بازدید 2565

زخمی شدن ۵ مأمور پلیس آمریکا در «هیوستون»

کد خبر: ۸۷۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 29 January 2019

تنها ساعاتی پس از آنکه مقام‌های شهر «هیوستون» از کاهش آمار جرایم خشونت‌آمیز در این شهر خبر دادند، تیراندازی در جنوب این شهر به مجروحیت دستکم ۵ نیروی پلیس این شهر منجر شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سیلوستر ترنر» شهردار شهر «هیوستون» ایالت تگزاس آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) از وقوع تیراندازی در خانه‌ای در یکی از محلات جنوبی این شهر خبر داد و گفت در جریان این حادثه چند مأمور پلیس زخمی شده‌اند.

به گفته ترنر، در جریان این تیراندازی، ضارب هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفته و کشته شده است.

همزمان «جو گملدی» رئیس اتحادیه پلیس هیوستون تعداد مأموران زخمی پلیس را ۵ نفر اعلام کرده و نوشته است که تمام این مأموران به بیمارستان منتقل شده‌اند. بنا بر اعلام پلیس، این نیروها برای بررسی یک جرم احتمالی به محل اعزام شده بودند، اما با تیراندازی مظنون مواجه شده‌اند.

این حادثه تنها چند ساعت پس از آن رخ داده که رئیس پلیس شهر هیوستون با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک با ترنر، گفت آمار «جرایم خشن» در این شهر در مقایسه با سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰% کاهش یافته است، که این رقم نشانگر «کاهش قابل توجه» آمار جرم و جنایت در این شهر است.

آمریکا یکی از بالاترین آمارهای مرگ و میر مرتبط با سلاح گرم را در جهان دارد و همین امر موجب شده تا بسیاری از گروه‌های غیردولتی در این کشور خواهان سختگیرانه‌تر شدن قوانین حمل سلاح در این کشور شوند. با این وجود، نفوذ گسترده لابی‌ اسلحه‌سازان در آمریکا موجب شده تا این تلاش‌ها بی‌اثر بماند. بر اساس آمار مرکز «کنترل و پیشگیری بیماری‌ها» در آمریکا، آمار تلفات مرتبط با اسلحه در این کشور در سال ۲۰۱۷ به حدود ۴۰۰۰۰ نفر رسیده، که بالاترین رقم در دو دهه گذشته است. این افزایش همزمان با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رخ داده که از هواداران رفع محدودیت‌های مربوط به حمل سلاح در آمریکاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها