ز ) و ( ر ض ) است . ................... شرکتهای خصوصی خواهرخوانده شرکت دولتی ! بسیاری شرکتهای دولتی در کنار خود ، یک یا چند شرکت خصوصی اقماری ! دارند . مدیران و کارشناسان قبل از خدمت ، از محل اموال دولت (مردم ) شرکت خصوصی را شارژ میکنند . مثلا با آنها یک بخش از شرکت یا معدن میدهند . پس از بازنشستگی هم برای استخدام به آنجا رفته و پاداش خدمات خود را میگیرند . مانند میدکو در کنار ایمیدرو . یا تکادو کنار ذوب آهن . توکا در کنار مبارکه . خوارزمی کنار بانک صادرات . و ..... ………………………………………
حضرت علی می فرمایند: «الفقه ثم المتجر» یعنی اوّل یادگیری فقه، بعد انجام تجارت. کسبه وتجار قدیمی رحمهم الله بعضا کتاب مکاسب شیخ انصاری را میخواندند وحلال خوربودند اسراف وتبذیر نمیکردند یک ریالشان هم حساب داشت اما اخیرا تجار محترم که نه اصحاب دزدی واختلاس و احتکار بستگی دارد با خواهر چه صاحب منصبی ازدواج کرده اند ویا همشیره ایشان درکابین چه مقامی میباشد بقدر سعه مدیریت مقام مسئول از پیکر بیت المال میبرند ومیبرند دکتر عادل آذر، رئیس محترم دیوان محاسبات کشور تا آنجا که برای خودش احساس خطر جانی ومالی وحیثیتی نکرده نمونه ای ازتاراج بیت المال کپرنشینان گفته است
چرا اسامی افرادیکه این صنایع به آنان واگذار شده است نام نمی برید آیا مردم نا محرم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
آقا سعید همه می دانند که چه کسانی هستند ،خواهشا مردم را دست کم نگیر
مردم که پول خریداری ندارند تو خودتان بگردید حتما به کسی وصلند
این هم تقصیرامریکاست
میدونید چه شخصی در سال 84 دستور تاراج اموال ملی ایرانیان رو بنام اصل 44 و خصوصی سازی رو صادر کرد؟
فساد گسترده و به ظاهر قانونی در بورس را هم اضافه کنید
عجب بخور بخوری شده.واااای به حال ما مردم عادی!!!!!
انوقت خبرنگار از وزیر صنعت میپرسد مدیر سازمان خصوصی سازی برکنار نمیشود؟ ایشان نازاحت میشود و میگوید سوال اقتصادی بپرسید از شخص نام نبرید! مثل اینکه یک عده از مریخ امده اند این خصوصی سازی ها را انجام داده اند و مدیر سازمان ناخونهاشو سوهان میزده! کار اقتصادی نمیکرده!!!!
اقای روحانی انهمه به احمدی نژادحمله کرد و.... اما روی اقای احمدی نژاد را سفید کرد خیلی بدتر از دوره ایشان شده کاش همت بکنه برای ابرو کنار برود
فساد فساد فساد تا کی ُ چرا کسی نیست حرفی بزنه
نماینده مجلس : کاش به اندازه یک ‌دهم .... عمل مثبت داشتیم !!
=============================
استراحتگاهی برای نمایندگان در صحن وجود دارد. کافی‌شاپ داریم که در آنجا شیر، شیرکاکائو، انواع دمنوش و نوشیدنی‌، بیسکویت، خرما و توت خشک داریم. ای کاش این‌ها را می‌خوردیم و به اندازه یک‌دهم آن عمل مثبت داشتیم. در داخل صحن اتاق سیگار هست.
او همچنین از بی‌انضباطی در مجلس گلایه کرد و گفت: برخی افراد در استراحتگاه در حال استراحت یا صحبت با تلفن هستند اما در رأی‌گیری مشارکت ندارند ، بنابراین مجلس عدد دارد اما برخی نمایندگان پشت صندلی خود نیستند .
دیروز ۱۸:۲۲
پژمانفر: پزشکان ۶۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.
فساد جدید ، به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) ...................................

با سلام نوع دیگر خصوصی سازی و سوء استفاده جدید ، روش جدیدی است به نام (قرارداد راهبری ) یا (اجاره) صنایع و معادن دولتی به گروههای ویژه و مرتبط . به این صورت که مدتی مجموعه را زیان ده جلوه میدهند یا فروش را پایین میآورند ، بعد با شرایط بسیار جذاب به شرکتهای حیات خلوت اجاره میدهند . در همان ابتدا هم با یک تولید معمولی ، شرایط بسیار فعال و ایده آل جلوه میکند . در صورتیکه همه ی اینها صحنه سازی و شیطنت است .
کیان تایر را به همین شکل واگذار و نابود کردند .

مالک می‌خواست کارخانه را تعطیل کند ،

کارگران را اخراج و زمین را تغییر کاربری داده و بفروشد .


این گونه نابود میکنند !!
ابر فاجعه تاراج پتروشیمیها به نام خصوصی سازی !!

فساد و سوء استفاده های مالی در واگذاری پتروشیمیها ، قیرسازی و روغن سازی پالایشگاهها ، هزاران برابر موارد معروف مانند هفت تپه است . پتروشیمیها چاپخانه دلار و ثروت هستند .
{ پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، فولاد خراسان ، ، کلیه معادن سنگ آهن و .... } .... اینها به دولت بازگردد ، اقتصاد ایران نجات خواهد یافت . سود عمده اینها در حال حاضر به کانالهای ویژه و شرکتهای خاص میرسد که باید به مردم و دولت بازگردد چون با پول خزانه و هزینه کشور ساخته شده اند . ....
مشکل معیشت مردم ، صندوقهای بازنشستگی ، حقوق کارمندان و کارگران وتورم حل خواهد شد .
البته جسارت مجلس ، قوه قضاییه و دولت را میطلبد به علاوه درک و مطالبه عمومی مردم .
تفریح بزرگ و پرطرفدار ایرانیان !!
...........................................

تفریح بزرگ و پرطرفدار ایرانیان، تعیین میزان سهم هر ایرانی از هر اختلاس است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل